Somewhere over the rainbow... Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Var på en tidlig ul i dag 9+2, men alt legen så var et 5 mm stort foster med plommesekk. Ingen hjerteslag og estimert til 5 uker. Hch tatt i dag og ny på fredag før ul igjen mandag. Noen som vet om et foster kan ligge i dvale så lenge at hjerteslag ikke vises etter 8-9 uker? Føler meg helt tom.........
HH80 Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Aner ikke... Ville bare si at jeg vet hvordan du har det. Samme skjedde meg for et par uker siden, men jeg begynte å blø og kom derfor inn på tidlig ul . Legen spurte om jeg var sikker på at jeg var i uke 9/10, for fosteret tilsvarte ca uke 5. Han så med andre ord ingen hjerteaktivitet. Det jeg så på ul var en hvit prikk og mannen min så ved et par anledninger en hvit strek. Ingen tok noe hcg sjekk av meg , men jeg fikk cytotec tbl for å støte ut fôster. Nå blør jo ikke du da så det kan jo hende alt er bra i ditt tilfelle, men hvis du lurer på noe og har som så kan du bare sende meg en melding...lykke til!!!! håper alt går bra for deg!!!
amina88 Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 oh vanskelig.. men så¨lenge de tar hcg er det beste resultat nesten... kan hende i dvale... hcg viser stigning eller synk... og lettere å vite om det er oppover eller nedover.. hcg svar får legene på slutten av dagen hvis du har vært der fra morgen av. Bare å sende en melding eller ringe for å svaret..
Somewhere over the rainbow... Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2013 Er så vanskelig. Har masse symptomer. Alt fra ømme bryster til mensmurringer og stikkinger. Ingen blødninger what so ever. Testa pos 12/2. Føler det umulig at det skal ha gått bra når fosteret kun tilsvarer 5 uker nå. Sitter å gruer meg til å evt måtte avslutte dette neste uke.... Er så sårt å tenke på at det lille mennesket jeg allerede elsket så høyt, mest sannsynlig ikke er mer og kroppen min ikke engang registrerer det......
Queenmee Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Inne fra andre trimester. Dette kjenner jeg meg igjen i. Opplevde det samme for litt over to år siden. Nå vet ikke jeg om det er tilfellet for deg, men hos meg var det en MA. Hadde aldri hørt om det, og skjønte ikke helt hva det var. Nektet å ta noe tabletter eller utskraping før hcg var målt. Desverre er MA en Missed Abortion. Embryoet har sluttet og vokse, og rett og slett dødd ut, uten at kroppen helt har skjønt det. Jeg kastet opp samme dag som MAen ble konstantert. Kroppen får det rett og slett ikke med seg. Krysser fingrene for deg!!!! Og sender deg alle gode, varme tanker og klemmer. Pm meg gjerne om du ønsker å snakke litt:)
selma07 og engel Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Hei! Så trist at du også må igjennom dette.. jeg har opplevd det 5 ganger.. Sist (for en mnd siden) hadde jeg sett hjerteaktivitet to ganger:( i uke 9 hadde det lille hjertet stoppet, og kroppen min sa ikke ifra:( alle symptomer intakt:( en MA:( og det er nok sikkert det du også har:( jeg spurte overlegen på seksjon for barnløshet om et embryo kunne gå i dvale, hun sa at det kunne det ikke... Lykke til!
Somewhere over the rainbow... Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2013 Takk for omtanke og gode svar. Har slått meg til ro med at det nok ikke er noen utvikling til mandag og at dette må avsluttes i løpet av neste uke, men håpet er så inderlig der. Kroppen er kjempe gravid. Kaster opp og alt som hører med. Sukk. Dette er temmelig ødeleggende for psyken. Er det noen som vet prosedyren ved rh neg blod? Er det ikke tryggest da m utskrapning så man kan få antistoffsprøyta med en gang?
Mamma med spire Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 Takk for omtanke og gode svar. Har slått meg til ro med at det nok ikke er noen utvikling til mandag og at dette må avsluttes i løpet av neste uke, men håpet er så inderlig der. Kroppen er kjempe gravid. Kaster opp og alt som hører med. Sukk. Dette er temmelig ødeleggende for psyken. Er det noen som vet prosedyren ved rh neg blod? Er det ikke tryggest da m utskrapning så man kan få antistoffsprøyta med en gang? Jeg fikk ikke spørsmål om jeg ville ta utskrapning. Det ble bare bestemt. Da hadde ikke embryoet utviklet seg siden uke 6 og jeg var i uke 9-10 etter min beregning. Hadde mange symptomer på graviditet inntil 2 dager før utskrapning og dagen før begynte jeg å blø litt. Fikk sprøyta med antistoffer med en gang etterpå pga rh neg.
Somewhere over the rainbow... Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 22. mars 2013 En venninne av meg som og er rh neg måtte kjøpe sprøyta for 600 og årene selv m å få den satt :-o Er det vanlig prosedyre? Føles som man skal bli dobbelt straffet. Først dør fosteret, så klarer ikke kroppen kvitte seg ned det og man må få hjelp av sykehus. Etterpå skal man måtte betale store summer for en sprøyte som er nødvendig for å kunne bære fram flere barn..... Latterlige Norge
Somewhere over the rainbow... Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2013 Ordne selv skulle det stå. Dumme ordliste.
