Gå til innhold

Hvor mange bokstaver kan deres 3 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusta mi kan min bokstav, sin egen, pappa'n sin, bestemors sin og farmors sin. Det er jeg stolt over :) Flere med flinke 3 åringer? Det regner jeg med det er :)

Anonym poster: c4a502440d395f71803d1f7f8860b08c

Fortsetter under...

Skrevet

Min lærte seg noen få bokstaver (type egen og familiemedlemmers forbokstsv) da han nærmet seg fire. Flink jente du har:)

Anonym poster: 96ab1e77a35c74f9b731a66ee7b32a92

Skrevet

Datteren min kunne alle bokstavene rett før hun ble 4 år (takket være iPad med mange morsomme lærespill)

Anonym poster: d8b1535b00f8b17e28bc71631de34a01

Skrevet

Datteren min på litt over 2 kan de fleste familiemedlemmers bokstaver ;)

Anonym poster: a6d4b5a5819a8b2bb874ba77c5ea154f

Skrevet

Hun kunne alle da hun var halvannet. Helt sant. Nå har hun begynt å lese og skrive og er nesten fire og et halvt.

Jeg tror ikke det er uvanlig at barn på kan hele alfabetet.

Anonym poster: f2b9e78275436d5ad61f5e9732b38330

Skrevet

Min datter kjente igjen alle bokstavene da hun var litt over to år, og begynnte å sette de sammen før hun ble tre år, men uten egentlig å lese. bokstaver var vel også det eneste hun interesserte seg for i en måneds tid, så det ble en lek for henne. Tall derimot, er hun ikke like flink til.

Anonym poster: 5fd2d884397e08e72feac1fe03cd5dcf

Annonse

Skrevet

Min datter kan bokstavene til oss i familien:)

Hun kan også stjernetegnene våres:)

Ble netopp 3

Skrevet

Ikke en eneste en...

Anonym poster: e37bb66f10e838c3f82e79faeb8b527c

Skrevet

Datteren min fikk den leke-pc'en til Ficher price til jul da hun var 2,5 år, så innen hun var 3 år kunne hun hele alfabetet faktisk. Hun skrev de ikke selv da, men så hun en L sa hun "L for løve", for det hadde hun lært på den maskinen ;)

Jula da hun var 3,5 år kunne hun skrive sitt eget navn, mamma og pappa.

Anonym poster: 69f37a9453c8d3eeda1d78c82565efa2

Skrevet

Min datter kan alle bokstavene til familien, kan stave sitt eget og brorens navn, kan skrive sitt eget navn. Hun kan i tillegg mange av bokstavene til vennene sine i barnehagen, og skriver forbokstavene deres. Hun kan ikke alle bosktavene i alfabetet, men tenker hun kan minst halvparten. Hun har kunnet stave sitt eget navn (både muntlig, men også med å legge frem klosser med bokstavene på osv) fra hun var rundt ett år gammel.

Hun har ikke holdt på med dataspill og ipad og slikt ,men lært det gjennom lek med klosser osv.

Anonym poster: 2577955f41f89c27f555ccb529005ba6

Skrevet

Han kunne hele alfabetet da han var 20 mnd og kan nå lese og skrive. Han har akkurat fylt fire år!

Anonym poster: d026110c95c150293e41e4da4b0890b0

Skrevet

Hun kunne hele alfabetet da hun var 3år.

Nå er hun 3.5 og kan skrive sitt eget navn og pappaen sitt navn. Mitt navn er vanskelig så det kan hun kun skrive om jeg staver det for henne.

(hun skriver egentlig alle ord så lenge jeg staver )

Skrevet

Han kunne hele alfabetet da han var 20 mnd og kan nå lese og skrive. Han har akkurat fylt fire år!

Haha morsom du..

Anonym poster: ce85b32b8adf3fee0a0995e0147214b8

Annonse

Gjest Siklerotte
Skrevet

Han kan hele alfabetet og kan stave navn til mange han kjenner. Lenge vært interessert i både bokstaver og tall.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hun blir 3 år i april og kan hele alfabetet, kan skrive navnet sitt og navnene til noen av ungene i barnehagen.

Hun er VELDIG interessert i bokstaver og skriving :)

Skrevet

Sitter dere å øver med barna ? Min sønn er ikke særlig interessert i bokstaver, men kan telle og kan alle ukedagene. Kan ingen bokstaver da, men det kommer vel etterhvert:)

Skrevet

Sitter dere å øver med barna ? Min sønn er ikke særlig interessert i bokstaver, men kan telle og kan alle ukedagene. Kan ingen bokstaver da, men det kommer vel etterhvert:)

Har aldri øvd med barna, men bokstaver var hennes store interesse en periode, bokstavklosser -og magneter var alt hun ville leke med, så da lekte vi med det da... Tall har hun aldri vært interessert i, så hun kan "bare telle til 29 (også blir det tjueti osv), og hun kjenner bare igjen tallene frem til 10 når hun ser de.

Skrevet

Jeg har aldri sittet og øvd med ungene, men de er veldig interessert. Den Fisher Price pc'en var gull og begge jentene mine lærte hele alfabetet med den. De skriver av alt mulig rart, finner noe det står bokstaver på og skriver de av på et ark. Ene datteren min kom og viste meg at hun hadde skrevet og på arket hennes sto det "COCKTAIL SUGERØR". Da hadde hun skrevet av posen med små sugerør ;)

Sånn holder begge jentene mine på, de er nå 4 og 5 år gamle. De har også noen sånne førskolebøker du kjøper i bokhandelen hvor de skal skrive bokstaver, de kaller det lekser og synes det er kjempegøy.

Eldste har så vidt begynt å trekke sammen bokstavene og lese enkle små ord, så hun er i ferd med å knekke lesekoden nå. De er mange i førskolegruppa i barnehagen som er omtrent på samme nivå, og her i huset følger jo lillesøster (som fylte 4 forrige måned) på og lærer seg mye av det samme.

Skrevet

Haha morsom du..

Anonym poster: ce85b32b8adf3fee0a0995e0147214b8

Hvorfor tror du ikke paa det? Datteren min var halvannet da hun kunne alle bokstavene, og leser og skriver i en alder av snart fire og et halvt. Det gjorde jeg ogsaa.

Anonym poster: f2b9e78275436d5ad61f5e9732b38330

Skrevet

Eldste kunne ingen bokstaver da hun var 3, mellomste kan hele alfabetet, og hun er 2,5. Så det er forskjell på unger, ja.. Vi har lest alf og bett og alfabettoget til eldste og så har mellomste plukket opp det samme...

Anonym poster: f1d666ed5591ec98d6ad17e7417ed901

Skrevet

Min treåring er akkurat begynt å intressere seg for bokstaver. Men hun kan nesten hele alfabete. Som en regle eller i sangen:)

Gjest Julia1984
Skrevet

Absolutt ingen....og det er helt greit

Skrevet

Alle, kan lese enkle bøker (selvsagt ikke ord som deflektere, metamorfose, respirasjonssystem etc...). Ikke flink å skrive, men skrive navnet til alle i familien og alle dyrene, ellers blir det litt sånn

"jæi vill åså ha jus"

Men regner med grammatikken kommer seg, retter ikke på henne med mindre hun spør om det.

Anonym poster: cab86c9b8c3d3a036e4567b4c34711f3

Skrevet

Min på 4 og et halvt kan sin egen forbostav og bokstaven A.. Det er det eneste tror jeg :P

Anonym poster: e1c655ebf74ce3fa9b0887cd83f7945e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...