Gå til innhold

baby som plutselig har begynt å våkne mange ganger per natt..

Anbefalte innlegg

Gutten min på 3 mnd får mme. Han har i 2 mnd nå fått siste måltid mellom 20 og 21.30, og sovet til mellom 5.30 og 7.00. Dette er rutiner han har funnet ut av selv. Den siste uka har han begynt å våkne annenhver time og er kjempesulten. Har prøvd å innimellom bysse og kose og trøste, men det er kun melk som er godt nok. Er det slik at de endrer rutiner i denne alderen? Mener at jenta mi på 5 gjorde det, men har glemt mye siden den tid.. Føler på meg at han har behov for mer mat, men det bør jeg nok vente et par uker med hvis jeg skal følge 4 mnd regelen..

Fortsetter under...

Jeg har ikke mye erfaring med flaskebarn, men det er jo vanlig at barndom fullammes får en økeperiode rundt 3 måneders alderen, så det er vel da kanskje logisk å tenke at også flaskebarn trenger mer mat rundt samme tid?

Og min erfaring er at dårlig nattesøvn med hyppige oppvåkninger (særlig hvis babyen pleier å sove godt og lange strekk) skyldes for lite mat på dagtid.. :)

jeg begynte med velling når hun var 3mnd, pga det samme "problemet" som deg. jeg ammer til hvert måltid + mme etterpå. etter par tre dager med velling så slutten ut og våkne hver time, begynte med grøt når hun var 3mnd og 2uker, jikk veldig bra her!

brukte 3uker på å komme opp i en full porsjon!

Jeg hadde/har samme utfordring og helsesøster mente det var endringer i søvnmønster... jeg vet ikke om det har vært det, men regner med de har slike faser. Det har blitt bedre men jeg har også økt melkemengde og har de siste dagene nå gitt risgrøt i siste flaske :) lille er nå 4,5mnd

Takk for svar :) Jeg får prøve med velling! Han spiser seg god og mett 5-6 ganger i døgnet til vanlig, viser han tegn til mer sult eller hyppigere sult, får han så klart mer mme. Storesøster endret søvnmønster etter 3mnd vaksinen, og holdt det gående til hun var 2,5 år. Dette har jeg fortrengt, min mor minnet meg på det nå i tlf. Håper jeg slipper det denne gangen også, at det rett og slett kun er mer mat som må til. Han er en stor baby, og veldig aktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...