Gå til innhold

Når er det vanlig å utføre planlagte keisersnitt ved jule-/nyttårs tider?

may-mom-05

Anbefalte innlegg

Bare lurer litt, for dersom jeg lykkes på IVF-forsøket som er i gang, så er det stor sannsynelighet for termin rett rundt årsskiftet (altså i slutten av des/første dagene i januar). Og av forskjellige årsaker, så er det sjanser for at barnet blir forløst ved ett planlagt keisersnitt. Antar at sykehusene kanskje har visse "helligdager" på nettopp de planlagte(!) keisersnittene, men planlegger de noe i mellom helligdager, el prøver de å unngå det? Gjør ikke meg noe altså, jeg møter opp uansett når de måtte bestemme! Men bare lurer litt! ;-)

Foresten, dersom planlagt ks, så blir det mest sannsynelig Ahus el riksen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde keisersnitt 17 Desember, termin 1 Januar. Ble tatt tidligere pga. Jul og helligdager:) vet ikke hvordan Ahus gjør det, men Lykke til iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pl.ks dato på Ahus 14 dager før termin. Riksen får man ca. 7 dager før termin, også Ullevål. Jeg vet at de prøver å unngå helligdager og helger på planlagte operasjoner, slik at du kanskje vil få før jul? Hvorfor tror du forresten at det blir planlagt KS?

Anonym poster: 721a82ef6e1dd108126f0cda5e8a0389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar fra dere begge! Er veldig spent på hvordan dette blir - dersom vi lykkes! :-)

Grunnen til mulig planlagt ks, er pga tidligere komplikasjoner fra en vaginal fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...