Gå til innhold

min baby på 10 mnd er syk. Hvor alvorlig er det ?

Anbefalte innlegg

Hei

trenger litt råd fra andre foreldre med litt erfaring. Jeg tror dette er omgangssyke men ble veldig redd da mannen min kommer hjem og googler forskjellige symptomer og forteller meg dette..

Han begynte å kaste opp natt til søn.

Spiste pupp jevnt gjennom natten.

prøvde å gi han mat og drikke søn men alt kom opp igjen. Natt til man spiser han pupp 3 ganger og 150 ml med mme.

Mandah har han spist pupp 4 ganger og 20 ml grøt. Drukket ca 180 ml solbærsaft. vil ikke ha mme på dagen i dag. Ikke spydd mandag men det har kommer to omganger med gul diare. Fikk feber natt til man 39,6. fått paracet og feberen har i dag ikke vært over 39. fått paracet en gang i dag . målte for to timer siden da var den 38.

Jeg er usikker på hvor mye melk som kommer av puppen da han de siste to mnd kun har drukket 1 gang om dagen fra puppen.

I går var han seg delv men i dag er han trøtt og slapp.

Jeg håper at han beynner å spise mer og kommer seg i morgen. Hvis ikke kontakter jeg lege.

Mannen min mener at gul diare var farlig.

Er det noen som mener dette kan være noe farlig og at jeg bør kontakte legevakt nå?

Endret av mamma&elskerdet:)

Fortsetter under...

Det er omgangssyken han har ja, ikke farlig :-)

Det begynner gjerne med oppkast, og etterpå kommer diare noen dager, helt normalt at den er gul. Veldig normalt at de blir slapp og trøtt. Det viktigste er å få i han drikke, tilby drikke ofte.

Men følg med på om han tisser og har våte bleier, minker det på våte bleier kontakter du lege da han kan bli dehydrert.

takk. jeg er ganske sikker på at det er omgangssyken.. netopp fått i han 40 ml med saft og 15 ml grøt. så tror det går fremover.. blir det verre kontakter jeg legen:)

godt å høre at gul bæsj ikke betyr farlig son som mannen min sa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...