Gå til innhold

Min 3 årig ( i Mai) kan gjenkjenne alle bokstaver i engelsk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det egne engelske bokstaver?? Vi har da samme alfabet..

Jeg mener at hun kan gjenkjenne og uttale alle bokstaver i engelsk, for eks. vi uttaler alfabet A annerledes i engelsk enn norsk. Når vi er ute kan hun lese bokstavene på skiltene. Når vi var i utlandet kjøpte jeg noen engelsk barnesanger dvder til henne. Uten at jeg la merke til at innen dem var par rymes på bokstaver i engelsk siden det var veldig mange andre rymes og. Og plustelig en dag begynte hun å synge hele abc i engelsk. Da ble jeg overarsket. Snakket med hennes helsesøster på hennes 2 års kontroll ( hun var da 2 år og 3 måneder), hun anbefalte da å fokusere på skriving da. Men jeg er ikke for det, jeg vil hun skal være som alle andre barn. Men nå har hun begynt å vise stor intresse i å skrive de bokstavene, men hun kan ikke skrive det enda.Vet ikke hva bør jeg gjøre? Det sikkert noen flinke mødre her som kan hjelpe meg.

Hadde du skrevet "på engelsk" så hadde jeg skjønt at det var uttalen det dreide seg om..

Min datter er 4 år men hun synger alfabetet på både norsk og engelsk. Og synger bursdag sangene på begge språk. De er jo som svamper i den alderen så har de hørt uttalen før så husker de det. Men viktig at hun skjønner hvordan man uttaler det på norsk da :-)

Jeg fokuserer ikke på noe av det hjemme. De plukker og viser interessen selv..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...