Gå til innhold

De ansatte i bhg er veldig opptatt av å få fridager og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har vel lyst på fri som alle andre. Det er synd at det er flere annsatte på jobb enn unger så skjønner dem. Har også mye med drift kostnader og om det lønner seg hvis de ungene som er meldt på ikke dukker opp.

Anonym poster: c32edf7fe8e82d211b97965df9872c9b

De har jo mer fri enn de fleste andre. Påska begynner jo ikke før på onsdag for mange andre heller.

Anonym poster: 91c0b6a79131ae4b60b74a4f26e22b77

Mer fri enn de fleste andre? Tror du har misforstått litt... Lærere har vel mer fri enn de fleste andre...? Eller? Bhg ansatte jobber like mye som alle andre. Pedagoger ofte enda mer.

Anonym poster: bf23426cba2bd0b8a0745afe239a08a9

Lærere har selvsagt heller ikke mer fri enn alle andre. Lærernes ferie er 4 uker og 1 dag hvert år. Resten av tida lærerne har fri, er avspasering, fordi de jobber overtid hver eneste skoleuke. I tillegg er det en kjent sak at mange lærere har med seg rettebunker og annet arbeid inn i høstferien, vinterferien, juleferien og påskeferien, for mange lærere blir disse avspaseringsukene vel så mye tid å komme ajour på, som tid å ha fri på.

Anonym poster: 9212a99d2a65a5f52c14beb286001cdf

Nå ja... pappan min er lærer og jeg tror de første årene som lærer er beinhardt fordi man må komme inn i en rutine, lage planer, opplegg til undervisning osv,men når du først har fått fastsatt dette så er det ikke så mye kveldsarbeid, ikke så mye som tilsier 8 uker ferie om sommmeren, høstferie,juleferie, vinterferie, påskeferie.

Han tok med prøver og den slags hjem en gang i uka, så SÅ mye overtid jobber de strengt tatt ikke...

Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158

Jeg som skrev om lærernes arbeidssituasjon er lærer selv. Og jeg kan love deg jeg sitter med rettearbeid mye mer enn en gang i uka. At man blir mer "dreven" med årene tror jeg, men å være lærer er jevnt over mye jobb. Noen fag er dessuten mer arbeidskrevende enn andre, så arbeidsbyrden er urettferdig fordelt mellom lærerne også. Ellers prøver vi jo å fornye oss litt, og læreplaner, eksamensformer og krav fra myndighetene endrer seg, så man kan ikke bare "snu bunka" år etter år.

Ikke alle lærere jobber like mye, men de aller fleste av oss kan avspasere med god samvittighet (og minner igjen på at mange av oss retter prøver og stiler i avspaseringsukene våre, for å ikke bli hengende etter).

Skrevet

Min jobb er ustabil da jeg eier egen bedrift. Dersom mine ansatte skulle bli syke må jeg jobbe selv. Jeg kan derfor aldri egentlig planlegge ferier, og må derfor sette opp at barna mine kommer i barnehagen i tilfelle jeg må jobbe. Hvis jeg må jobbe, hvem skal passe barna mine?

Anonym poster: 8386508b39c3f7e3917fb75bf0b28c63

Du burde kanskje vurdere en annen jobb så lenge du har barn du må ta deg av da vetdu. Du har selv valgt å få de barna, så da får du ta deg av de å.

Anonym poster: a5469eb8d03e18fe9e04903736b0e55b

Skrevet

De har vel lyst på fri som alle andre. Det er synd at det er flere annsatte på jobb enn unger så skjønner dem. Har også mye med drift kostnader og om det lønner seg hvis de ungene som er meldt på ikke dukker opp.

Anonym poster: c32edf7fe8e82d211b97965df9872c9b

De har jo mer fri enn de fleste andre. Påska begynner jo ikke før på onsdag for mange andre heller.

Anonym poster: 91c0b6a79131ae4b60b74a4f26e22b77

Mer fri enn de fleste andre? Tror du har misforstått litt... Lærere har vel mer fri enn de fleste andre...? Eller? Bhg ansatte jobber like mye som alle andre. Pedagoger ofte enda mer.