Mamma med spire Skrevet 22. mars 2013 #12 Skrevet 22. mars 2013 En venninne av meg som og er rh neg måtte kjøpe sprøyta for 600 og årene selv m å få den satt :-o Er det vanlig prosedyre? Føles som man skal bli dobbelt straffet. Først dør fosteret, så klarer ikke kroppen kvitte seg ned det og man må få hjelp av sykehus. Etterpå skal man måtte betale store summer for en sprøyte som er nødvendig for å kunne bære fram flere barn..... Latterlige Norge Dette har jeg aldri hørt om. Jeg måtte ikke ut med en krone. Men jeg vet ikke om det er andre prosedyrer andre steder i landet eller om dette er endret siden jeg hadde MA for 7 år siden. Jeg syns uansett at det høres rart ut når det er en nødvendighet. Lykke til når du skal til legen neste gang!
Somewhere over the rainbow... Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #13 Skrevet 22. mars 2013 Takk. Er ny hch måling i dag og ul igjen mandag. Må høre med gynekologen da om han vet. Er jo forferdelig for alle de som ikke har råd til sprøyta om dette er det nye. Tenker på alle unge rh neg jenter som kanskje er studenter eller uten fast inntekt. Uten sprøyta er det jo stor risiko i neste svangerskap.
bsmom Skrevet 22. mars 2013 #14 Skrevet 22. mars 2013 Jeg opplevde dette i fjor. Jeg var i uke 9, men fikk beskjed om at fosteret så helt nytt ut. Som om jeg akkurat hadde blitt gravid. Sjekket med HCG, hadde ikke dobbel stigning, men prøvene var på 150 000 og 210 000. Kan ikke forevente dobling med så høye verdier, men alt gikk bra. Har i dag en sønn på 9 måneder. Ønsker deg masse lykke til!
Somewhere over the rainbow... Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 22. mars 2013 Oi.... Hva hadde de til forklaring på det? Her sa legen alt så normalt ut til en graviditet på ca 5 uker. Var ei lita bønne som lå stille der inne. Han kunne værjen bekrefte eller utelukke liv da den var så "ung". Håper jo i det lengste på liv når jeg skal på ny ul mandag.
Somewhere over the rainbow... Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #16 Skrevet 22. mars 2013 Ordlista slår til igjen med sine krumspring ser jeg. Værjen er selvfølgelig værken.
bsmom Skrevet 22. mars 2013 #17 Skrevet 22. mars 2013 (endret) Oi.... Hva hadde de til forklaring på det? Her sa legen alt så normalt ut til en graviditet på ca 5 uker. Var ei lita bønne som lå stille der inne. Han kunne værjen bekrefte eller utelukke liv da den var så "ung". Håper jo i det lengste på liv når jeg skal på ny ul mandag. Fikk aldri noen forklaringer på det, men barnet mitt så bestandig lite ut på UL. Gynekologen var overbevist at jeg var 2 uker mindre på vei helt til han kjente på livmoren min. ( en annen måling i uke 15) Jeg var syltynn og hadde ikke mage før jeg var 28 uker på vei, så tror fosteret lå ganske bak ryggen. Kanskje det har noe å si? Endret 22. mars 2013 av bsmom
Somewhere over the rainbow... Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #18 Skrevet 22. mars 2013 Hmmm. Naturen er ikke alltid like lett å tolke. Gratulerer så mye med gutten. Xxxxx fingre for mandagen.
Somewhere over the rainbow... Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #19 Skrevet 22. mars 2013 Å der begynte jeg å spotte litt :/
selma07 og engel Skrevet 22. mars 2013 #20 Skrevet 22. mars 2013 Å der begynte jeg å spotte litt :/ Huff:( vet så altfor godt hvordan du har det:( tenker på deg!! Go klæm
Somewhere over the rainbow... Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #21 Skrevet 23. mars 2013 Nå på morran har jeg vondt i magen og er litt øm. Det kommer og litt ferskt blod, så da er det vel igang.... :/ Kan man ringe legevakt å få smertestillende? Paracet funker dårlig nå kjenner jeg.
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 23. mars 2013 #22 Skrevet 23. mars 2013 Nå på morran har jeg vondt i magen og er litt øm. Det kommer og litt ferskt blod, så da er det vel igang.... :/ Kan man ringe legevakt å få smertestillende? Paracet funker dårlig nå kjenner jeg. Huff... det høres jo ikke bra ut! Har du en varmepose eller lignende? Evt. ta en tom brusflaske med varmt vann, og legg på magen... Vent til dagvaktene har fått organisert seg, dvs. etter kl 8, og ring til legevakten. Forklar forhistorien, og at du nå har tiltagende sterke smerter med blødning. Da er jeg rimelig sikker på at du blir henvist til gyn. og at du slipper å gå til mandag med vondt i både hjerte og mage. Vet du ikke har det godt nå, masse lykke til! Husk at det alltid kan være en fordel å overdrive smerter og symptomer litt for å komme inn.. (er spl.)
Somewhere over the rainbow... Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #23 Skrevet 23. mars 2013 Tusen takk for svar. Nei, er vondt både fysisk og psykisk dette. Er i tillegg både svimmel og kvalm. Mulig fordi jeg er så anspent og ute av meg nå. Skal prøve vente til etter kl 8 før jeg ringer.
Peispå! Skrevet 23. mars 2013 #24 Skrevet 23. mars 2013 Lykke til, håper de tar deg inn og at du får hjelp! Vet dessverre hvordan du har det, så jeg vil bare sende en varm trøsteklem!
Somewhere over the rainbow... Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #25 Skrevet 23. mars 2013 Takk alle. Ble sendt videre til sykehuset for videre undersøkelser. Blødningen var ikke fra livmoren, men livmorhalsen. Hch hadde dalt fra 55000 onsdag til 48000 i dag. Babyen var knøttliten og fortsatt ingen hjerteaktivitet. Valgte å få det avslutta. Fikk første tabeletten og anti sprøyta. Har time mandagmorgen for enten utskrapning eller de resterende tabelettene. Trist og lei, men er greiest å bli ferdig med det og prøve igjen senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå