Gå til innhold

Har apotekene de medisinene vi trenger på lager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om de fleste apotek har ivf-medisiner på lager? Tenkte spesielt på Puregon. Jeg vurderer å reise på hjemmeapoteket mitt i dag, el vente til oppstartsdagen på Puregon - hvor jeg også skal på sykehuset (sykehusapotekene burde vel ha sånt inne?!). Litt i tvil. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert at dem har det. Du kan ringe til apoteket å høre. Jeg pleier å ringe til apoteket når jeg skal ha blodfortynnende, den jeg bruker pleier de ikke ha inne. Hvis de ikke har den, så bestiller de.

Skrevet

Få apotek har det inne, for de er så dyre og har kort holdbarhetsdato. Men virker som de har sprayen ofte. Men ring og hør. Her måtte de bestille, men fikk inn noen dager etter.

Skrevet

Ok. Da skal jeg få undersøkt. Tusen takk dere :-)

Skrevet

De fleste har ikke ivf-medisiner inne. Lurt å ringe på forhånd og sjekke og eventuelt bestille hvis nødvendig.

Sykehusapotekene på de sykehusene som har en IVF-klinikk har som oftest, men de har ikke nødvendigvis alt eller nok av alt til enhver tid.

Skrevet

Om dei ikke har, så tar det ikke mange dager å få etter man har bestilt.

Skrevet

Vitus apoteket på Aleris i Oslo har alt inne. Veldig god service der også. De er gode på å forklare osv:-)

Skrevet

Hei alle sammen ;-) Rikshospitalet hadde det jeg trengte på lager. Men forhørte meg på nærapoteket her hjemme, de hadde ikke på lager, men skaffet det til dagen etterpå. Så nå ligger Puregonen å venter på oppstart i morgen! :D

Skrevet

Vitus apoteket på Aleris i Oslo har alt inne. Veldig god service der også. De er gode på å forklare osv:-)

Vil bare legge til litt her.. Ja, jeg er enig i at det apoteket er supert - de kjenner godt til IVf-medisinering og er serviceinnstilte og vennlige.

Men - man kan ikke regne med at de har inne alle typer IVF-medikamenter, for det varierer litt mellom klinikkene hva som brukes. Det er heller ikke sikkert at de alltid har de riktige størrelsene/antalle enheter etc.

Uansett så er det ikke noe problem - så lenge medikamentet finnes på distributørens sentrallager så får mange apotek (også dette) i Oslo varen dagen etter bestilling, så det er bare å ringe dem :-)

Skrevet

Er ikke mye de ikke har. De samarbeider med Hausken, Aleris, Riksen, Ullevål osv. De har derfor mer enn de fleste andre apotek;-)

Skrevet

Ja, det er nok riktig. Likevel mangler de to av medikamentene jeg bruker - og jeg er hos Hausken nå. Det ene jeg bruker er det ingen som har inne i Oslo. Men det er raskt og enkelt å få dem til å bestille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...