Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. jeg bare lurer på om noen av dere har hatt høyt blodtrykk før graviditet? Jeg har nettopp begynt på medisiner men jeg og kjæresten har veldig lyst på barn og vurderer å begynne å prøve snart. Jeg kvier meg litt pga bekymringer i forhold til at jeg har hatt veldig høyt blodtrykk. Nå er det på vei ned pga medisiner men har nok ikke fått noe jeg kan gå på hvis jeg da blir gravid.

Jeg bare lurer på hva dere gjorde og om dere tok noen forhånd regler eller om dere bare ble gravid også tok det opp med fastlegen?

På forhånd takk

Fortsetter under...

kan vere lurt å ta det opp med fastlegen på forhånd. Då kan du få tilpassa andre medisiner, kan jo ver at dei du tek, ikkje skal kombinerast med graviditet. og så blir du jo gjerne passa litt ekstra på mtp preeklampsi osv

Ja, kommer til å ta det opp om litt. Nå har jeg ikke gått på medisiner så lenge og har endelig funnet en jeg ikke får bivirkninger av så vil at det skal stabilisere seg først.

Men godt å ha et forum hvor man kan høre om erfaringer osv. For er faktisk litt redd for å bli gravid akkurat nå. Jeg vil vite at det overlever osv for før jeg startet på medisinene så hadde det ikke overlevd.

• 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...