Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #26 Skrevet 22. mars 2013 Nå er det litt spesielt her med at barnet må sjekkes nøye og så lenge det er spesielle forhold som ligger til grunn så bør barnehagen gjøre dette. Likt at de skal gi medisiner til astma barn også videre. Men jeg skjønner godt at de ikke måler i rompa til normalen. Jeg har jobbet i mange barnehager og i kun på de minste har vi målt på den måten. Jeg gjør det heller ikke hjemme med mine barn nå når de er større. Noen barn finner dette som det verste i verden andre bryr seg ikke. Når jeg jobbet med barn som var utviklingshemmet og ikke under noen omstendigheter måtte få feber målte vi på den måten 2 ganger pluss ved tvil i løpet av en dag slik at hun fikk febernedsettende med en gang . men som sagt da var det spesielle ting til grunn som her i saken din Ellers tror jeg at jeg heller hadde valgt å måle selv rett før og rett etter barnehagen om det var mulig for å sikre meg at det ble gjort og det var rett resultat. Anonym poster: e1480949bbd7e2636f86aa7e8eb92abf Barnehagen er ikke påkrevd å gi noen form for medisiner. Ikl. Astma medisiner. .. vi gjør det somregel fordi vi er veldig greie, medgjørlige og ønsker å gjøre foreldre fornøyd... Så om ett barn får astma anfall kan de voksne bare stå å se på hvis de føler for det, de er jo ikke plikta til å gi medisiner?? Eller hvis ett barn går i sjokk pga allergi, kan de voksne stå å se på da også? Dummeste jeg har hørt om altså. Anonym poster: ccee096e9fcfcb1684894db2bad92825
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #27 Skrevet 22. mars 2013 Har ikke lest svarene her, men når det gjelder øretermometer så kan det vise store feil. Min sønn sliter med ørene, de er ofte betente og da viser øretermometeret helt feil. Så vi måler bestandig i rumpa og har bedt bhg om det samme. Ringte også legevakten en gang grunnet noe som feilet han og fikk beskjed av de at for å få nøyaktig måling hjemme skulle målinga skje i rumpa. Anonym poster: 7bfbd4c8d4966fa01a53aad1ea308b01
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #28 Skrevet 23. mars 2013 Vi kjøpte et skikkelig pannetermometer på apoteket. Man skal ikke være borti panna med det... Det var dyrt som f, men måler velsig presist. Må tørke av/lufte panna først da. Men SÅ genialt om natta! Ungen mi er totalt hysterisk for rumpetermometer da.. Kjøpte forresten en billigre mindre utgave av pannetermometer først, det var dritdårlig. Sånn han skulle dra over panna... Den dyre bare holder man noen cm fra panna, og klikk så har man tempen på ett sekund. Anonym poster: 43544e53b2d064c9f8a8cf8d7d1d2313
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #29 Skrevet 23. mars 2013 Hva syns barnet om dette da? Anonym poster: 3659d673d31813fad348103c88142ce1
klg,2 boys now:) Skrevet 23. mars 2013 #30 Skrevet 23. mars 2013 De bruker panne termometeret på sykehusene så forstår virkelig ikke hvorfor du ikke kjøper deg ett sikkelig ett og sender med jenta. Ingen bhg har lenger lov til og måle i rompa det er og bryte barnets personlige intim sone.
BareMas Skrevet 23. mars 2013 #31 Skrevet 23. mars 2013 Skjønner ikke at dette med rompetermometer er så ille? Så lenge ungen ikke syns det er ille, så ville jeg gjort det. Er jo det som gir mest nøyaktig temperatur. Det er jo ikke et overgrep, finnes grenser for hvor hysterisk man skal være. Da jeg var liten fantes det ingen andre alternativer, jeg er ihvertfall ikke traumatisert. Ikke av stikkpiller heller. Det er jo ikke akkurat snakk om en lyktestolpe som skal inn, det er et 1mm tykt termometer Det var vel nevnt at barnet opplever det som et overgrep, og personlig så mener jeg at man da bør ta det til følge og finne andre løsninger der det lar seg gjøre. Vi opplever ting forskjellig og man skal ikke kimse av det som for noen kan oppleves traumatiserende. Nei, HIs barn gjorde ikke det. Det var en annens. Poenget var vel at om man ser ett barn opplever noe som traumatisk, selv om det for andre er helt ok, så må dette taes hensyn til. At his barn synes tempen i baken er Helt kurant så er det supert. I innlegget jeg svarte på var det en litt bastant påstand om at dette ikke er overgrep, men verden er ikke svart-hvitt.
skjotta Skrevet 23. mars 2013 #32 Skrevet 23. mars 2013 Nå er det litt spesielt her med at barnet må sjekkes nøye og så lenge det er spesielle forhold som ligger til grunn så bør barnehagen gjøre dette. Likt at de skal gi medisiner til astma barn også videre. Men jeg skjønner godt at de ikke måler i rompa til normalen. Jeg har jobbet i mange barnehager og i kun på de minste har vi målt på den måten. Jeg gjør det heller ikke hjemme med mine barn nå når de er større. Noen barn finner dette som det verste i verden andre bryr seg ikke. Når jeg jobbet med barn som var utviklingshemmet og ikke under noen omstendigheter måtte få feber målte vi på den måten 2 ganger pluss ved tvil i løpet av en dag slik at hun fikk febernedsettende med en gang . men som sagt da var det spesielle ting til grunn som her i saken din Ellers tror jeg at jeg heller hadde valgt å måle selv rett før og rett etter barnehagen om det var mulig for å sikre meg at det ble gjort og det var rett resultat. Anonym poster: e1480949bbd7e2636f86aa7e8eb92abf Barnehagen er ikke påkrevd å gi noen form for medisiner. Ikl. Astma medisiner. .. vi gjør det somregel fordi vi er veldig greie, medgjørlige og ønsker å gjøre foreldre fornøyd... Så om ett barn får astma anfall kan de voksne bare stå å se på hvis de føler for det, de er jo ikke plikta til å gi medisiner?? Eller hvis ett barn går i sjokk pga allergi, kan de voksne stå å se på da også? Dummeste jeg har hørt om altså. Anonym poster: ccee096e9fcfcb1684894db2bad92825 selv synes jeg ikke det er "dumt" å være fri til å nekte å medisinere andre sine barn. vi er ikke sykepleiere eller leger. hva om vi gjør noe feil? somregel sier vi ja, men vi har krav på f.eks opplæring og vi har rett til å si nei dersom vi er ukomfortable med medisineringen. i slike tilfeller må barnehagen ansette noen med relevant utdannelse og erfaring (skjer ofte når barnehagen får noen som er multi handikappede... en sykepleier ansettes for å ha ansvar for stell, medisinering osv...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #33 Skrevet 23. mars 2013 Takk for svar:) hun er vant til å ta tempen i rompa og det plager henne ikke. Hun skriker om man prøver å ta den under armen for det er hun ikke vant til. Anonym poster: 6a0b1932e7d7d3b159c601ef7c375ebb
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #34 Skrevet 23. mars 2013 De bruker panne termometeret på sykehusene så forstår virkelig ikke hvorfor du ikke kjøper deg ett sikkelig ett og sender med jenta. Ingen bhg har lenger lov til og måle i rompa det er og bryte barnets personlige intim sone. hvor står denne loven? Anonym poster: 1e24bed4446807443fbd9874587f8923
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå