Gå til innhold

Simo Duo vs Emmaljunga Duo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns emmaljunga er finest og har mest funksjoner. Har sportsunderstell som jeg personlig liker bedre enn simo sitt understell. Det er ikke like mye fjæring i emmaljunga. Noe som gjør den lettere å trille, spesielt når barnet blir tyngre. Simo med sin voldsomme fjæring blir tyngre å trille med større barn. Hadde simo duo først og var fornøyd med den, men emmaljunga er nok vinneren for min del. Ulempen med emmaljunga er at man må ta av bagdelen for å legge den sammen i bilen. Men det gjør egentlig ikke noe, for vognene er jo kjent for å være tunge og å slå den sammen bag og understell sammen er veldig tungt. Så det er egentlig helst greit at emmaljunga er sånn. Liker finessene på emmaljunga som feks luftemulighet i kallesjen på varme sommerdager, thermobase som isolerer på vinteren og kjøler om sommeren. Vendbart styre (egentlig ikke noe must) men kjekt! Liker sportsdelen på emmaljunga bedre fordi den ikke virker like klumpete som simo.

Er forøvrig ikke enig med #3 om at simo kombi er bedre. Bagen blir litt smalere noe som forkortet brukstid med tanke på vinterpose ol. Dn blir tyngre enn duo pga at man triller rundt på både bag og sportsdel samtidig. Ser absolutt ingen fordeler med kombi isteden for duo unntatt om man bor i 4 etasje i blokk og må bære bagen opp. (simo duo og emmaljunga duo har forøvrig bærestropper på sine bager slik at det er fullt mulig å bare klikke de av understellet og bære de med seg. Det blir nok litt tyngre enn kombibagen å bære på men..

Nå har ikke jeg hatt den nyeste simo duo vognen, da jeg kjøpte min i 2010 og den gangen var bagen større på duo enn den er i dag. Kjempe rart at de har begynt å produsere mindre bager enn de hadde før. Kallesjen er også mindre lun på den nye simoen. :s om du skulle kjøpe simo så anbefaler jeg deg å kjøpe brukt slik at du får den gamle modellen.

Til slutt vil jeg bare anbefale emmaljunga Edge duo da denne gir skikkelig følelse av kvalitet, den er meget holdbar og stilig! :) :) kjøp i Sverige om du har mulighet. Sparer en god del på det!

Jeg hadde kjøpt simo duo 2011modell eller eldre da det et den beste duo vognen av denne typen, synes jeg. Stor bag og jeg elsker fjæringen i understellet.

Av den nye simo duo og emmaljunga så hadde jeg valgt emmaljunga med classic chrome understell fordi den har størst bag. Sport understellet til emmaljunga er altfor tungt samt at jeg ikke liker teleskop håndtak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...