Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg så ingen tråd for oss som skal teste i april, så her kommer det en.

Good Luck ladies.

1. april:

2. april:

3. april: Mayflower

4. april:

5. april:

6. april:

7. april:

8. april:

9. april:

10. april:

11. april:

12. april:

13. april:

14. april:

15. april:

16. april:

17. april:

18. april:

19. april:

20. april:

21. april:

22. april:

23. april:

24. april:

25. april:

26. april:

27. april:

28. april:

29. april:

30. april:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144030916-testeliste-for-april/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. april:

2. april:

4. april:

5. april:

6. april:

7. april:

8. april: Hubro :)

9. april:

10. april:

11. april:

12. april:

13. april:

14. april:

15. april:

16. april:

17. april:

18. april:

19. april:

20. april:

21. april:

22. april:

23. april:

24. april:

25. april:

26. april:

27. april:

28. april:

29. april:

30. april:

Jeg så ingen tråd for oss som skal teste i april, så her kommer det en.

Good Luck ladies.

1. april:

2. april: Benne

4. april:

5. april:

6. april:

7. april:

8. april:

9. april:

10. april:

11. april:

12. april:

13. april:

14. april:

15. april:

16. april:

17. april:

18. april:

19. april:

20. april:

21. april:

22. april:

23. april:

24. april:

25. april:

26. april:

27. april:

28. april:

29. april:

30. april:

1. april:

4. april:

5. april: Minni85

6. april:

7. april:

9. april:

10. april:

11. april:

12. april:

13. april:

14. april:

15. april:

16. april:

17. april:

18. april:

19. april:

20. april:

21. april:

22. april:

23. april:

24. april:

25. april:

26. april:

27. april:

28. april:

29. april:

30. april:

Annonse

1. april:

4. april:

6. april:

7. april:

9. april: Håpefull - 2013

10. april:

11. april:

12. april:

13. april:

14. april:

15. april:

16. april:

17. april:

18. april:

19. april:

20. april:

21. april:

22. april:

23. april:

24. april:

25. april:

26. april:

27. april:

28. april:

29. april:

30. april:

1. april:

3. april: Mayflower positiv = GRAVID

4. april:

6. april:

7. april:

10. april:

11. april:

12. april:

13. april:

14. april:

15. april:

16. april:

17. april:

18. april:

19. april:

20. april:

21. april:

22. april:

23. april:

24. april:

25. april:

26. april:

27. april:

28. april:

29. april:

30. april:

1. april:

4. april:

6. april:

7. april:

8. april: Hubro :) - Negativ!

10. april:

11. april:

12. april:

13. april:

14. april:

15. april:

16. april:

17. april:

18. april:

19. april:

20. april:

21. april:

22. april:

23. april:

24. april:

25. april:

26. april:

27. april:

28. april:

29. april:

30. april:

[quote name=Hubro :)' timestamp='1364973447' post='145213224]

1. april:

2. april: Benne positiv men kjemisk :( igjen... :(

4. april:

6. april:

7. april:

8. april: Hubro :) - Negativ!

10. april:

11. april:

12. april:

13. april:

14. april:

15. april:

16. april:

17. april:

18. april:

19. april:

20. april:

21. april:

22. april:

23. april:

24. april:

25. april:

26. april:

27. april:

28. april:

29. april:

30. april:

Annonse

Gratulerer med positiv test :) Jeg fikik målt hcg på 178 på søndag og 140 tirsdag:( så det går ikke veien vår denne gangen heller. Venter bare på blødning. Første ivf forsøk, men har hatt 8-9 kjemiske "hjemme" .. Dette er helt grusomt å gå igjennom jo.. Hvordan kommer man seg igjennom dette? Eg skulle ønske man visste at det gikk til slutt..... Men det kan man jo ikke.. Lykke til dere andre:)

Gratulerer Mayflower :))

Hubro, er jo lenge til test dag ennå... Er du helt sikker at alt håp er ute? :/

Jeg testet på rd 16 med urinprøve og den var dessverre negativ. Og samtidig som blødningene kom på rd 14 og kjennes ut som en veldig vond menstruasjonssmerter tar jeg nok ikke feil. Etter ett negativt ferskforsøk i juni 2012, negativ frys januar 2013 og nå en negativ frys i mars er jeg klar for et nytt ferskforsøk i mai med kort regime og oppstart av puregon på neste menstruasjon. Da håper jeg det blir innsett av to egg igjen og at ett av dem blir gullegget:)

Lykke til videre jenter! Krysser fingrene for alle her inne XD

[quote name=Hubro :)' timestamp='1365020004' post='145216422]

Gratulerer Mayflower :))

Hubro, er jo lenge til test dag ennå... Er du helt sikker at alt håp er ute? :/

Jeg testet på rd 16 med urinprøve og den var dessverre negativ. Og samtidig som blødningene kom på rd 14 og kjennes ut som en veldig vond menstruasjonssmerter tar jeg nok ikke feil. Etter ett negativt ferskforsøk i juni 2012, negativ frys januar 2013 og nå en negativ frys i mars er jeg klar for et nytt ferskforsøk i mai med kort regime og oppstart av puregon på neste menstruasjon. Da håper jeg det blir innsett av to egg igjen og at ett av dem blir gullegget:)

Lykke til videre jenter! Krysser fingrene for alle her inne XD

Trist å høre Hubro :( Var ikke slik det skulle gå :( Ser vi har holdt på like lenge å hatt ca like mange forsøk, føler skuffelsen blir tyngre for hver gang! Du må ha mye lykke til med nytt forsøk, kanskje to får to gullegg :)

Hvordan går det med deg da håpefull-2013 ?

