Gå til innhold

Var på tidlig ul idag og der var..

monika70

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer sååååå mye !!

Er det lov og spørre om det var uten hjelp ?

For da tente du et håp og lys hos meg også , er 72-modell.

God påske til deg og den voksende maven . : )

Tusen takk!!

Det var nok ikke helt uten hjelp nei :( (beklager å måtte skuffe deg der..)

Dette er et resultat av et ivf-forsøk! (mangler en eggleder, og følte at jeg ikke hadde tid til å vente i naturlig syklus..)

Lykken er stor akkurat nå :)

• 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

Gratulerer sååååå mye !!

Er det lov og spørre om det var uten hjelp ?

For da tente du et håp og lys hos meg også , er 72-modell.

God påske til deg og den voksende maven . : )

74-modell her også og ble gravid på første "skudd". Vi rakk faktisk ikke å prøve å bli gravide engang før spiren satt og har termin 8. januar 2014.

Dette er min 2. har ei jente fra før som nå er 14. mnd. Da hadde vi 4 prøveperioder før jeg ble gravid.

Det som ser ut til å "funke" for oss er at når vi ikke tenker på å humpe for å lage barn (regne ut sykluser, ta tester og målinger) men bare har oss fordi vi har lyst på hverandre og for kosens skyld så har vi blitt gravide.

Den første gangen ble jenta unnfanget i den såkalte "sikre perioden" og da var jeg 100% sikker på at jeg ikke var gravid... men naturen lurte oss trill rundt.

Annonse

Har ved hjelp av litt lesing tatt kontakt med Frøyaklinikken. Venter på kikkhullsopperasjon som jeg får først til høsten. Det blir lenge og vente ! Så i mellom tiden er det lov og tro på det alternative. Har fått akkupunktur . fotsonebehandling ( fant t.o.m. stiv heten i ryggen min ) og noen homopatiske medisiner. Det rare er at jeg siden jeg var liten alltid har vært kald, og nå sitter jeg i stua om kvelden og t.o.m. kan ta av meg sokkene. Asmaen min er bedre. Ikke så tett i brystet lenger. Det beste med Frøyaklinikken er at du blir tatt på alvor . Jeg fikk også vite at det for meg skulle være gode utsikter. Gå inn på nett siden deres og les. Vært en titt. For min del er jeg litt aventende med og søke ny jobb fra høsten av. ( må p.g.a. skole ) Det ordner seg. Lykke til alle damer.

• 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Har ved hjelp av litt lesing tatt kontakt med Frøyaklinikken. Venter på kikkhullsopperasjon som jeg får først til høsten. Det blir lenge og vente ! Så i mellom tiden er det lov og tro på det alternative. Har fått akkupunktur . fotsonebehandling ( fant t.o.m. stiv heten i ryggen min ) og noen homopatiske medisiner. Det rare er at jeg siden jeg var liten alltid har vært kald, og nå sitter jeg i stua om kvelden og t.o.m. kan ta av meg sokkene. Asmaen min er bedre. Ikke så tett i brystet lenger. Det beste med Frøyaklinikken er at du blir tatt på alvor . Jeg fikk også vite at det for meg skulle være gode utsikter. Gå inn på nett siden deres og les. Vært en titt. For min del er jeg litt aventende med og søke ny jobb fra høsten av. ( må p.g.a. skole ) Det ordner seg. Lykke til alle damer.

Hei,

Bare tenkte jeg ville sjekke med deg om du noengang har fått sjekket din TSH på blodprøve? Selv er jeg 43, ble gravid for 2 år siden, men det gikk ikke som det skulle. Vi tenkte å prøve prøverør, og av den grunn ble blodprøve tatt for diverse tester av bl.a TSH er innenfor verdier som kreves for å starte prøverrørsforsøk. Det viste seg at verdien var for høy, og pga min alder og vansker med å finne kvalifisert lege som kunne behandle TSH med medisiner, for så å påbegynne prøverrørsforsøk, så bestemte jeg for at vi nok bare får legge dette med barn på hylla dessverre, da tiden ville løpe fullstendig fra oss. TSH har den effekt at om den er for høy, så fryser man mye. Diverse andre tegn også, og når jeg fikk vite det falt mange brikker på plass. Man blir også vanskeligere gravid. Men mot forventet, så fant jeg i går ut at jeg tester positivt på graviditetstest og skal nå til uka til full oppfølging for å få nødvendig medisin slik at det ikke kan skade fosteret under graviditeten. Jeg er uansett glad for at jeg fant ut at min TSH er for høy, ellers hadde jeg aldri tenkt på det og ikke fått tilskudd av det under graviditeten nå. Det er bare ment som et tips hvis du i mange år har vært spesielt frossen av deg :). Masse lykke til iallefall :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...