Gå til innhold

Noen her som oppdaget graviditeten veldig sent? Hvordan er det mulig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på en i en annen tråd her som oppdaget i uke 35 at hun var gravid.. Flere som oppdaget det sent?

Jeg lurer rett og slett på hvordan det går an! Kjenner dere ikke bevegelse og spark? At ungen hikker? At alt blir tyngre, et slit å gå i trapper, et slit å bøye seg ned? At man ikke kan sove hverken på mage eller på rygg?

Altså, hvordan er det mulig?? :D

Anonym poster: 945bf6d32abb727eb84da13f6e85983e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om en som oppdaget det ca halvveis. Synes det er merkelig, men uke 35 er jo komplett umulig!

Anonym poster: 552ffd61120ca81111e871eeaeb9c137

Skrevet

Rart er det jo.. Hørte om en som ikke fant det ut før 6 mnd eller noe! Hun hadde helt uregelmessig mens, dermed tenkte hun ikkeover at den uteble.

Første gang er det ikke sikkert man kjenner igjen tegnene, hvis man ikke ser det som noen mulighet.

Denne jenta var veldig slank og sunn, og la lite på seg. Hun trodde nok det var mage/tarmproblemer, romling osv.

Noen kan ha bakovervendt livmor, så magen ikke blir så stor så fort.

Anonym poster: 9d016713c460c7978188d981401ddc7b

Skrevet

Tenker da på en i en annen tråd her som oppdaget i uke 35 at hun var gravid.. Flere som oppdaget det sent?

Jeg lurer rett og slett på hvordan det går an! Kjenner dere ikke bevegelse og spark? At ungen hikker? At alt blir tyngre, et slit å gå i trapper, et slit å bøye seg ned? At man ikke kan sove hverken på mage eller på rygg?

Altså, hvordan er det mulig?? :D

Anonym poster: 945bf6d32abb727eb84da13f6e85983e

Lurer selv.. Har lest flere historier, der det er kvinner som vanligvis har veldig uregelmessig mens, evt har menshele svangerskapet, derfor ALDRI mistenker graviditet..

Evt babyer som beveger seg veldig lite.. Jeg kunne jo se utenpå at hele magen bevegde seg før uke 30

Skrevet

Det der har jeg også lurt på ... man har jo lest i ukeblader om (veldig unge) jenter som ikke forstår at de er gravide før barnet blir født på badegulvet osv. Har også lest om kvinner som har trodd at de har vært i overgangsalderen, men har vært gravide i stedet.

Jeg merket at jeg var gravid bare et par dager etter at vi "laget" Nurket, hadde sånn omtrent alle symptomer på graviditet i hele verden de tre første månedene, før bekkenløsningen kom ved juletider ... og nå i uke 25 er det full fres i magen ... hele tiden.

Skrevet

Venninna mi oppdaget de ikke graviditeten på før i uke 32 tror jeg.. I uke 28 hadde hun blitt operert og da hadde de kjent på magen hennes og alt, men hadde ikke merket en baby. Så hun ble jo operert og alt i full narkose uten å vite hun var gravid. Da hun fant det ut var det jo full panikk. Hun hadde fått mensen som vanlig, og det var ingenting som tilsa at hun var gravid. Når hun fant det ut sa hun at dagen etterpå var det akkurat som om magen "datt" ut og WOP, der var DEN flotte magen på plass. Hun sa hun fikk litt panikk for alt hun hadde gjort som ikke er bra for små babyer, hun røyket jo, men sluttet på dagen. INGEN mistanke whatsoever..

Anonym poster: 75b8a9cb75143b07870627dd2d69a9c5

Skrevet

Hadde det ikke vært for uteblivende mens OG at jeg VILLE bli gravid sånn at jeg kunne kjenne etter symptomer, kunne jeg glatt ha gått til nå uke 23 uten å vite det.

Jeg tror aldri at jeg, ut i fra min personlighet , ikke ville funnet det ut før, men ikke har symptomene vært overveldende, ikke har jeg vært kvalm, har ingen diller, og så har jeg leddgikt så vondt i bekkenet er heller ikke noe som ikke kunne ha kommet uten å være gravid Jeg har ikke gått opp i vekt og magen har ikke super karakteristisk gravidform selv om den har blitt større.

Likevel mener jeg at de fleste burde finne det ut, men det finnes vel untak :)

Anonym poster: dae37b436c9b3453ffcb2701c7511cbf

Skrevet

Vet ikke om 22 uker anses som sent, men jeg oppdaget ikke graviditeten før det.

Var veldig ung, og det kunne gå 6-9 måneder mellom hver mens. Hadde ingen plager, som kvalme, halsbrann, tretthet osv.

Mistanken kom da rumlingene ikke kjentes ut som rumlinger lenger, men heller små, innvendige "dytt". Da bestilte jeg time til legen med en gang, og ble beordret opp på undersøkelsesbenken med en gang jeg kom inn, og der var en liten baby. 22 uker gravid.

Jeg opplevde det samme som en over her nevnte, at med en gang jeg visste at jeg var gravid "datt" magen ut, og jeg gikk fra 0 til 5 måneder gravid over natten omtrent.

Jeg skjønner det ikke helt selv, men jeg vet jo at manglende symptomer ikke gir mistanker :P

Har brukt en formue på graviditetstester i årene etter, for jeg er ikke sikker på om jeg vil oppdage det tidligere om jeg blir gravid igjen.

Anonym poster: aa2606dc894724a8adaecae266a7cdf6

Skrevet

Hadde det ikke vært for uteblivende mens OG at jeg VILLE bli gravid sånn at jeg kunne kjenne etter symptomer, kunne jeg glatt ha gått til nå uke 23 uten å vite det.

Jeg tror aldri at jeg, ut i fra min personlighet , ikke ville funnet det ut før, men ikke har symptomene vært overveldende, ikke har jeg vært kvalm, har ingen diller, og så har jeg leddgikt så vondt i bekkenet er heller ikke noe som ikke kunne ha kommet uten å være gravid Jeg har ikke gått opp i vekt og magen har ikke super karakteristisk gravidform selv om den har blitt større.

Likevel mener jeg at de fleste burde finne det ut, men det finnes vel untak :)

Anonym poster: dae37b436c9b3453ffcb2701c7511cbf

Det der var som å høre meg :) jeg kunne vel gått enda å ikke visst at jeg var gravid. Ikke Vært dårlig på noe sett, magen er liten (uke 26), leddgikt så bekkenet kunne like godt Vært det. Eneste er mensen som er borte, litt ekstra sulten og merker jo spark :)

Skrevet

Skjønner hellet ikke det...jeg hadde så vondt i puppene at jeg måtte ligge med bh på om natta...var så øm..

Anonym poster: b1a3bc5f9b14f359b865c786f2d43d9c

Skrevet

Vi er vel forskjellige. Misunner kusina mi litt som ikke fant det ut før etter 3-4 mnd mot at jeg ikke orket å gjøre noe annet enn å hente mat som lå på benken eller i kjøleskapet, kaste opp, gå på do og svare i enstavelsesord den samme perioden. Etter denne perioden har det vært vanskelig å få sove, konsentrere seg om andre ting osv pga liv i magen. Når jeg nå har litt mer energi er jo det ganske hyggelig da... (Unner ingen å gå glipp av ventetiden slik at de ikke får forberedt seg)

Anonym poster: 2851c3ae928385201c6736eb52ba530a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...