Gå til innhold

Mathias, men for vanlig?

Anbefalte innlegg

Både jeg og mannen har falt litt for navnet Mathias. Har egentlig alltid likt det, men jeg synes det er litt synd at så mange heter det må jeg innrømme. Ikke så kult at halve skoleklassen har det samme navnet. Hva synes dere, er navnet for oppbrukt?

Tips til andre fine guttenavn? Liker ikke norrøne navn noe særlig..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144031282-mathias-men-for-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde virkelig ikke brydd meg hva andre mener, Mathias er et vakker navn,Sønnen min heter Emil Mathias bruker begge, har fått veldig mye positivet tilbake meldinger, selvom mange heter et navn,betyr det ikke at det er oppbrukt,bare at mange synes det er et nydelig navn. Men kan gi noen andre navn også :

Daniel

Henrik

Tobias

Stian

David

Christopher

Leander

Martin

Michael

Christian/Kristian

Fredrik

Andreas

David

Ivar

Syver

Ferdinand

Magnus

Alexander

Sebastian

Anders

Philip

Sander

Cornelius

Helt enig i at navn blir noe tamme og intetsigende når så mange heter det. Mener det går an å være litt kreativ på navnefronten, men samtidig velge et navn som er greit for barnet å leve med. Tror heller ikke det er normen at man synes det er "kult" å ha fem i samme klasse med samme navn, men for all del; Mathias er et helt greit navn.

Annonse

Var kjedelig for meg å være 4. Puma i klassen, så ja til å tenke litt alternativt. Maaaaange bruker Mathias, Lucas og Emil om dagen, om om de er aldri så fine så framstår det for meg som et stort kopi-prosjekt. Jeg mener overhodet ikke å være frekk, men jeg støtter navneforsker Ivar Utne i å oppfordre til å tenke litt nytt. Tenk så mange potensielle vakre navn vi ikke oppdager fordi vi ser oss blinde på poppis-navn!

For å være litt konstruktiv så holder jeg dermed èn knapp på Mattis som alternativ til Mathias. :)

Endret av Puma

Synes folk skal velge de selv,blir for dumt og velge bort navn kun fordi de er populære, sønnen min heter Emil Mathias har 2 etternavn og de etternavnene er det kun 4 eller mindre som har og Emil Mathias heter kun 42 i norge og vi bruker begge navnene og selvom de er populære,så er det andre navn som flere heter For eksempel Andreas,Kristian,Stian,Fredrik og magnus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...