Gå til innhold

Hvilke dialekter synes du virker minst intelligente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes folk høres mindre intelligente ut når de snakker østfoldsdialekt, trønderdialekt og jærdialekt. Sier ikke at de ER mindre intelligente, men det er vanskeligere for meg å ta dem på alvor.

Anonym poster: 1f51cb0997febd1419b44c10b3339270

Fortsetter under...

Skrevet

Østfold. Tror det kan ha noe med Raymond-figuren å gjøre... :P

Skrevet

Folk som "tala" tung hedmarking. F.eks. Våler og Vallset.

Skrevet

Østfold. Og jeg bor der selv. Gremmes av de som snakker bredest her selv. Høres mindre intelligent ut, enig!

Skrevet

Helt enig!

Og de jeg synes høres mest intelligente ut er sørlendinger og folk fra Haugesund. Haha, aner ikke hvorfor. Er ingen av delene selv :P

Anonym poster: 369de99b530c85cb9ed17a35502648b3

Skrevet

Valdres og Vågå

Anonym poster: 7b461fc3f22492f7c40ac62141d88ef6

Annonse

Skrevet

Den sutrete Fredrikstad-dialekten.

Og trøndere.

Anonym poster: 7c65873b4f147526c8f8e5a990a85bd0

Skrevet

OG, aner ikke hvilket sted dette tilhører eller er tilknyttet, men de som stadig avslutter ord med -a ending. Jeg får nesten indre blødninger av å høre på det.

Eks: -puppa, unga osv. USJ!!!!

Skrevet

OG, aner ikke hvilket sted dette tilhører eller er tilknyttet, men de som stadig avslutter ord med -a ending. Jeg får nesten indre blødninger av å høre på det.

Flere steder rundt Oslo, tror jeg. Drammen f.eks. ?

Skrevet

Flere steder rundt Oslo, tror jeg. Drammen f.eks. ?

Bare gamle drammensere som sier det nå, folk over 60 og folk fra Nedre Eiker. Drammensdialekten blir mer og mer Oslofisert.

Anonym poster: 1cecab4e03a675a543dc642d179bfbf4

Skrevet

Drammen, Oslo øst, Romerike etc. Der man sier gravvid og gallop og den type trykk, og hu i stedet for hun (henne i stedet for hun er selvsagt enda verre), gutta i stedet for guttene, erru, virru, skarru i stedet for er du, vil du, skal du, og all form for kebabnorsk. Kidza f.eks, eller når noen sier "skal du ha en kidd?" Nei, jeg skal ha en baby, eller et barn, eller en unge.

Anonym poster: 0ca39ef09eeee95dfabd75ed7d377654

Skrevet

setesdølinger...

noen finnmarksdialekter...tenker bare på joker nord...

Anonym poster: 8fcc02886510a280722bfef16ac3ab9a

Skrevet

bondedialekta, østfolk, trønder og kr.sand (mest gutta)

Annonse

Skrevet

Hva slags dialekt er bondedialekta? Den har jeg aldri hørt.... Har bønder en egen dialekt seg imellom eller???? Jeg mener, det er jo bønder i alle kommuner og fylker i hele norge.

Skrevet

Jeg har ingen spessiell dialekt jeg syns høres mindre intelligent ut, men alle som sier Kino, Kjole, kjøkken, kjede etc feil, altså denne konstante feiluttalen, ala Shino, Shole, Skjede som "de fleste unge" i dag har. Høres så ufattelig uintelligent ut.

Skrevet

Hva slags dialekt er bondedialekta? Den har jeg aldri hørt.... Har bønder en egen dialekt seg imellom eller???? Jeg mener, det er jo bønder i alle kommuner og fylker i hele norge.

Hehe det er forsåvidt sant. Men tenker på beitostølen, valdres, rundt om i bondestrøkene der.

Skrevet

Sånn Vennesla dialekt. De høres så treige ut. Og østfold. Og visse hedmarkdialekter

Anonym poster: ed517ef2a3827b8d74b78d4f3c60daee

Gjest Antarctica
Skrevet

Haugesundmålet, dessverre. Selv om jeg bare kjenner hyggelige folk derfra. Det er litt med den ødelagte kj-lyden (tschekt å gå på tschino!) og a-lyden.

Skrevet

Brei striladialekt. Da tenker jeg med engang innavl på bygden som kun har ferdigheter til å kjøre traktor og melke ku, og aldri har løftet en bok i hele sitt liv.

Har vært sammen med en stril og han var dum som et brød. Varte ikke lenge for å si det slik.

Han er ihvertfall referansen min på hva som høres amøbe ut.

Anonym poster: f2fb15138a3e6cdafa762172bf64bd9a

Skrevet

SØRLANDS DIALEKT!

Typisk Kristiansand og det området..

Anonym poster: c4ccde6bcd92e00f3c1c534ea57ff285

Skrevet

folk som bruker ordet "Ass" (som i "seriøst ass")

Anonym poster: b413819f42a8ebfac6f69d1bd5ec5575

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Sånn som Mini Jakobsen snakker-eller rettere sagt sutrer! Er det Troms han er fra?

Og når de må sette 'han' eller 'ho' foran alt - "han Eilert har smelt ho Gurine på tjukka og ho Sigvarda som er kona til han Eiliert er fly forbanna på ho Gurine" :P da får jeg fysisk vondt i øregangene altså.

Fineste dialekten er (siden jeg føler jeg var veldig negativt her nå) er sørlands- og Hardangerdialekten. Når Jon Eikemo snakker blir jeg helt henført ;)

Skrevet

Må faktisk si Lofot/Bodø dialekt, har ei søster som går på politiskolen i bodø og ho er sammen med en lofoting (eller hva det kalles) Og jeg kan ikke nor for det men syntes det høres så lavmål ut. Beklager.

Anonym poster: 23fd25b648b07e7aa77c4b6c678c65a9

Skrevet

Aner ikke hvor, men de som sier æ i stedet for e og har trykket på første ledd i alle ord, og a-ending på alt. I blandet masse engelsk. Østfold?

Anonym poster: 16f0a4750fd17b819d5f073023b374bd

Skrevet

Aner ikke hvor, men de som sier æ i stedet for e og har trykket på første ledd i alle ord, og a-ending på alt. I blandet masse engelsk. Østfold?

Anonym poster: 16f0a4750fd17b819d5f073023b374bd

Haha.. det er ikke østfold i hvertfall...

Anonym poster: 23fd25b648b07e7aa77c4b6c678c65a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...