Gå til innhold

HVORFOR er det så mange foreldre som gir ungene sine energidrikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står advarsel på boksen og er 14 år aldersgrense, men lkevel ser jeg unger som springer rundt med energidrikk, Sønnen min på 8!! har begynt å mase om å få, fordi noen av kompisene får! Er det noen her som lar ungene drikke det?

Anonym poster: a30d41c8ee401e9e719427ed72f06689

Fortsetter under...

Skrevet

Fordi folk er dumme!

Anonym poster: 16180546f02132b9117e743667174d7c

Gjest Julia1984
Skrevet

Har jeg seriøst aldri sett!!

Skrevet

Har jeg seriøst aldri sett!!

Er dessverre alt for vanlig.

Anonym poster: 8b2f8c5e1f8f9b1e2a34d416374f6b93

Skrevet

Åpnet tråden for å svare det samme som Julia1984. Det har jeg aldri sett.

Gjør folk det?? Det drikker jeg ikke selv og hadde ikke kjøpt til barna. Hadde nok ikke kommet på at det kunne være aldersgrense på dem, men mine barn har aldri forlite energi forutenom sykdom.

Skrevet

Dette ser jeg så alt for ofte. Spesielt på lørdager ser jeg dette. Barn som kjøper lørdagsgodt og energidrikk, foreldrene betaler. De kan neppe vite hva energidrikk består av.

Anonym poster: 8b2f8c5e1f8f9b1e2a34d416374f6b93

Annonse

Skrevet

Dette ser jeg ofte også, og nå har min gutt på ni år begynt å mase om det. Helt høl i hue, skjønner ikke hva folk tenker med noen ganger.

Drikker ikke sånn dritt selv og gir det ihvertfall ikke til barna mine!!

Skrevet

You had it coming!

Anonym poster: 2a006117959406f7ea6c23d9b80c88d7

Skrevet

You had it coming!

Anonym poster: 2a006117959406f7ea6c23d9b80c88d7

Haha :)

Skrevet

Synes det er helt sinnsykt å gi ungene det. Kan jo like gjerne gi de en kanne espresso med en bøtte e-stoffer og sukker attåt ...

Skrevet

Hvis vi skal ha "kosetime" på skolen må vi alltid spesifisere på ukeplanen i forkant at Red Bull o.l. ikke er lov.

Jeg tror rett og slett foresatte ikke er klar over hva som faktisk er i disse energidrikkene.

Skrevet

Er powerade en energidrikk?

Anonym poster: ce22b6f6e9ce47cbb56279a4c42790f5

Skrevet

Det er desverre noen som synes det er greit..

Men så er det utrolig mange som går på butikken og kjøper seg rett etter skolen og drikker den opp før de går ut av butikken..

Jeg har jobbet i butikk i mange år og har selvfølgelig spurt om leg.

Men det er MANGE butikkansatte som ikke bryr seg om regelen og da får de kjøpt selv om de bare er 10 år..

Annonse

Skrevet

Men så er det utrolig mange som går på butikken og kjøper seg rett etter skolen og drikker den opp før de går ut av butikken..

Men det er MANGE butikkansatte som ikke bryr seg om regelen og da får de kjøpt selv om de bare er 10 år..

Jeg jobber også i butikk av og til og har nektet mange å kjøpe. Da sier de "jammen jeg får lov av mamma altså!"

Det verste er jo at de faktisk får lov!

Men når foreldrene kjøper og så gir til ungene før de går, da kan jeg ikke gjøre noe, eller kan jeg det? Sa til en mor at barn ikke skal drikke energidrikker og at det er en grunn til at det står advarsel på boksen og at det er 14 årsgrense. Da ble hun sur og mente jeg ikke hadde noe med hva hun gir sitt barn! Blir oppgitt!

hi

Skrevet

Er powerade en energidrikk?

Anonym poster: ce22b6f6e9ce47cbb56279a4c42790f5

Er litt svakere enn red bull og burn o.l, men fortsatt ikke noe barn skal ha!

Skrevet

Jeg jobber også i butikk av og til og har nektet mange å kjøpe. Da sier de "jammen jeg får lov av mamma altså!"

