Gå til innhold

Grøt til 5,5 mnd gammel "bolle-baby"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om jeg kan starte med grøt til datteren min på 5,5 mnd selv om det ikke er noe problem med vektøkning? Hun veier 8,5 kg og er langt over gjennomsnittet. Nå sluttet jeg å amme forrige uke, men har stort sett ammet veldig lite den siste mnd. Er så redd for å begynne for tidlig. Og selv om hun bare er søt med alle valkene sine så har jeg ikke lyst til at hun skal bli så "overvektig" at hun får problemer... Vet man skal passe litt på med MME og fast føde i motsetning til MM.

Skrevet (endret)

Jeg har en stor gutt på 5,5 mnd. Han er 8,7 kg og 69,5 cm.

Han har alltid lagt på seg godt, og er stor og fin.

Jeg begynte med grøt da han var 4,5 mnd. Rett og slett fordi han er stor og trenger mye mat. Jeg har ammet meg i hjel, og det hjalp å begynne med grøt. Planen var å fullamme til han var 6 mnd, men når jeg ammet hver time i 5 netter, så orket jeg ikke mer. Han var SÅ sulten.

Er det bare at du vil begynne med grøt, eller virker hun sulten?

Så HS sa jeg burde begynne med grøt. Holder meg til grøt hver kveld til jeg merker han trenger mer fast føde.

Hvis du er veldig usikker ville jeg ringt HS :)

Endret av Lisse_01
Skrevet

Nå er hun ikke bare stor generelt. Hun er ikke mer enn 62 cm og 8,5 kg, så det er ganske mye ekstra i forhold til høyde.

Hun virker ikke no mer sulten, annet enn at hun spiser større måltider og at hun har begynt å sluke måltidene! Men i det siste har hun våknet mange ganger om natten. Jeg prøver å gi henne smokken så hun kan sove videre, men hun våkner bare etter 10-15 min igjen... Det kan jo hende hun har økedøgn/økeperiode?? Tidligere har hun sovet fram til kl 5 og fått mat, og enkelte ganger har hun sovet fra 19-07 i strekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...