Twintipp og himmelblå Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Jeg hater å planlegge aktiviteter. Liker å kjenne på humøret og lysten til arvingen og meg selv før vi planlegger noe. Er så tråkig å svare ja til og dra i kjedelig familiemiddag neste søndag, også er det strålende solskinn, eller vi på onsdag finner ut at det hadde vært deilig med en tur på hytta i helgen. Orker ikke planlegge lunsj med ei venninne 14 dager frem i tid. Et par dager eller en dag, eller best, samme dag liker jeg:o) Det samme når det gjelder ferier.. Liker å sjekke ut muligheter, så bråbestemmer vi oss. Får spunk av venner som planlegger ihjel ting... Det spontante og glimtet blir liksom borte for meg når alt er planlagt til minste detalj! Planlegger selvsagt det som er påkrevd, men ellers, hurra for spontaniteten:)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Er heller ingen stor fan av å planlegge ting. Tar det meste på formen og på været
me_87 Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 (endret) Jeg liker å planlegge. Jeg hater når barnefaren kommer å spør om vi vil komme i bursdagsbesøk til en i familien,å gir bare noen timers varsel. Jeg liker å vite det noen dager i forveien så jeg kan planlegge gave og har vasket og stryket klærene jeg vil vi skal bruke. Sist han gjorde det,så stresset jeg som faen! Satt på maskinen med klærene jeg ville ha på,å stå å tørket klærene med hårføner Nei er best med litt planlegging for min del asså. Endret 17. mars 2013 av me_87
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Vi tar ting på sparket. En gang skulle vi bare ut å kjøpe maling men endte opp i Gøteborg i en suite og Liseberg dagen etterpå. Elsker sånne turer .
Smyril Line Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Liker absolutt ikke å planlegge. Svigerfamilien er av den planleggende sorten, og jeg får tvangstrøyefølelse av lengre opphold på den kanten. ALT må planlegges! Forstår selvsagt at planlegging har mange fordeler og at noen ting rett og slett bør planlegges enten jeg liker det eller ei, men det får da være grenser.
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2013 Vi tar ting på sparket. En gang skulle vi bare ut å kjøpe maling men endte opp i Gøteborg i en suite og Liseberg dagen etterpå. Elsker sånne turer . Fantastisk!!!!!!
Gjest Kira bjeffer Skrevet 17. mars 2013 #7 Skrevet 17. mars 2013 Planlegging er jo ofte en del av moroa, ihvertfall når det dreier seg om f.eks ferier Da kan jeg kose med meg innkjøp, lese om stedet vi skal til og finne ut hva som er verdt å gjøre der.
me_87 Skrevet 17. mars 2013 #8 Skrevet 17. mars 2013 Er så enig med Kira! Jeg har allerede full oversikt over hva som er verdt å gjøre der vi skal på sommerferie i år Synes det er gøy å planlegge jeg
Smyril Line Skrevet 17. mars 2013 #9 Skrevet 17. mars 2013 Jo, er faktisk én ting jeg er planleggingsnazi på; jeg HATER å få uanmeldt besøk! Jeg vil helst ha minst en ukes varsel, og jeg får panikk hver gang det ringer på døre uten at det er forventet, hver gang utleier sender sms om at det skal komme feier, elektriker, rørlegger eller gudene vet hva. Så der er planleggeren i meg
stjertløvetann Skrevet 17. mars 2013 #10 Skrevet 17. mars 2013 Jeg planlegger. Sikkert på grensen til det nevrotiske, men bare tanken på å ikke ha et klart mentalt bilde av dagen og ukas forestående aktiviteter gir meg spasmer.
Virginia. Skrevet 17. mars 2013 #11 Skrevet 17. mars 2013 Liker å planlegge, men er nok aller mest glad i å ha en tur/ retur billett, ha noen forhåndsbestemte stopp og gode tips i forkant, og ellers ta ting som det kommer .
