Bellarose1987 Skrevet 17. mars 2013 #1 Del Skrevet 17. mars 2013 Heisann:) Min lille prins er 5 dager og navelen holder på å falle av, den er løsnet litt og lukter uggent og væsker litt innimellom, slik den skal. Det jeg lurer på er når jeg kan bade han? Er så usikker på om jeg må vente til den har falt av eller hva? Vet at jeg uansett bør holde den mest mulig over vann, og tørke godt. Noen gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 17. mars 2013 #2 Del Skrevet 17. mars 2013 Eg ville venta til navelen tørkar inn, ser ikkje det store behovet for å bade nyfødte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellarose1987 Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 17. mars 2013 Næi er enig i det:) den falt nettopp av, så heldigvis fint ut og væsket minimalt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Awa01 Skrevet 2. april 2013 #4 Del Skrevet 2. april 2013 Vi fikk beskjed om at vi ikke trengte å ta så stort hensyn til navlen, så vi badet hver dag helt fra starten. Men det var korte bad, og vi passet på å la navlen lufttørke godt etterpå Gikk helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleFru Skrevet 2. april 2013 #5 Del Skrevet 2. april 2013 Jeg har ikke hørt at man ikke skal bade før navlen er fin... Så de tre første bada en av de første dagene Fjerdemann stakkar, drøyde nesten to uker, fordi det var så hektisk i heimen Heldigvis "trenger" jo ikke nyfødte å bade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskeplomme Skrevet 25. juli 2013 #6 Del Skrevet 25. juli 2013 vi fikk faktisk tips om å bade nettopp for at navlen skulle falle av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira <3 Familien Skrevet 29. august 2013 #7 Del Skrevet 29. august 2013 Her har lillegutt badet annenhver dag siden han var tre dager gammel. Ikke hørt noen si at jeg måtte ta hensyn til navelen, men jeg passer på at den tørker før vi tar på klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillagiraff Skrevet 11. september 2013 #8 Del Skrevet 11. september 2013 Det du ikke skal gjøre (ifølge barnepleier vi hadde) er å vaske ansikt og øyne med samme vann som navlen er i. Med tanke på infeksjon og sånt. Så ikke bruk vann fra badebalja til ansiktskluten før navlen har falt av:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 18. september 2013 #9 Del Skrevet 18. september 2013 Vi badet gutten vår allerede etter 2 dager, mens vi fortsatt var på barselavdelingen, og han var prematur. Det er absolutt ikke noe i veien å bade nyfødte som fortsatt har navlestumpen. Man må bare passe på å tørke godt etterpå med q-tips, for hvis det blir liggende fukt i mellom der vil det lukte vondt og kan bli irritert og betent. Vi badet han annenhver dag, fordi det var så koselig! Veldig viktig tid for pappaen som ikke kunne gjøre så mye annet enn å bade og å skifte bleier. Badetid er superkos! (ikke alltid så veldig nødvendig ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S_Dreams Skrevet 12. januar 2014 #10 Del Skrevet 12. januar 2014 Vi badet jenta vår på barselavdelingen før vi reiste hjem, fordi de ville vise oss hvordan vi gjorde det;) Så det er bare å bade i vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå