Gå til innhold

Akvarium på 15-20 liter..dyreplageri?

Anbefalte innlegg

Eller finnes det fisk eller andre vanndyr som kan trives?

Og før du hugger av meg hodet, jeg har ikke peiling på fisk eller akvarium, og jeg kommer ikke til å kjøpe noe som plager fiske/dyret...sånn.

Anonym poster: 2365617e69462471c8472115c5b86d7f

Fortsetter under...

Annonse

• 7 måneder senere...

ALTFOR lite plass. Man skal alltid tenke "jo større jo bedre"... Jeg tenker at 20L for en kampfisk fks er MINIMUM! Kampfisker er veldig missforstått! De lever i lange og grunne pytter. Ikke i søyleforma GLASS. ARG! 

Anonymous poster hash: 07394...136

Hvis du har noen få bittesmå fisk så funker det forsåvidt størrelsesmessig - men som noen sa: det er vanskelig å holde god vannkvalitet i et så lite akvarium. Det virker kanskje snodig, men det er mye mindre jobb med et stort akvarium enn et lite :) Det er vesentlig lettere å få et nogenlunde fungerende økosystem i et med litt størrelse.

(ps: aldri gå i en dyrebutikk og spør hva de anbefaler deg å ha av fisk... det er ikke sant at fisk ikke vokser ut av akvariet (de fleste stopper forsåvidt å vokse når det ikke er plass, men de vil mistrives og etterhvert sannsynligvis dø), og det er forsvinnende få dyrebutikk-ansatte som faktisk vet hva de snakker om. Men www.akvaforum.no har et fint søkeredskap der du kan søke etter størrelse osv)

Endret av Roheryn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...