Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange av dere gikk videre med fostervannsprøven??

Forrige gang hadde jeg f.prøven, og den var jo j... vond både fysisk og psykisk :( så denne gangen håper jeg legene sier at det nok er greit med "bare" duo testen. Hvor lang tid tok det før dere fikk svar, og hvor skråsikker den???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare deg før på onsdag, da skal vi ta ultralyden. Håper å få tallet da. Dette er, som du sikkert vet, en sansynlighetsberegning. Fostervannstesten er en DNA-prøve og skal være 100% ifht de trisomiene de tester for (og ellers andre lidelser som man er i risikogruppen for).

Skrevet

huff, er ikke mye lysten på f.prøven igjen, kan enda kjenne på det når nålen kommer innover i magen....og det er 6 år siden.

Skrevet

Hei jeg hører ikke til her, men har tatt duo test med begge mine barn. Jeg tok blodprøve ca 2 uker før ul ( som skal taes innen uke 13). Når jeg da var på ul, var blodprøvesvarene klare. Så da fikk jeg resultatene med en gang. Det var veldig greit, så slapp jeg å vente på noen flere svar etter ul.

Skrevet

Hei jeg hører ikke til her, men har tatt duo test med begge mine barn. Jeg tok blodprøve ca 2 uker før ul ( som skal taes innen uke 13). Når jeg da var på ul, var blodprøvesvarene klare. Så da fikk jeg resultatene med en gang. Det var veldig greit, så slapp jeg å vente på noen flere svar etter ul.

Jeg skal ha fosterdiagnostikk men er da 13+2 uker. Er ikke det litt sent? :/

Skrevet

Okei... Takk for svar :) begynner runden på det lokale sykehuset vel etter påske med innvendig ul, bare for å se at det er liv :) også blir det noen turer til risken. Er det noen som vet om man må ta både blodprøvene og ul på risken på den testen? Har liksom fått høre at alt må skje der, men lurte på om noen hadde andre erfaringer?

Skrevet

Jeg var på Rikshospitalet forrige mandag til blodprøve og samtale, og ul på Ullevål torsdagen samme uke, da var blodprøvene klare og jeg fikk et endelig svar på Duotesten :)

Skrevet

Jeg har mistet to ganger pga kromosonfeil, som ble vist med dårlige tall på duotest, så denne gangen gikk jeg rett til morkakeprøve i uke 10. Samme sak som fostervannsprøve - nål gjennom magen. Ville gjort det igjen for å slippe ventingen + fostervannsprøve etter en duo-test..

Skrevet

Jeg har en med kromosomfeil ( 1.mann) og deretter kom det en frisk og rask gutt, nr to... Så må er jo spørsmålet hva jeg vil, eller vi... Og jeg er så i tvil. Hadde f.prøven forrige gang, og syns den var grusom vond, og ventinga tok nesten knekken på meg. Tok den i uke 16. Trodde ikke morkakeprøven kunne taes før i uke 13-15, og ikke gjennom magen?????? Mulig ting har forandra seg de siste årene..

Skrevet

Til lillemeg er gravid. Nei det er ikke for sent. Ul skal tas innen utgangen av uke 13, dvs til uke 13 +6:)

Så da er det ikke for sent for deg med uke 13+2:)

Lykke til

Skrevet

Til lillemeg er gravid. Nei det er ikke for sent. Ul skal tas innen utgangen av uke 13, dvs til uke 13 +6:)

Så da er det ikke for sent for deg med uke 13+2:)

Lykke til

Ok, takk for svar. Synes likevel det virker som i siste liten.. Er faktisk 13+3 når jeg skal dit. Skreiv feil..

Skrevet

Jeg fikk et så godt tall at det var helt uaktuelt med fostervannsprøve, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...