Gå til innhold

Hvor mange spark SKALman kjenne om dagen??

Anbefalte innlegg

Er ikke bekymret her og nå altså... Lillegutt har en tendens til å være rolig på dagen og bli turbo fra ca kl 19 og utover hver dag :-)

Jeg må bare være obs på lite liv, men hva er egentlig lite liv??

For meg fungerer heller ikke den regelen med å drikke kald saft. Han sparker når han vil :-D

Fortsetter under...

Det er ganske individuelt det med hvor mye og hardt barnet sparker. Det man skal være obs på er om det endrer seg veldig fra det "normale". Det barnet jeg har i magen nå er mye roligere enn forrige gang jeg var gravid og det er langt fra så kraftige spark. Men det er lett å få litt bevegelse ved mat og drikke så jeg kan fremkalle det hvis jeg synes det er veldig stille noen dager.

Hvis sparkene/bevegelsene ikke tar seg opp som vanlig ila ettermiddag og kveld ville jeg tenkt meg om en ekstra gang og pøst på med kald saft/brus/is og spise noe søtt. Hjelper ikke dette heller er det jo greit med en telefon til sykehuset :)

Kommer sikkert an paa hvor langt man er paa vei, men jeg fikk beskjed av jordmor aa telle spark fra jeg sto opp til jeg gikk aa la meg en periode for jeg syns han var veldig rolig. Da sa hun at minimum 10 spark skulle jeg kjenne hvis ikke skulle jeg ringe sykehuset

Har kjent nok med spark i dag, men vesentlig roligere enn han har vært den siste tiden....

Skal si ifra om det på ul i morgen også.

Er jo slike ting jeg blir ekstra obs på når jeg vet at jeg har morkakesvikt og om ikke lenge så må han ut nettopp pga dette!! Håper bare ikke det blir allerede i morgen, men tror ikke det altså :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...