I tillegg til alle mine negative forsøk har vi hatt fem avbrutte forsøk pga overstimulering og har holdt på siden august 2011 :/

Så nå mener jeg at det skal bli vår tur. Kan ikke skjønne noe annet når vi til og med får lov å sette inn to egg hvis vi får så mange levedyktige ut denne gangen og :)

Syns dere det blir tyngre hver gang? Jeg skal prøve frys på neste syklus.. må stå over en syklus.. Er det vanligt?. Er det "lettere" med frys? Kjenner at dette er så vanskelig.. Finnes det noe hjelp å få? Noen å snakke med? Hva gjør dere for å komme dere igjennom dette? Klem

Dere har virkelig fått kjenne ivf-karusellen på kroppen Hubro. Neste gang skal det være deres tur...Blir spennede å følge med når du går igang igjen!

Her går det opp og ned, full i menssmerter, trøtt, kviser.. Sliter litt med å være positiv, da livmorslmhinnen bare var på 6mm :( Har test liggende, så vi får se hvor lenge jeg klarer å vente. Er bare på rugedag 9 i dag..

benne, ja jeg synes det blir tyngre og tyngre desverre :( Det er normalt å stå over en syklus hvis man har hatt forsøk hvor man har tatt hormoner. Fryseforsøk er letter, fordi man slipper å ta sprøyter, hente ut egg..... Jeg vet ikke om du skal ha frys i naturlig syklus eller i styrt syklus?

Naturlig syklus er veldig greit, da slipper man å ta hormoner før innsett. Etter innsett har jeg gått på lutinus fram til testdag (14dager etter innsett)

Når man har frys i styrt syklus går man på progynova (hormoner) fra rundt menstrasjonen. Jeg fikk en del bivirkninger av de:( For min del var det veldig ubehagelig... Startet med lutinus noen dager før innsett og fram til testdag.

Jeg har en mann som er helt fantastisk, snakker mye sammen med han. Tror det er viktig å få ut tanker man har i hodet, tømme seg innemellom. Har også en god fastlege som er der for meg hvis jeg trenger det. Man kan jo også be om en henvisning til psykolog om man ikke har noen å snakke med, hvis behovet er der...

Hva vi gjør for å komme igjennom det? Snakker, griner og ler sammen. Det er vanskelig, føler egentlig at jeg står midt oppi det hele tiden... Klem til deg også!

Hei benne929.

Det har vært noen tunge perioder, men prøver å se framover hele tiden. For hvert forsøk som har vært avbrutt eller negativt fokuserer vi med en gang på neste forsøk, ringer klinikken og avtaler oppstart av neste omgang. Vi gir ikke opp før vi får positiv test og at vi får vår baby. Det er jo det som er målet og jeg kan ikke gå rundt og tro at det aldri blir vår tur.

Samtidig må jeg få si at jeg og samboeren prater om alt og vi har vært veldig åpen om hele prøverørsprosessen for alle våre nærmeste. Alle som spør eller lurer svarer vi på en ordentlig måte og når vi har hatt innsett har alle vært involvert og er like spente, men hjelper oss samtidig å holde humøret oppe når det har vært negativt. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten vår familie og våre nærmeste venner når det gjelder godt humør og motivasjonstaler :)

Ihvertfall må jeg få si at jeg unner alle her inne som sliter og få en positiv test og en vellykket graviditet.

Jeg er ikke så flink å følge opp enkeltpersoner her inne med diverse spørsmål og svar, men jeg er inne og ser hvordan det går med nesten alle her inne og er like glad hver gang jeg ser noen som har fått en positiv test og det gjør at humøret og troen på vårt forsøk øker :)

Kjedelig at det ikke gikk Hubro!! Håper at neste runde blir bedre. 5avbrutte!! Oioi, jeg som knapt nok tålte et avbrutt.

Krysser fingrene for masse befruktede egg May-min :)

Benne, jeg kan skrive under på at det blir tyngre og tyngre...Trøst deg med at frys er mye lettere og kortere forsøk. Er selv i gang med det.

Etter avbrutt forsøk i mars, var hodet mitt så fullt, og klarte ikke å sortere tankene mine, fullstendig blokkert! Går nå i terapi til en veileder som er spesialist på IVF og har vært gjennom det selv... Hjelper meg veldig :)

Benne 929: Vil bare gi deg en klem. Det er kjempetungt med disse hersens negative testene. Det er viktig at du har noen å snakke med. Om det er gubben, venner eller familie. Alle takler dette forskjellig. Selv blir jeg litt selvdestruktiv (spør ikke hvorfor...). Klarer liksom ikke tenke positivt på i hvert fall en uke etter negativ test. Er i en litt annen situasjon da jeg har tre barn og det er fjerdemann vi har måttet slite med (og prøve ivf).

Men før min første hadde jeg en spontanabort i uke 9 og da fikk jeg skikkelig depresjon. Det høres kanskje rart ut, men i etterkant er jeg glad for dette. For fire måneder senere ble jeg gravid igjen og eldstegutten min er helt FANTASTISK. Jeg ville ikke hatt akkurat han hadde det ikke vært for at ting gikk galt. Men når man står oppi det er det helt forferdelig. Og alt blir sårt. Det er gravide mager overalt (det er faktisk ikke det, men det er ingen mager man ikke legger merke til lenger) og selvfølgelig er det ekstra tungt å møte på andre lykkelige nybakte foreldre som bare gløder av lykke.

Ta vare på deg selv, skjem deg litt bort for at du faktisk har gjennomgått enda et forsøk og se fremover. Gullegget venter og DIN fantastiske lille Baby bare venter på at det skal bli hans/hennes tur til å få akkurat DEG som mamma.

Trenger du noen å snakke med så send en pm,,,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...