Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ny her på gruppa.

Fikk brev idag fra St Olavs om å ringe å avtale tidspunkt da de anbefalte IVF etter resultatene fra Lapraskopi og Hysteroskopi. ( Fikk selv bare vite at jeg har nedsatt funksjon i egglederne (?)

Noen som kan fortelle meg litt ? (Selv om jeg har lest mye selv)

Flere som har vært på St olavs å kan dere gi meg ris å ros?

Noen som skal igang med forsøk i løpet av våren / sommeren?? :)

Litt om meg :

27 år , ingen barn. Vært gravid 2 ganger men har mistet.

Bor i Møre og Romsdal :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144030846-%C3%A5-hjelpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Vi har vært igjennom 5 forsøk v st olavs og personalet der er fantastiske:)

Hos oss er det ekstremt dårlig sperm kvalitet hos mannen, så vi har måttet bruke icsi hver gang... Dessverre m negativt resultat og flere avbrutte forsøk.

Senest forrige torsdag.. Ganske lei og sliten nå, men vi gir oss ikke enda..selv om vi nå er ferdige på st olavs.. Vi vil prøve andre muligheter.

Jeg er 31 år, har en sønn fra før jeg møtte mannen min og bor som deg også i Møre og Romsdal:)

Bare å spørre om d er noe du lurer på:)

Hei verokris :)

Hørtes ut som litt av en tøff vei du har vært igjennom, forståelig at du er sliten å lei nå. Men kjempebra at du ikke gir opp! :)

Vært aktiv prøver siden 2007, ganske trist innimellom når andre får både 1 , 2 å kanskje 3... :/

Lyst til å taste privat Verokris?

Har veldig lyst til å ha noen i samme båt å snakke med :)

Hei verokris :)

Hørtes ut som litt av en tøff vei du har vært igjennom, forståelig at du er sliten å lei nå. Men kjempebra at du ikke gir opp! :)

Vært aktiv prøver siden 2007, ganske trist innimellom når andre får både 1 , 2 å kanskje 3... :/

Lyst til å taste privat Verokris?

Har veldig lyst til å ha noen i samme båt å snakke med :)

Hei.

Det vil jeg gjerne, føler d på samme måte:) Kan man gjøre det her inne? (har ikke så god greie på slike forum):)

Vi har utrolig nok 21 stk rundt oss som har enten fått baby eller venter i løpet av 2013, så kjenner veldig på den du nevner med sårhet over at "alle andre" får.. og her står vi da..går igjennom et helvete( unnskyld ordbruken) for å i det hele tatt få muligheten til å prøve bli gravid...mens andre har d kjekt når de får til barn...:(

Meeen e prøver hardt å tenke på hvor verdt det blir alt når vi til slutt lykkes på ene eller andre måten <3

Annonse

Heia :) Du er tøff som ser det slik. Jeg er likegyldig til antall barn som kommer eller skal komme dessverre. Jeg er liksom ikke med i den gruppa jeg.

Du som har forsøkt prøverør før, var det noe som gjorde vondt? Det sliter vel litt psykisk å underveis? Ettersom jeg leste så blir d utført ca 2500 prøverørsbehandlinger pr år , og ut av det blir det 250 barn !? Det var ikke gode sjanser vil jeg si!! :/

Vet egentlig ikke helt årsaken til barnløshesten er men ibrevet jegfikk etter lap så sto d en linje :" egglederne dine fungerer nok ikke helt normalt, så med tanke på å bli gravid litt kjapt anbefaler sjeg prøverør. Sender søknaden idag"

Kjære ønskergjernesnart. Jeg forstår fortvilelsen din da jeg har følt det som deg. Jeg er nå gravid m tvillinger etter 2 insemineringer og 5 innsett m ivf. Jeg vil bare at du skal vite at i løpet av våre 2 år her inne så har vi hatt gleden av å se de fleste blitt foreldre. Og klinikken forteller at 7 av 10 får barn i løpet av behandlingsperioden hos dem, og det vil si at det kanskje også er flere - fordi de kanskje blir gravide selv eller på andre måter etter avsluttet ivf-behandling. De tallene du har er dermed litt vel depressive.

Problemer m egglederne er ofte svært overkommelige hindringer, og mange blir raskt gravid v ivf. Og husk - ett innsett regnes som èn prøveperiode. Èn kvinne blir vanligvis gravid iløpet av et år, altså 12 sykluser. Har du 3 ivf - innsett har du jo bare hatt 3 prøveperioder, og ergo ingen grunn til fortvilelse før du nærmer deg 10-12 innsett. Men tro meg, veldig få må slite så lenge. Du kan trygt slappe av og ha god tro. :)

Lykke til!

