Gå til innhold

Hvordan fikse hull i ullundertøy??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to sønner som spiser opp ullundertøyet sitt,spesielt på venstre kne!Hver dag kommer minstemann hjem med hull på kneet, helt utrolig!:)

Er det mulig å fikse dette?Stoffet er jo så tynt... Det er merkene refleks, janus og pierre robert, samme tynne ulla alle sammen...

Noen syflinke damer her som kan gi meg noe tips?

Anonym poster: 5d4e06e2f06de6163573ce7458edc089

Skrevet

Er det ingen som vet??Ingen som har samme problemet???

HI

Skrevet

Hva med å aplikere på lapper med litt tykkere ull slik at det blir litt stilig og samtidig mer slitesterkt? :) har ikke problemet selv enda, så dette er bare tankespinn.

Skrevet

Hva med å aplikere på lapper med litt tykkere ull slik at det blir litt stilig og samtidig mer slitesterkt? :) har ikke problemet selv enda, så dette er bare tankespinn.

Ja det kan være en ide.Kanskje bare ødelegge en ulllongs og bruke den til å lappe de andre...takk for tips!

HI

Skrevet

Er det ingen som stopper lenger? Før i tiden stoppet man hull i ullklær. Å stoppe er å sy på en bestemt måte med tynn ulltråd, men vever igjen hullet i ulla med nål og tråd.

Anonym poster: fafcfeb579448cd47ecac472287e5af3

Skrevet

Datteren min fikk et lite hull i ulltrøya si. Jeg kjøpte ulltrå i garnbutikk og sydde det sammen. Holdt seg fint i vask

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

På den tynneste ulla lager jeg en liten overlapping på innsiden av stoffet, og syr godt sammen med tynn nål og ulltråd, mens det litt grovere, så har jeg annet ulltøy som er blitt for slitt noen steder, eller ullstrømpebukser med hull, klipper til, og syr på innsiden av stoffet, fungerer like fint.. Men i det siste har jeg vært smartere (synes jeg) og har sydd på litt tykkere ullstoff utenpå kneet på ull strømpebukser/stilongs, og på innsiden av ull dresser og bukser, det gjør det mer slitesterkt :-D

Skrevet

Jeg enten stopper eller syr på en ull lapp av et annet plagg jeg at tatt til dette formålet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...