Gå til innhold

Sjekk nedentil i uke 37 hos lege??

Anbefalte innlegg

Har så masse maserier, vond korsrygg og nå øm nedentil så lurte på om det er vanlig at lege sjekker nedentil når man kommer så nærme termin? Har bare blitt sjekket av jordmødre før, skal til lege fredag og så tar jo de fleste påskeferie så hadde vært greit å få hørt hvordan det ligger an det nede... Første kom 3 uker før..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144030574-sjekk-nedentil-i-uke-37-hos-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja kan jo spørre, tenkte det. Greit å vite siden de sier at nummer 3 ofte er en luring. Ville bare vite om de pleide å gjøre det.. Med nr en spurte jordmor om å sjekke en måned før termin og med nummer to spurte jordmor som jeg var på akupunktur hos om hun skulle sjekke, 2 uker før termin. Så har ikke opplevd at legene er så frampå her, men hun gjør det gjerne hvis jeg spør.. : ) Takk for svar : )

Jeg sitter med inntrykk at det oftest er jm som sjekker nedentil. Første svangerskap sjekka ingen meg før jeg kom på føde med regelmessige rier. Selv tenkte jeg ikke på å spørre da jeg var på legekontroll i går, men det er jo bare å spørre om ho kan sjekke:-)

Har aldri bllitt sjekket av noen før jeg har vært på føden med mine to.

Jeg ble heller ikke sjekket 1 uke på overtid hos jm

, hun sa det overlot hun til sykehuset .

Den legen jeg har nå tror jeg ikke hadde blitt så mye klokere av å undersøke meg ;)

Jeg sitter med inntrykk at det oftest er jm som sjekker nedentil. Første svangerskap sjekka ingen meg før jeg kom på føde med regelmessige rier. Selv tenkte jeg ikke på å spørre da jeg var på legekontroll i går, men det er jo bare å spørre om ho kan sjekke:-)

Stemmer med mitt inntrykk også.. Men kommer til å gå rundt rådvill og vente på skikkelige rier hvis det fortsetter slik jeg har det nå.. Hehe.. Skal ikke være lett..

Annonse

Ja kan jo spørre, tenkte det. Greit å vite siden de sier at nummer 3 ofte er en luring. Ville bare vite om de pleide å gjøre det.. Med nr en spurte jordmor om å sjekke en måned før termin og med nummer to spurte jordmor som jeg var på akupunktur hos om hun skulle sjekke, 2 uker før termin. Så har ikke opplevd at legene er så frampå her, men hun gjør det gjerne hvis jeg spør.. : ) Takk for svar : )

Hva mener du med at nummer tre ofte er en luring?Luring på hvilken måte?

Skal nemlig føde nr tre om ikke så alt for mange ukene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...