Anonym poster: bf23426cba2bd0b8a0745afe239a08a9

Lærere har selvsagt heller ikke mer fri enn alle andre. Lærernes ferie er 4 uker og 1 dag hvert år. Resten av tida lærerne har fri, er avspasering, fordi de jobber overtid hver eneste skoleuke. I tillegg er det en kjent sak at mange lærere har med seg rettebunker og annet arbeid inn i høstferien, vinterferien, juleferien og påskeferien, for mange lærere blir disse avspaseringsukene vel så mye tid å komme ajour på, som tid å ha fri på.

Nå ja... pappan min er lærer og jeg tror de første årene som lærer er beinhardt fordi man må komme inn i en rutine, lage planer, opplegg til undervisning osv,men når du først har fått fastsatt dette så er det ikke så mye kveldsarbeid, ikke så mye som tilsier 8 uker ferie om sommmeren, høstferie,juleferie, vinterferie, påskeferie.

Han tok med prøver og den slags hjem en gang i uka, så SÅ mye overtid jobber de strengt tatt ikke...

Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158

Jeg som skrev om lærernes arbeidssituasjon er lærer selv. Og jeg kan love deg jeg sitter med rettearbeid mye mer enn en gang i uka. At man blir mer "dreven" med årene tror jeg, men å være lærer er jevnt over mye jobb. Noen fag er dessuten mer arbeidskrevende enn andre, så arbeidsbyrden er urettferdig fordelt mellom lærerne også. Ellers prøver vi jo å fornye oss litt, og læreplaner, eksamensformer og krav fra myndighetene endrer seg, så man kan ikke bare "snu bunka" år etter år.

Ikke alle lærere jobber like mye, men de aller fleste av oss kan avspasere med god samvittighet (og minner igjen på at mange av oss retter prøver og stiler i avspaseringsukene våre, for å ikke bli hengende etter).

Jeg har jobbet som skoleassistent i mange år og dere lærere jobber ikke veldig mye i arbeidstiden syns jeg, det er mye kaffe og smørbrød på læreværelset mens vi andre har inspeksjon og tar kopier av ting for dere. Hadde dere vært litt mere effektive i arb.tiden så hadde dere kankskje ikke trengt å jobbe så mye hjemme og den avspaseringa er ufortjent mye syns jeg.

Skrevet

Min jobb er ustabil da jeg eier egen bedrift. Dersom mine ansatte skulle bli syke må jeg jobbe selv. Jeg kan derfor aldri egentlig planlegge ferier, og må derfor sette opp at barna mine kommer i barnehagen i tilfelle jeg må jobbe. Hvis jeg må jobbe, hvem skal passe barna mine?

Du burde kanskje vurdere en annen jobb så lenge du har barn du må ta deg av da vetdu. Du har selv valgt å få de barna, så da får du ta deg av de å.

Ja du kan jo tro at Norge A/S hadde gått rundt hvis ingen småbarnsforeldre skulle drevet eget firma eller hatt jobber hvor de automatisk har fri hele fellesferien og alle skoleferiene. Skal alle bli lærere da, eller? Å si opp en jobb fordi jeg har barn og kanskje må ha dem i bhg noen dager i påsken ser du kanskje selv er helt urimelig. Det er faktisk arbeidsdager, ikke helligdager.

Skrevet

Kjedelig om det dukker opp færre barn enn forventet, men de ansatte er jo satt opp på vakt og får lønna si uansett. Så lenge vi har betalt for dagene og etter beste vane har forsøkt å gi beskjed, så må barnehagen bare leve med at slikt skjer.

Det må være lov å ombestemme seg, av og til skjer det ting man ikke har forutsett. Kanskje fikk man likevel anledning til å ta fri fra jobb og da blir set jo for dumt å sende ungene i barnehagen.

Skrevet

Siden kommuner synes det er tøys med overtidsbetaling og foreldre synes det er forferdelig dårlig gjort av oss å be dem om å komme på, f.eks. foreldre samtale i åpningstidene, sitter jeg somregel med over 20 timer avspasering etter gjennomførte foreldresamtaler. Disse MÅ taes ut UTEN å bruke vikar, så ja... det er viktig for meg å vite om der kommer unger eller ikke....

