Gå til innhold

Er skoene fra Din sko/Økonomisko etc. greie, eller "billige og dårlige"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen på 7 sliter helt enormt på sko, i løpet av våren/sommeren/høsten i fjor hadde han 4 par joggesko og alle var helt utslitt. I tillegg hadde han et par tøysko han brukte masse på sommeren, de var selvsagt også helt utslitt.

Nå nærmer det seg tid for joggesko igjen, og i skobutikkene ala Skoringen og Eurosko, koster joggesko i hans størrelse fra 400 og oppover. Synes det er så mye når jeg vet de er utslitt i løpet av en måned eller to.

Er derfor fristet til å gå på Din sko, Økonomisko eller en annen billig skobutikk og kjøpe sko til ham. Der får man joggesko fra 200 kroner så vidt jeg kan se på nettet. Men er skoene på slike butikker "gode nok", eller bør man legge i mer penger? Hva får man mer når man betaler mer? Slitt blir de uansett, så tror ikke kvaliteten spiller noen rolle slik sett.

(Skjønner at egenskaper som gore tex trekker opp prisen).

På forhånd takk for svar, om noen har erfaringer :)

Anonym poster: f41037caf4e906797fb175007fceca08

Fortsetter under...

Skrevet

Generell erfaring: økonomisko er dritt, går fort i filler, din sko er helt ok.

Anonym poster: c343f102c4f9667e88b1413947e91c11

Skrevet

Jeg synes de skoene er gode. Når de uansett blir slutt ut synes jeg absolutt du kan kjøpe der.

Anonym poster: 8c9397c6964913e6ed8530ca06ecd133

Skrevet

Det kommer sikkert an på alderen på barna, men mine barn har til gode å slite ut joggeskoene (som forøvrig er gode merker som Ecco og Geox osv) sine. Faktisk så har alle gått i arv til lillebror. Men jeg har også kjøpt sko på Din SKo og Økonomisko og vært fornøyd med de. Ikke støvler da, gikk hull på de nesten med en gang.

Anonym poster: 9416c8962aeea7f9179a7c23c4a7b54b

Skrevet

Økonomisko har dyre og dårlige sko

Dinsko helt ok

Skrevet

eneste jeg har å komme med der er at jeg kjøpte et par sko på DIN SKO og første gang jeg brukte de knakk helen av og jeg måtte ta taxi hjem fra byen på sokkene!

Anonym poster: 5670b4149e707c02ebb4e3719f5aea54

Annonse

Skrevet

Jeg handler hos Din sko, men synes Økonomisko virker for dårlig. Har stort sett vært fornøyd med det jeg har kjøpt hos Din sko, men man får jo det man betaler for - kan ikke regne med at støvletter derfra holder i mange år, de duger en sesong eller to. Jeg har ikke kjøpt barnesko der (ungen min bruker ikke sko enda).

Skrevet

Har ikke erfaring med Din sko, men de jeg har kjøpt på Økonomisko har blitt slitt ut mye fortere enn andre sko. Det siste paret var filler etter en uke. Tror ikke det er noe å spare på å handle der.

Anonym poster: edcedfffb8d5036ed2779613553a613b

Skrevet

Som flere andre her kjøper jeg sko på Din Sko iblant, men Økonomisko liker jeg ikke. Tror ikke de blir fortere slitt hva jeg har merket, men de er så klamme og ekle. Når jeg har kjøpt sko til meg selv der er jeg helt svett på føttene, selv med ganske åpne ballerinasko.

Skrevet

Jeg har også en skosliter i huset. Da han var yngre gikk det stort sett to par joggesko på en sesong, så et år kjøpte jeg joggesko på økonomisko. Det ble utslitt på en måned! Hull i sålen og hull i ved tærne. Så til syvende og sist fant jeg ut at det lønte seg å kjøpe dyrere sko. Da holdt det ihvertfall med to par istedenfor 7...

Skrevet

Din sko joggesko ol synes jeg har ok kvalitet. Støvlene derimot har elendig kvalitet.

Joggesko ol. fra økonomisko er av mindre bra kvalitet, men de fora vinterstøvlene av samne type som cherrox er supre, de er faktisk de beste av den typen støvel vi har hatt til barna våre.

Anonym poster: c8de6ff0b091b5fb1546f8af65a2ddd6

Skrevet

Jeg har vært butikksjef for økonomisko i 4 år for 4 år siden og da var det en viss grense på kvaliteten. De skoene som var dyre ala 400 kr +++ var god kvalitet, ofte skinn osv. mens det under var ofte litt dårligere. Gt tex som økonomisko fører er et godt produkt ala goretex, er ikke no forskjell på kvaliteten, ikke på de produktene jeg har prøvd på meg og mine barn.

Jeg har fortsatt flere sko som er om ikke daglig så relativt ofte i bruk som fortsatt er fra tiden jeg jobbet der og de er like hele og fine (selvfølgelig slitasje men ikke pga kvalitet)

Velg sko med fornuft sier jeg.

Baja sherox som de har er og veldig gode sherox.

