Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sussie77

Det er nok veldig forskjellig. Min erfaring er at det er forskjell på gutter og jenter der. Men er nok forskjellig der også. Sønnen min lekte også sånn som sønnen din på samme alder. Han satt ikke stille og lekte enda han var god finmotorisk. Han kunne legge puslespill en kort stund for så å bare herje rundt. Var ikke før han var over 2 år han kunne sitte og leke. Jenta min derimot leker veldig fint. Kan sitte å leke med dukker lenge om gangen eller pusle puslespill. Hun blir 2 i Juni, og det har hun gjort lenge.

Er nok bare forskjellig. :)

Jenta mi blir også 2 år i april. Hun farter egentlig mest rundt i huset ogklår på alt hun ikke får lov til å klå på. Men, går vi opp i andre etasje der hun og storesøster har rom, så kan hun leke fint med lekene til storesøster ganske lenge.

Hun er glad i å tegne og å pusle puslespill, så det kan hun sitte litt med. Hun sitter lengst i ro med leker som tilhører søsteren på 6 år eller broren på 9 år ;-)

Gutten min på litt over 2 år leker mye med biler, duplo og dyr. Kjører biler rundt på gulvet, opp og ned på garasjehuset. Leker også endel med duplo, bygger enkle hus og setter duplodyr og menneseker inni huset. Leker veldig fint, både alene og sammen med oss.

Pusler også mye puslespill og leser masse bøker alene og med oss. Han er veldig rolig og tålmodig da, så det er nok forskjell på personlighet her.

2-åringer er utrolig flinke og morsomme iallfall:-)

Vår 2-åring har for tiden dilla på å spille sånne "uno-spill" og "lotto-spill". Hun finner dem frem, deler ut brettene til oss og bare setter igang med å trekke opp kort og sier "din tur". Så tror kanskje vi spiller Ole-Brum-lotto ca. 15 ganger i løpet av en dag.... gjesp...

Ellers liker hun å lage konsert med forskjellige instrumenter, jeg har vært så lur å kjøpe gitar, minipiano, sånn risteting OG blokkfløyte!! Neste på listen er trommesett.. og mannen hater meg:)

Ellers liker hun å servere kaker og muffins, lage "mat", leke doktor med bamsen og hun liker å kle seg ut med mine klær; type trusene mine på hode, mine sko på føttere og sokkene mine som hansker. Og bøker da.. det flyter..!

Ved bordet liker hun mest å holde på med fingermaling, pastelina og tegnesaker.

Puzzlespill og lego har ikke vært hennes greie, antakelig fordi hun ikke er særlig flink på det. En periode var hun totalt uinteressert i begge delene, så jeg kjøpte et nytt puzzlespill som er altfor enkelt (type 12mnd) bare for at hun skulle føle mestring med det. I duplo kjøpte jeg en bondegård siden hun er så glad i dyr. Så nå puzzler hun og bygger lego mye bedre og hun kan hente det frem selv på eget inititiativ, men det er fortsatt ikke førsteprioritet på listen over det hun vil leke med.

Endret av Studentmamma88

Annonse

Gjest Anybody

Min nettopp toåring er veldig glad i å holde teselskap hun da, hun lager også mye "mat" på komfyren sin.

Det er også morsomt å tegne og bøker er stas!

Hun bygger en del duplo hun er flink finmotorisk og driver med mye pusling.

Er hun ute vil hun huske og løpe rundt. Hun leker fint alene og lenge, da sniktitter ejg og ser hun ofte da leker med dukker og pynter seg med hårklyper og pensko.

Hun elsker også at jeg jager henne, og å skremme. Synger vi Bjørnen Sover er hun verdens skumleste bjørn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...