Gå til innhold

HVORFOR er det så mange foreldre som gir ungene sine energidrikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det helt normalt. På klassefester og slikt på skolen går de i sjette innom butikken og kjøper burn først. Det er så kult å stå med den boksen. Jeg får spader og våre får ikke lov. Tror jeg er den eneste moren i klassen som nekter.

Anonym poster: 5aa8ed568096ab643391757f0e16d00a

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg nekter og kjøpe energidrikk til mine,- og andres barn. Jeg tillater heller ikke at andre barn drikker det hos meg. Jeg finner det unødvndig, det er meget sannsynlig avhengighetsskapende og i tillegg til at kcalinntaket blir skyhøyt, så har det så mye e-stoffer og kjemikalier i seg at det burde skremme de fleste. SOlkremne sjekker de opp og ned i mente, her hvor vi har 5 dager i året man må smøre (for og sette det på spissen), men redbull får de drikke regelmessig...

Om noen velger og kjøpe til mine barn, så er det ikke krise, men har hørt barna mine si" jeg får ikke sånn av mamma, -og derfor valg brus i stedet...

Kjøper øl til barna mine før jeg kjøper energidrikk.- Det er i det minste laget av naturlige ingredienser i en naturlig prosess (give og take a bit)...Og jeg har sett 14åringer spy av to 0.33l bokser redbull/energidrikk,- de har drukket i løpet av en time. Jeg har til gode og høre om en tenåring spy av to 0.33l bokser øl..(gitt at de liker smaken da,- selvfølgelig)drukket på samme tid.

DET sier litt om hva det inneholder...

Anonym poster: d7fdbb6cadea95786c5faf647dcb0473

Skrevet

energidrikker kan gi dødlig utgang, noen tåler mer og noen tåler mindre - men det kan gi hjerteforstyrrelser, vet selv om ei som døde som resultat av for mye red bull. Jeg skal ikke uttale meg om akkurat hvor mye av det hun drakkog om hvor lenge, men det ga hjerteforstyrrelser som altså fikk dødlig utgang.

Jeg gir ikke noen sine barn energidrikk.

Anonym poster: 976f99c2f7280efdee382d335c2a14ff

Skrevet

Er det virkelig vanlig? Aldri hverken sett eller hørt om noen som får...

Anonym poster: 744997fd8c03517661dc789680a52984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...