Gå til innhold

skal, skal ikke.. ? :)

Anbefalte innlegg

jeg skal begynne å studere igjen til høsten og har en sønn som blir 1 i løpet av sommeren i år. tenker på å få nummer 2 til neste sommer.. noen med erfaring med å ta et års pause i en bachelor eller noen som har erfaring med å ha baby med på forelesninger?

har plutselig blitt skikkelig babysyk og det er mannen også :P

Anonym poster: 1cdbba5de1dcc159b8720a4d971bee12

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029822-skal-skal-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring med det. Men kan forestille meg at det kan bli litt krevende kanskje. Kanskje mannen din stiller opp...du har vel kerv på ammepauser? Man vet jo ikke hvordan babyen er. Rolig..urolig. Og kanskje forstyrrende for de andre?

Men bortsett ifra det, kjør på!

Anonym poster: ed34f9645f59e2e06464b4d78d98f361

Jeg tok et år pause på en mastergrad. Hadde igjen ett år, og det var individuell oppgaveskriving det siste året. Det var på en måte greit fordi jeg da kunne jobbe når jeg ville, på en annen måte litt ensomt, siden alle andre var ferdige.

Tar du pauseår må du jo begynne i ny klasse. Men det kan jo gå helt fint det!

Hvis du er strukturert anbefaler jeg deg å få baby, ta fri et år, også fortsette med studie. Studenter har veldig fleksible dager, og det passer jo fint når man har små barn. Men det krever jo at du er i stand til å sette av arbeidstid til deg selv, hvis ikke kan det gå så som så med studiet..

Å gå direkte videre uten pauseår tror jeg blir litt for tøft. Mulig, men man skal jo ha tid å nyte babytiden også.

Det som kan være mulig er å ta 50% over 2 år! Selv skrev jeg på masteroppgaven min 50% det året jeg hadde permisjon og 50% det året jeg i teorien var fulltidsstudent. Det var mulig fordi det var egenarbeid, og fordi jeg ikke avla eksamen eller noe i permisjonsåret. Du kan forhøre deg med utdanningen og Lånekassen hva slags muligheter du har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...