Det verste er jo at de faktisk får lov!

Men når foreldrene kjøper og så gir til ungene før de går, da kan jeg ikke gjøre noe, eller kan jeg det? Sa til en mor at barn ikke skal drikke energidrikker og at det er en grunn til at det står advarsel på boksen og at det er 14 årsgrense. Da ble hun sur og mente jeg ikke hadde noe med hva hun gir sitt barn! Blir oppgitt!

hi

Den er faktisk veldig vanskelig..At moren kjøper og gir det til de.Jeg personlig synes det burde få lik konsekvens som å kjøpe øl til mindreårig.

Det er en grunn til at det er aldersgrense på ting..

Og det er vanskelig å si sånt og..for da oppstår det gjerne krangel..

Skrevet

Powerade kan vel ikke sammenlignes vel? Den er jo til for å opprettholde væske og karb evt salter til en lang treningsøkt? Eller tar heg helt feil?

Anonym poster: 405fff2c084d3c6f20f4e19c8c036633

Skrevet

Fordi dem ikke synes barna har nok energi fra før såklart, og at dem vil gjerne ha noe å skylde på når dem ikke kan sove på natten ;) Ypperlig for å få skaffet seg ei sykemelding!

Anonym poster: d8c7b213a54721ab8993a2ec659d72f7

Skrevet

Trodde ikke 14 åringer fikk drikke det heller jeg. Trodde faktisk det var for voksene :( Hadde en på besøk her med sine foreldre som helte nedpå 5 bokser på kvelden før leggetid, div typer fra Sverige. Så fikk han ikke sove da og foreldrene ble irriterte. Eldre enn 8-9 var han, men ikke 14! Jeg ble helt sjokka :/

Anonym poster: 05d98e018006914e89cd1d55d3ab49bc

Skrevet

Dessverre veldig vanlig i distriktet her jeg bor. Sønnen min på 9 år har mast høl i hue på oss siden han begynte på skolen. Har gitt etter to ganger, i forbindelse med overnatting hos kompiser som får begge ganger. Heldigvis likte han det ikke! Og det var det jeg trodde, for han liker ikke brus heller. Slutt på maset nå.

Har også jobba på butikk og sett 8-9-åringer som kjøper energidrikk -og ikke bare EN, neida, 2-3 bokser!!! - i tillegg til lørdagsgodteriet. Da jeg prøvde å si nei, det er 14-års aldersgrense kom foreldrene og betalte i stedet.

Det er slike foreldre som ikke synes noe som helst er så farlig som gjør slikt. Min mening! Og ungene har fått med seg at det er "forbudt" og tror visst de blir litt "rusa" på noe vis, derfor er det ekstra spennende. Skummel holdning!

Anonym poster: 1b117ba785f0f2dc4be32fc47058446c

Skrevet

Mine unger på 9 og 12 får det en gang i blant. Type 2 ganger i mnd. De vil ha det pga smaken. Hadde de fått problemer med å sove, hadde jeg ikke latt de få. Ikke blir de hypre heller.

Anonym poster: b72db5dce1ea35a79f828d09c1d910a2

Skrevet

En i klassen min på vgs drakk noen bokser Red bull og sprang ut på fotballbanen på trening. Falt om med hjerteinfarkt. Overlevde så vidt.

Powerade er vel ikke helt i samme gate, men tror du virkelig et barn har behov for slikt? At det gagner kroppen deres? At det virkelig er nødvendig? At det skaper gode vaner?

Anonym poster: 8285352890aaa896949f4a44a831b527

Skrevet

Vet om en 2 åring som får burn :(

Anonym poster: 6c84438ebe8613580e9eba647ec70eb0

Skrevet

Mine unger på 9 og 12 får det en gang i blant. Type 2 ganger i mnd. De vil ha det pga smaken. Hadde de fått problemer med å sove, hadde jeg ikke latt de få. Ikke blir de hypre heller.

Anonym poster: b72db5dce1ea35a79f828d09c1d910a2

Tror du bør sjekke hva det kan gjøre med hjerte etc, men det er sikkert ikke interessant...

Anonym poster: 05d98e018006914e89cd1d55d3ab49bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...