Gå til innhold

Erfaringer med Bidronninggele og Wild Yam??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har prøvd bidronninggele, og dette klusset med syklusen min noe alldeles forferdelig. Men det er jo dem som har hell med det også.

Wild Yam har jeg aldri prøvd, så det kan jeg ikke svare deg på, men har lest positive ting om det.

Jeg testet bidronninggele en syklus, og er ganske sikker på at EL ikke kom den måneden. Leste etterpå at dette var like vanlig som å få den ønskede effekten, så jeg kuttet ut med en gang.

Anonym poster: 149d30bb6ee51c05a15e394bb5bea315

Annonse

Jeg har forstått at man må ha EL for å få mensen. Sitat fra gyn under:

Peer Høvik

Gynekolog

Normal menstruasjon forutsetter normal eggløsning 2 uker før. Det er riktig at det kan inntreffe blødninger også uten eggløsninger, men da dreier det seg om "gjennombruddsblødninger" fordi livmorslimhinnen blir overstimulert av hormonet østrogen, som pvirker denne. Det finnes preparater som kan stimulere til eggløsning, men dette må du ta opp med lege, og eventuelt bli henvist til gynekolog.

Altså ingen menstruasjon uten eggløsning.Blødning -ja,men det skyldes unormaliteter.

Jeg får mensen hver måned. Alltid på dag 30-31 i syklusen. Jeg har eggløsning fra alt mellom annenhver til hver femte måned. Gynekologen min fortalte meg at det er fullt mulig og at fler mangler eggløsning uten å vite det fordi mange tror at man må ha det for å få mensen.

Jeg/vi stresset veldig og prøvde det meste,deriblant Wild Yam og grapefruktjuice.

Til slutt, etter nesten et år, fikk vi testet gutta til gubben (da jeg har barn fra før og ikke hatt problemer med å bli gravid), fikk svar at han hadde dårlige svømmere og ble anbefalt hjelp i prosessen.

Gikk helt i kjeller'n og slo det fra oss - testet positivt tre uker senere.

Og nå er det en drøy mnd til termin, med en superaktiv liten fyr i magen :)

Mitt beste råd(hatet å høre det selv men det funker): slapp av,finn på noe annet sammen, ikke stress - det fører bare til at kroppen jobber mot deg i stedenfor.

Anonym poster: 29dfccba5bc1b559e9ada0a75b87ca94

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...