Gå til innhold

Ikke mett på en pupp

Anbefalte innlegg

Tre måned gamle jenta mi har nå for andre dag måtte fått to pupper til måltidene.

Hun hyler og blir sint på første pupp etter ei lita stund, noe jeg oppfatter som at hun blir sint fordi det ikke er noe der. Pupp to spiser hun på til hun blir mett og fornøyd.

Er dette såkalt økedøgn, eller begynner jeg å få for lite melk, eller er det noen som er så storspiste at de må ha to pupper til måltidene?

Kan kanskje nevne at det ikke er noe lita jente jeg har. 7100 gram, og 3 mnd...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144030377-ikke-mett-p%C3%A5-en-pupp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Nå er ikke jeg noe ekspert, men det hørtes veldig normalt ut. Mi jente skal stort sett alltid ha to pupp før hun blir fornøyd.

Det er helt sikkert individuelt, men jeg har oppfattet at økedøgn er dager hvor babyen nærmest henger i puppene store deler av dagen med kun korte pauser mellom måltidene. Men for all del, økedøgn kan som med alle andre ting med babyene våre oppleves anderledes fra person til person :)

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Det er helt normalt å få en pupp til hvert måltid, og det er helt normalt å få to :-)

Det kan godt hende det er økedøgn, mange vil fint dekke det midlertidig økte behovet sitt for melk ved å die på to bryst i stedet for ett. Hyppig amming øker produksjonen, og det blir jo hyppigere amming når hvert bryst brukes dobbelt så ofte. Økedøgn må ikke være maratonamming i flere døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...