Gå til innhold

Mine erfaringer med Aleris!

selma07 og engel

Anbefalte innlegg

Jeg var på Aleris forrige uke, og for en opplevelse!! Vi er utredet for habituell abort på ullevål, de sa gå ned et par kilo( er ikke voldsomt overvektig), ikke drikk kaffe også har du sikkert gamle egg.. De sa at kroppen kommer i en modus på å støte ut embryoet, og det er det ikke noe å gjøre med.. De sa at noen hadde godt utbytte av albyl e og progesteron selv når det ikke var medisinsk behov for det. Da jeg var gravid sist, så mente hun at jeg ikke skulle bruke noe. MIsta i uke 9 etter å ha sett hjerteakt to ganger:(

Så alleris. Min mor har hatt fire blodpropper, og legen mente at jeg burde gå på blodfortynnende i sprøyteform når blir gravid igjen, og jeg bør få progesteronstøtte! Han mente at vekta ikke hadde noe med saken å gjøre.. og at for å sette ned imunforsvaret mitt, slik at kroppen ikke går til angrep på embryo så burde jeg ta Prednisolon,, Så skulle han ta mange blodprøver som ser på alle de tingene de utreder ved hab abort mye dypere enn de ullevål har tatt. Så skulle han utarbeide en plan for neste svangerskap. Han var også opptatt av alle utskrapningene jeg har hatt, og infeksjonen jeg fikk etter jeg fikk Selma, og om jeg kan ha en kronisk betennelse i livmorslimhinnen. NOe ullevål ikke har nevnt en gang, og de har jo journalen min fra fødselen.. Videre spurte han meg mye om da jeg var gravid med lille Rose, og om jeg hadde klart å bearbeide sorgen over å miste henne. Det har ingen på ullevål spurt om.

JA til aleris! Han legen var fantastisk! Og han så hele meg! og sa noe om at min historie både som englemamma og habituellabort pasient er sterk! Og han berømte mannen min og meg for at vi klarer å holde sammen!

Måtte bare dele dette med dere:) Tror ikke han kan trylle, men fikk litt håpet tilbake på at vi skal klare å bli tobarnsforeldre:)

Fortsetter under...

Jeg var på Aleris forrige uke, og for en opplevelse!! Vi er utredet for habituell abort på ullevål, de sa gå ned et par kilo( er ikke voldsomt overvektig), ikke drikk kaffe også har du sikkert gamle egg.. De sa at kroppen kommer i en modus på å støte ut embryoet, og det er det ikke noe å gjøre med.. De sa at noen hadde godt utbytte av albyl e og progesteron selv når det ikke var medisinsk behov for det. Da jeg var gravid sist, så mente hun at jeg ikke skulle bruke noe. MIsta i uke 9 etter å ha sett hjerteakt to ganger:(

Så alleris. Min mor har hatt fire blodpropper, og legen mente at jeg burde gå på blodfortynnende i sprøyteform når blir gravid igjen, og jeg bør få progesteronstøtte! Han mente at vekta ikke hadde noe med saken å gjøre.. og at for å sette ned imunforsvaret mitt, slik at kroppen ikke går til angrep på embryo så burde jeg ta Prednisolon,, Så skulle han ta mange blodprøver som ser på alle de tingene de utreder ved hab abort mye dypere enn de ullevål har tatt. Så skulle han utarbeide en plan for neste svangerskap. Han var også opptatt av alle utskrapningene jeg har hatt, og infeksjonen jeg fikk etter jeg fikk Selma, og om jeg kan ha en kronisk betennelse i livmorslimhinnen. NOe ullevål ikke har nevnt en gang, og de har jo journalen min fra fødselen.. Videre spurte han meg mye om da jeg var gravid med lille Rose, og om jeg hadde klart å bearbeide sorgen over å miste henne. Det har ingen på ullevål spurt om.

JA til aleris! Han legen var fantastisk! Og han så hele meg! og sa noe om at min historie både som englemamma og habituellabort pasient er sterk! Og han berømte mannen min og meg for at vi klarer å holde sammen!

Måtte bare dele dette med dere:) Tror ikke han kan trylle, men fikk litt håpet tilbake på at vi skal klare å bli tobarnsforeldre:)

Så flott!

Det er bare sååå viktig at du føler deg sett og hørt av legen!

Jeg har jo som fortalt tidligere, veldig god erfaring med Aleris!

Og når jeg hører du forteller, så tror jeg neppe du skal angre på det valget ;)

Ingen kan trylle, ikke legene heller. Men de ser ting med andre øyne, og da kan det hende brikkene faller på plass for dere, slik at dere kan bli 2-barns foreldre :)

Ønsker deg lykke til!

Så bra:-) endelig får dere ordentlig hjelp:-)

Har ikke prøvd aleris. Men vurderte det. Hadde det ikke funket med Drammen sykehus hadde jeg nok reist til aleris. Har hørt flere som har skrytt av dem. Prøvde volvat det var ikke noe særlig

Jeg har forøvrig god erfaring med å gå ned i vekt. Til bmi rett under 25. Begge gangene fosteret har sittet har jeg hatt bmi på under 25. De 6 andre gangene som jeg har mistet har jeg veid 2-3 kg mer. Men det har jeg gjort uten at legene har nevnt det.

Høre ut som en veldig bra lege!!! Så bra at du har funnet han. Ingen ting som en lege som viser omsorg og bryr seg - tenk om alle kunne vært sånn! Jeg har forsøkt Prednisolon en gang. Spennede tanke rundt bruken av av kortison. Om jeg ikke husker feil hadde min lege gode erfaringer med habituelle pasienter - og det var gode tall fra en studie i Canada(?). Desverre fungerte det ikke på meg, men jeg tror mine "feil" ligger andre steder og ikke på overfølsomt imunforsvar. Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...