Har aldri hørt om en barnehage der man ta foreldresamtaler utenom åpningstidene. Det er en flott ekstraservice, men slett ikke noe dere trenger å tilby. Når barna begynner på skolen må man jo ta foreldresamtalene på dagtid.

Fint om man i størst mulig grad kan ta slike foreldresamtaler tidlig eller sent på arbeidsdagen, men utenom arbidsdagen? Det har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Jeg må jobbe i bhg i påska fordi barneantallet tilsier det. Ergo må min egen sønn også være i sin bhg disse dagene. Så om det dukker opp færre barn så har jeg kommet på jobb unødvendig, sønnen min er sendt i barnehagen unødvendig og personalet der har måttet ta hensyn til at han skal være der. Så det er mange det går ut over. Vi som jobber i barnehage har et familieliv utenom på lik linje med alle dere andre. Og vi har veldig sjelden mulighet til å ta ut avspasering.

Skrevet

"Mange av de jobber mens andre har ferie.." De fleste jobber akkurat like mye, så det betyr at noen andre jobber mens den barnehageansatte har ferie.

Også høre det ofte ut som barnehage er De Eneste Som Gjør En Jobb Av Betydning i Samfunnet. Mens du som er barnehageansatt passer barna våre, så pleier bi andre dine syke besteforeldre, vi underviser barna deres, vi sørger for at du får utbetalt lønna og lånet ditt, vi sørger for at søknaden din går i orden, vi legger asfalt på veien din, vi fikser vannrørene dine, vi kjører bussen din, vi måker veien din, vi vasker barnehagen, vi sørger for at du får melka di, vi sørger for at butikken din er åpen, at posten din kommer fram osv.

Vi gjør noe vettig alle sammen, gjerne mens du har ferie.

Anonym poster: 844759fa376986b90d25bffeb2ef05f4

Skrevet

Egentlig har dette blitt en tåpelig diskusjon.

Barnehageansatte har egne familier og har like mye rett på ferie og fri som oss andre. Mens jeg kan avspasere en dag det passer meg og min arb.giver må dem gjøre det når det er minst barn på jobben, ergo i påsken, vinterferien, høstferien, jul og sommer.

Skjønner godt at det er viktig og at set haster for dem og få avklart dette.

Når jeg fikk mine barn inn i barnehage var jeg klar over at de som jobbet der også hadde et liv utenom jobben sin.

Anonym poster: 6799a8f41c88ca15447ef19df4756684

Skrevet

Siden kommuner synes det er tøys med overtidsbetaling og foreldre synes det er forferdelig dårlig gjort av oss å be dem om å komme på, f.eks. foreldre samtale i åpningstidene, sitter jeg somregel med over 20 timer avspasering etter gjennomførte foreldresamtaler. Disse MÅ taes ut UTEN å bruke vikar, så ja... det er viktig for meg å vite om der kommer unger eller ikke....

Har aldri hørt om en barnehage der man ta foreldresamtaler utenom åpningstidene. Det er en flott ekstraservice, men slett ikke noe dere trenger å tilby. Når barna begynner på skolen må man jo ta foreldresamtalene på dagtid.

Fint om man i størst mulig grad kan ta slike foreldresamtaler tidlig eller sent på arbeidsdagen, men utenom arbidsdagen? Det har jeg aldri hørt om.

I min kommune er det sånn at dersom jeg setter opp foreldresamtale i arbeidstiden avlyser eller bare kommer ikke halvparten, pluss at jeg ikke fårsette inn vikar så avdelingen blir underbemannet mens jeg, og ofte en til fra avdelingen, har ssamtaler. .. jeg tar dem på kveldstid, avspaserer time for time rundt helligdager slik at det ikke går ut over avdelingen.

Skrevet

jeg unner dem all fri de kan få jeg. Det å jobbe i bhg, er noe av det mest krevende og hektiske jeg noen gang har vært med på.

De gjør en fantastisk jobb. All ære til dem.

Anonym poster: dcd959a45ccee66c91d70e342ac237fb

Ikke alle som gjør en fantastisk jobb! Vår barnehage er mer oppbevaring, enn pedagogisk utvikling. Bor p landet, ikke mulighet for å bytte.

Anonym poster: 80fb3e40413edc478369efdbd037cadc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...