Gå til innhold

Hvordan underholde en baby på 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Gutten min nærmer seg 5.5 mnd. Han ligger under babygym, leker med leker på teppet, leser bok for han, god tid på stellebordet, spise grøt til fast tid, får litt smaksprøver i ny og ne, innimellom besøk av andre babyer fra barselgruppe. Skal begynne på babysvømming over påske.

Triller turer selvsagt...

Hva gjør dere andre? :)

Fortsetter under...

mye det samme som du:)... tenker ofte på om hun kjeder seg når jeg ikke finner på noe nytt, men tror det bare er i våre hoder. Kjeder de seg??? om de gjør det.. skal de selvfølgelig kjede seg litt, det stimulerer bare de små hodene ;) Jeg har ikke lest noe ennå men gleder meg til det, kan vel begynne med det nå tror jeg :) Hun var helt med når far leste pizzamenyen igår haha

Endret av AquaGrownup
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Det blir vel mye det samme som du gjør. Det blir jo litt begrenset hva man kan gjøre med de enda.

Men vi synger og tuller mye. Blåser magen, peker på øyne, nese osv, og baser på gulvet. Ellers går vi mye rundt i huset og kikker på ting - speilet er en slager, han blir like glad hver gang han ser seg selv :)

På en måte syns jeg tiden går så altfor fort, samtidig ser jeg frem til å gjøre nye ting sammen <3

Babygym

Lekegrind (jeg sitter inni sammen med henne deler av tiden)

Lese bøker

Synge og si regler, gjerne samtidig som jeg veiver med armene - typ lille petter edderkopp

"Fly" rundt i huset mens hun ligger på magen i armene mine, foran speilet er veeeeldig populært

Grimaser foran speilet

Danse er også veldig populært

Trilleturer, turer på butikk/kafe/besøk o.l.

mye det samme som du:)... tenker ofte på om hun kjeder seg når jeg ikke finner på noe nytt, men tror det bare er i våre hoder. Kjeder de seg??? om de gjør det.. skal de selvfølgelig kjede seg litt, det stimulerer bare de små hodene ;) Jeg har ikke lest noe ennå men gleder meg til det, kan vel begynne med det nå tror jeg :) Hun var helt med når far leste pizzamenyen igår haha

He he... ja det samme tenker jeg... om de kan kjede seg. Noen ganger ligger han bare under babygymmen og gjør ikke noe. Bare kikker og ikke smiler eller 'snakker'. Men de må jo få lov til å slappe av de også... la alle inntrykk synke inn. :)

He he... ja det samme tenker jeg... om de kan kjede seg. Noen ganger ligger han bare under babygymmen og gjør ikke noe. Bare kikker og ikke smiler eller 'snakker'. Men de må jo få lov til å slappe av de også... la alle inntrykk synke inn. :)

nettopp :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...