Mamman til Dutte venter #2 Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Tre måned gamle jenta mi har nå for andre dag måtte fått to pupper til måltidene. Hun hyler og blir sint på første pupp etter ei lita stund, noe jeg oppfatter som at hun blir sint fordi det ikke er noe der. Pupp to spiser hun på til hun blir mett og fornøyd. Er dette såkalt økedøgn, eller begynner jeg å få for lite melk, eller er det noen som er så storspiste at de må ha to pupper til måltidene? Kan kanskje nevne at det ikke er noe lita jente jeg har. 7100 gram, og 3 mnd...
Puppen og lillemor Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Både gutten og jenta mi har alltid spist på begge sider til hvert måltid La henne spise til hun er mett sier jeg bare.. Og så ofte hun ber om det! Er vel også ganske vanlig at de har en økeperiode rundt 3 måneders alderen.. Jeg ammet i hvert fall mye i en 3 ukers periode da! Og plutselig så var det stabilt på 4 ganger per dag + en gang om natten Stor baby her også han var 4,3 ved fødsel (au..)
.Lillemy. Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Med minstemann her som ble fullammet så gikk det litt opp og ned hvor mye pupp han ville ha til hvert måltid, noen ganger var han fornøyd med en pupp, noen ganger måtte han ha to. Men det er også veldig vanlig med økedøgn rundt 3 mnd. Gi til hun er mett og så ofte hun vil ha, dette regulerer de selv :-)
Happypregnant Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 (endret) Min gutt er 3 mnd og en uke.ammer som regel på begge brystene til hvert måltid (utennom nettene,da sovner han etter en...) Er hun litt "stor" så trenger hun nok mer mat:) Endret 20. mars 2013 av Happypregnant
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Begge deler er normalt. Lillemannen min her er 1 mnd, og vel 5 kg, altså en stor plugg. Og her varierer det litt om han er fornøyd med en pupp eller vil ha påfyll fra den andre etterpå. JEg prøver innimellom å legge ham tilbake på den samme puppen, for å se om han får ut den fete ettermelken, men det hender jeg må legge ham til på den andre etterhvert.
Elsa88 Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Min må ha 1 1/2 pupp til hver måltid. Og han her er en stor gutt også, er 5 måneder og er nå 8,7kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå