Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har fått innkalling til første samtale på riksen i begynnelsen av april. Vi er ferdig utredet. I brevet står det at vi skal på en oppstartsamtale, samt undersøkelse. Mannen må ta en ny sædprøve før samtalen, og jeg regner med at det blir en innvendig ultralydsjekk til av meg. Det jeg lurer på er om forsamtale og oppstartsamtale er det samme?? Betyr dette at vi nå er godkjent? og hvor lang tid må vi regne med før oppstart??Jeg regner med at vi får svar på alt dette på samtalen i april, men har så mange spørsmål jeg gjerne vil ha svar på nå.... God helg og snart påske folkens:-)

Fortsetter under...

Hei.

Vi ligger omtrent likt vi da, vi har allerede vært en gang på samtale, grunnet donor muligheten..og at vi allerede har prøvd noen ganger ved st olavs.

Vi er nå innkalt på oppstarts samtale i april og skal levere sæd prøve.. jeg tok innvendig utralyd på første samtale jeg..

Vi fikk deretter ett brev om at vi var godkjent for icsi behandling, før dette brevet kom:)

I vårt tilfelle er d opp til seks mnd..og d er reservert plass til uthenting i uke 32..:(

Står det at du skal ringe inn og høre ang noen prøvesvar?( om dere har tatt hiv og hepatitt osv..)

Hei! Så kjedelig at dere må vente så lenge... kan det ha noe med at dere skal bruke donor? De har også sommerstengt 3 uker i juli hvis jeg ikke tar feil. Det betyr at du skal begynne på medisiner i juli da og så uttak i august. Tenk hvis det klaffer- da får dere et maibarn:-)) Det står ikke at vi skal ringe og høre om noen prøvesvar nei. Det står at de har mottatt alle prøver, og hiv, hepatitt mm har vi tatt.

Da ville jeg ringt og avtalt dato for oppstart..jeg misforstod brevet og mistet en plass i juni..:( donor er bare back up så d er icsi d er lang ventetid på .. men e står heldigvis på venteliste no da, så får se når mensen dukker opp:) De har fire uker felles ferie tror jeg faktisk..så hele juli er stengt.. men håper på at jeg får plass nå i juni jeg.. så får vi kanskje ett barn neste år på denne tiden:)

er det ivf dere skal?:)

Hadde vært kjekt å holde kontakt, alltid fint å ha noen i samme situasjon å snakke med:)

Men vi har ikke vært på samtale enda i det hele tatt... Det blir første møte med riksen i april. Men det sto oppstartsamtale og ikke forsamtale... Ble litt forvirret av det. Tror det blir icsi på oss også, regner i alle fall med det siden det er få svømmere som er problemet. Så kjedelig at du mistet en plass i juni da:-( Men krysser fingrene for at dere får kommet i gang da allikevel:-) Hvordan sto det formulert i brevet iom at du misforsto? Veldig hyggelig å holde kontakten, så godt å snakke med noen som er i samme situasjon, og sånn ca likt i løypa også.

Nå er det faktisk fire år siden vi sendte henvisning, og da var vi bare inne på en samtale før vi startet opp. Synes de alltid tar en innvendig ultralyd når jeg er der, jeg, så ville regnet med det :)

Lykke til, det blir spennende! De er forresten veldig flinke og hyggelige på Rikshospitalet, så dere er i gode hender :)

Annonse

det er bare en samtale før man starter opp og den kalles forsamtale..noen sier sikkert oppstart samtale,så er nok det samme..Det er ca 2-3 mnd ventetid med prøverør nå hvertfall...jeg skal ha egg utakk i uke 26 i juni og det ble avtalt for ca 2 uker siden...de har ferie fra uke 28 på rikshospitalet...så vil tro du må vente til etter fellesferien

Annonse

Vi har kun vært på en samtale på Riksen, i desember. Fikk så et brev i januar om at vi var godkjente. Dette brevet misforsto jeg, slik at jeg ventet helt til å mars med å ringe og høre om det var mulig for oss å komme inn snart. Jeg skulle ha ringt ved første mens, men det skjønte ikke jeg :(

Derimot skal jeg begynne på medisiner denne uken, og så blir det uttak/innsett ca uke 20 :)

Lykke til :)

mammadrøm: det var ventetid som man kan leve med ja :)

Det stod i brevet at jeg i tiden fremover skulle følge med på menstruasjon, men at vi måtte belage oss på ventetid. Misforsto hele greia jeg :P

Vi fikk heller ikke noe opplæring i sprøyter og sånn, så det kan vel hende vi må inn en tur til da? Har jeg ikke tenkt på en gang, det fulgte med en brosjyre sist vi var der, og så er moren og søsteren min sykepleiere, så jeg har ikke tenkt så mye på det med sprøyter :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...