Økonomisko, Eurosko og Dna bruker samme levrandør bare så dere vet det, bare at økonomisko ikke fører de såkalte "merkeskoene" ala adidas, timberland osv.

Så det er mye av samme kvalitet på de skoene som ikke er merkesko i alle de 3 butikkene.

Anonym poster: fd00ca2c960b068f78c178a76a193920

Skrevet

Føler selv at sko som er sånn billig sko gjerne er litt vonde å gå med i lengden. Hvis du vet at han sliter ut eks. 2-3 par sko på en sesong hva med å kjøpe litt av hvert? Så kan han bytte litt etter hva han føler.

Eller sjekk ut xxl som har mange fine gode sko, ofte billigere enn disse skokjedene.

Annonse

Skrevet

Guttungen på 7 sliter helt enormt på sko, i løpet av våren/sommeren/høsten i fjor hadde han 4 par joggesko og alle var helt utslitt. I tillegg hadde han et par tøysko han brukte masse på sommeren, de var selvsagt også helt utslitt.

Nå nærmer det seg tid for joggesko igjen, og i skobutikkene ala Skoringen og Eurosko, koster joggesko i hans størrelse fra 400 og oppover. Synes det er så mye når jeg vet de er utslitt i løpet av en måned eller to.

Er derfor fristet til å gå på Din sko, Økonomisko eller en annen billig skobutikk og kjøpe sko til ham. Der får man joggesko fra 200 kroner så vidt jeg kan se på nettet. Men er skoene på slike butikker "gode nok", eller bør man legge i mer penger? Hva får man mer når man betaler mer? Slitt blir de uansett, så tror ikke kvaliteten spiller noen rolle slik sett.

På forhånd takk for svar, om noen har erfaringer :)

Sliter sønnen din skoene slik at de er generelt slitt eller er det at han sliter hull eller skjeve såler etc?

Min sønn sleit innmari sko. Sleit hull i alle sålene. Fikk tips om å sjekke beina hans. Viste seg å være tverrplattfot. Han fikk innleggsåler og sliter nå nesten ikke sko lenger:)

Anonym poster: 872a3ec25c9de154cba0854f33864594

Skrevet

Kjøper stort sett alle mine egne sko enten på økonomisko eller din sko, untatt joggesko og tursko. Er egentlig ganske så fornøyd jeg. Dette er sko jeg ikke bruker hver dag...

Til jenta mi handler jeg bare dyrere sko, som f.eks skofus,viking osv. Disse vet jeg har god kvalitet og hun er såpass liten enda at hun ikke vil si ifra dersom skoene er vonde å gå med!

Skrevet

Jeg kjøper alltid viking, både til meg selv og til barna mine. Og ingen av de skoene er blitt utslitte, faktisk så ser de nesten ubrukte ut etter en sesong.

Ta turen på xxl heller der har de alltid masse gode tilbud på sko. Om du ikke har xxl i nærheten så har de nettbutikk :)

Skrevet

Obs har også ofte tilbud på feks tiberland, viking og skikklige merker.

Skrevet

Tusen takk for alle svar og gode tips!

Lurt med XXL og obs ja - men føler ofte man får lite hjelp i disse butikkene, pluss at det ofte er utplukket i størrelser. Blir gjerne stående og lete etter størrelsen blant mange skoesker, og om jeg først finner riktig størrelse, og åpner esken, er det typisk at esken inneholder en annen sko enn den jeg skulle ha...

Men det er vel nettopp hjelpen og servicen man betaler litt mer for i de vanlige skobutikkene.

Hilsen HI

Anonym poster: fa53cb24f3acaf57d6b3b15da2d0e7bb

Skrevet

På forhånd takk for svar, om noen har erfaringer smile.png

Sliter sønnen din skoene slik at de er generelt slitt eller er det at han sliter hull eller skjeve såler etc?

Min sønn sleit innmari sko. Sleit hull i alle sålene. Fikk tips om å sjekke beina hans. Viste seg å være tverrplattfot. Han fikk innleggsåler og sliter nå nesten ikke sko lenger:)

Anonym poster: 872a3ec25c9de154cba0854f33864594

Generelt slitt, over det hele :) Han er veldig aktiv, og klatrer, hopper og løper mye. Når jeg ser på ham ute ser jeg jo hvorfor skoene blir slitt. Det er jo bra å være i bevegelse, så slitte sko er jo i grunn et luksusproblem. Vil ikke ødelegge utelekgleden av dårlige/vonde sko - men skulle bare ønske meg litt rimelige alternativer...

Takk for svar og tips!

Anonym poster: fa53cb24f3acaf57d6b3b15da2d0e7bb

Skrevet

De jeg har prøvd har jeg ikke likt å ha på. Ikke så komfortable, men jeg vet ikke hvordan holdbarheten er.

Jeg vil gjerne anbefale denne nettsiden. Koster 50 kr i frakt og du får hvert 3. skopar gratis. Billige i utgangspunktet, og ok kvalitet.

http://www.putfeetfirst.com/no/skopunkten/Gutt_+_pike/Hverdagssko/c/3304

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...