Gå til innhold

Vann til de små..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gir vann etter grøt, men syns det blir mest søl... Har prøvd ulike tutekopper. Noen kommer det nesten ingenting ut av og hun skjønner ikke prinsippet, mens andre bare renner det ut av og da blir det bare tull. Så altså ikke store mengdene med vann foreløpig. Prøver hver dag da ;) Bruker kaldt vann fra springen og lar koppen stå på benken en stund først. Helsesøster sa at koking ikke var nødvendig etter 6 mnd. så lenge man bruker helt kaldt og rent vann fra springen.

Min er 6,5 mnd. Min får vann til grøt. Og ellers litt vann utenom også om han er sutrete når vi skal kjøre bil f.eks. Da liker han å sutte på vannflaska. Jeg koker ikke vannet. Gir kaldt vann fra springen. grunnen til at jeg ikke koker det er fordi han åler seg rundt på gulvet og putter ALT han finner i munnen. Jeg regner derfor med at han får i seg en del bakterier fra før og at jeg derfor ikke trenger å koke vannet :)

Annonse

Gir litt vann, men ikke så mye, da jeg vil opprettholde mest mulig amming. Det er mye væske både i grøt og fruktmos, så jeg gir hovedsaklig vann når han får brødskiver. Koker ikke vannet. Det har jeg aldri gjort. Gutten har jo støvsugd gulvet fra lenge før han begynte med fast føde/vann ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...