Vi har hele veien hatt icsi forsøk med tesa og pesa ett par ganger,en avansert måte å finne nok spermier.. hos oss er utfordringen at mannen min har ekstremt dårlig kvalitet og det er umulig å bli gravid naturlig eller via ivf.

Det som er tøffest m hele prosessen er ventetiden synes jeg, og nedturen om det ikke lykkes. De tre gangene forsøkene har blitt avbrutt har vært verst. At vi ikke engang får prøve å bli gravid på ett vis.. eggene blir ikke befruktet og de finner ikke nok spermier.. Så donor er vel neste steg om ikke vi går privat...:( Har to forsøk igjen så vi vurderer enda om vi skal gå for icsi eller kun donor..

Uthentingen kjennes..men sist var det ille fordi de slet m å finne venstre eggstokk. Ved uthenting i oktober fikk de ut 25 egg, og tror det er noen sammenvoksninger i den sammenheng som gjorde det verre nå. Men det er verdt det synes jeg <3 Det gir håp om at vi skal få ett barn en gang, og tårene som kommer under uthenting er mest av nervøsitet:)

Jeg tror også at sinnstemning påvirker..de gangene jeg har grudd meg har vært verst.. men nå var jeg mer innstilt på at det kanskje ikke gikk... nedturene er tøffe, men de små oppturene innimellom er godt å ha.. Tenk den dagen testen viser gravid.. ( prøver hardt å være positiv, men ting er ferske enda..)

Hva tenker du mest på da? det medisinske eller følelsene rundt alt?

Fiemor - har du hatt mange forsøk?

Kan du fortelle litt om deg selv å historien din??

Ble litt skremt da jeg så antall Ivf i løpet av ett år å antall barn d blir ut av det :/ Snakk om å være negativ (sukk....)

Hei :) Hadde mitt første nå nettopp, men ble avbrutt på spraydag 11. Jeg har blitt på tjukka på gammelmåten!! Helt ubegripelig! Litt om meg: aldri vært gravid før til tross for prevensjonsfritt sexliv. Ble operert for endometriose 11.sept 2012. Tok vekk mye av venstre eggstokk. Lot endo på høyre eggstokk være. Har prøvd i to år med mannen min. Klarte det plutselig midt i sprayingen med deformerte eggledere og tilbakevendt endometriose. Det er virkelig håp!! Får utrolig god hjelp av sykehuset nå og med tidlige ultralyder. Ble litt satt ut av de tallene der jeg og, men det som har hendt meg er enda dårligere odds, så ikke fortvil! 2-3 av 1000 pasienter blir gravid på spray årlig på St. Olavs.... Sender en god klem, flaks og babystøv :)

Nedsatt funksjon i egglederne - det tolker jeg som litt sammenvoksninger her og der, men ikke at de er tette?? Det betyr at du fremdeles har en - om noe mindre - sjanse for å bli naturlig gravid.

Ved ivf er det ca 30 % sjanse pr forsøk, og som en annen sa her, ca 70 % blir gravide etter 3 forsøk, og enda flere som går videre privar blir gravide.

Du har en god sjanse ved ivf!!

Hormonbehandlinen er - vel, hvis du kjenner til pms så vet du hva hormoner kan gjøre med kroppen. Gang pms med 10 så vet du hva du kan vente deg av hormonelle berg og dalbaner. I tillegg spenningen, nervøsiteten og ufattelig skuffelse ved negativt resultat, vil jeg derfor si at det psykiske/hormonelle er det verste ved ivf. Ved uttak får en jo god smertelindring, og sprøytene er mini-mini og absolutt overkommelig å sette. Så jeg sier bare lykke til!! :)

Annonse

Gjest Gullebolle

Har ikke vært på st olavs men hørt mye bra:) har selv vært i haugesund. Her har jeg fått to barn ved ivf. Har faktisk blitt gravid på 4 av 6 innsettinger. Men gått galt to ganger. Nå er vi tilbake i gamet igjen, ønsker et barn til:) Vi skal privat, og jeg begynner på sprøyter omkring 8 april. Det eneste som har gjort vondt er uttakene, men har vært overstimulert og vært veldig øm før uttak. Men heldigvis tar det ikke så lang tid, og mange syntes ikke det er så veldig vondt. Prøv å vær positiv. Har selv pga historikk fått 50 sjanse per forsøk av privat klinikken. Har kraftig pcos og ingen eggløning uten stimulering. De fleste blir gravide med hjelp. Og mest sannsynlig er det jo egglederene dine som er årsaken, så da er jo antaglig eggene og hans svømmere gode:) anbefaler at du ber om klexane eller abyl e. Minsker risiko for abort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...