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 17. mars 2013 Jo, er faktisk én ting jeg er planleggingsnazi på; jeg HATER å få uanmeldt besøk! Jeg vil helst ha minst en ukes varsel, og jeg får panikk hver gang det ringer på døre uten at det er forventet, hver gang utleier sender sms om at det skal komme feier, elektriker, rørlegger eller gudene vet hva. Så der er planleggeren i meg Enig med deg:) Jeg blir faktisk irritert av å få uanmeldt besøk. Klistrer selvsagt på meg smilet. Hater det! Venner av arvingen og barn er selvsagt kost. Men, voksne eller andre som krever noe av meg er irritasjonsmomenter!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #13 Skrevet 17. mars 2013 Jeg er egentlig veldig impulsiv av meg, og kan miste litt fokus sånn at det jeg egentlig hadde tenkt, ender opp som noe helt annet.. Men etter at jeg fikk mine 3 skjønne skatter, så har jeg innsett at livet ikke helt lar seg leve like spontant som før.. Men jeg kommer gjerne på overraskende besøk (de får gjerne 10 minutter varsel) blir ikke stresset av å få besøk selv, selv om huset ikke er strøkent og jeg er kledd i stillongs... Anonym poster: 888842906c7be49d517f3f3bb3de7a6c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #14 Skrevet 17. mars 2013 Jeg kan ikke planlegge. Så det gjør mannen Anonym poster: 2bfde3f4e917bc1186038d6108b18aa2
♥Nemi♥ Skrevet 17. mars 2013 #15 Skrevet 17. mars 2013 Jeg er så spontan som det går an å bli, men mannen i huset er verdens største planlegger! Virkelig dårlig kombo det her :-)
kvinne38 Skrevet 18. mars 2013 #16 Skrevet 18. mars 2013 Føles som jeg blir kvalt av å planlegge alt. Er veldig impulsiv i hverdagslivet men ferier/ferier blir selvsagt planlagt til en viss grad. Når det blir lagt planer om f.eks å dra på besøk eller luncj med noen så ender det altid med at jeg ikke orker å dra.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #17 Skrevet 18. mars 2013 Vil ha alt klappet og klart, og kan få dager og uker ødelagt om ting ikke går som planlagt. Men etter jeg fikk barn så er jeg tvunget til og være mer fleksibel.... Det som irriterer meg med "Impulsive" er de som ikke er istand til og planlegge LIVENE sine fremover, og roter bort supre muligheter fordi de ikke ser muligheter her og nå, og er ute av stand til og se de muligheter ting kan gi på sikt. KJenner fler som har kuttet ut studier, og ikke kommet seg dit de vil, fordi de ikke KLARER og planegge fremover....Jeg har kommet med tips om kjappe muligheter for og få det og det yrket, spare til den og den drømmen, men siden de ikke kan oppnå det i MROGEN; så gidder de ikke høre på meg..Så sitter de der 2-3 år etterpå og sutrer over at de FORTSATT ikke har nådd drømmene,- også kan ikke jeg si at om de hadde hørt på meg, hadde de vært der nå... Også får jeg kjeft for at alt "Kommer så lett" til meg...Jeg rekker over alt, jeg får til mye og vi klarer og nå våre drømmer ved og alt "ramler i hendene på oss..Men det ligger MYE planlegging og forsakelser på veien vår, men de velger bare og se det vi oppnår, som de selv ikke klarer......Til og med blitt anklaget for og "Ikke være følelsesmenneske", at jeg kun tenker praktiske løsninger og ikke er i stand til og se på andres følelsemessige behov og at jeg setter til side mine egne "behov" for og kunne være "praktisk" nok..Da blir jeg lei meg... Anonym poster: 1579b9b2a57f0370e5c731052c47daf4
DaTuMa Skrevet 18. mars 2013 #18 Skrevet 18. mars 2013 Jeg liker å ta ting som de kommer. I sommer feks bestilte mannen og jeg flybilletter til hellas. Tok 2 uker ferie og dro dit vinden førte oss. Hadde med hvert vårt håndkle, sovepose og litt klær.
Virginia. Skrevet 18. mars 2013 #19 Skrevet 18. mars 2013 Vil ha alt klappet og klart, og kan få dager og uker ødelagt om ting ikke går som planlagt. Men etter jeg fikk barn så er jeg tvunget til og være mer fleksibel.... Det som irriterer meg med "Impulsive" er de som ikke er istand til og planlegge LIVENE sine fremover, og roter bort supre muligheter fordi de ikke ser muligheter her og nå, og er ute av stand til og se de muligheter ting kan gi på sikt. KJenner fler som har kuttet ut studier, og ikke kommet seg dit de vil, fordi de ikke KLARER og planegge fremover....Jeg har kommet med tips om kjappe muligheter for og få det og det yrket, spare til den og den drømmen, men siden de ikke kan oppnå det i MROGEN; så gidder de ikke høre på meg..Så sitter de der 2-3 år etterpå og sutrer over at de FORTSATT ikke har nådd drømmene,- også kan ikke jeg si at om de hadde hørt på meg, hadde de vært der nå... Også får jeg kjeft for at alt "Kommer så lett" til meg...Jeg rekker over alt, jeg får til mye og vi klarer og nå våre drømmer ved og alt "ramler i hendene på oss..Men det ligger MYE planlegging og forsakelser på veien vår, men de velger bare og se det vi oppnår, som de selv ikke klarer......Til og med blitt anklaget for og "Ikke være følelsesmenneske", at jeg kun tenker praktiske løsninger og ikke er i stand til og se på andres følelsemessige behov og at jeg setter til side mine egne "behov" for og kunne være "praktisk" nok..Da blir jeg lei meg... Anonym poster: 1579b9b2a57f0370e5c731052c47daf4 Morsomt at du sier det. Jeg synes nemlig at jeg ble helt nødt til å planlegge mye bedre etter jeg fikk barn enn jeg trengte før . Om en synes en må være mer fleksibel eller mer planmessig enn før har sikkert litt med ulikt startståsted å gjøre .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå