Prøverpåentil Skrevet 17. mars 2013 #1 Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg har begynt med MME på dagtid da jeg ikke får ut nok melk:( Og gir henne også grøt på kveldstid, og i tillegg frukt av og til, og gulrotmos til ettermiddagen... men lurer på hvor mye, når og hva jeg skal gi... Tenker å begynne med morgengrøt og.. hun veier ikke så mye, så har konferert med HS ang fast føde:) Feks.. Kl 09 MME og en porsjon grøt kl 1230 MME og et beger fruktmos Kl 1530 MME og en liten porsjon grønnsakspure Kl 1800 En porsjon grøt Kl 1930 MME rett før natta Høres dette ok ut? Eller er det for mye MME i tillegg til alt? Burde jeg bytte noe til vann? Kan noen komme med innspill.. prøver å ha en liten matplan Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029812-gr%C3%B8t-og-mat-til-baby-55-mnd-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 17. mars 2013 #2 Del Skrevet 17. mars 2013 Min pode er 6,5 mnd, og jeg gir MM i tillegg til alle måltder. Han får grøt morgen og kveld, og frukt mitt på dagen. I tillegg har jeg så smått begynt med middag nå. Da får han altså MM akkurat som din MM og MME går vel ut på det samme, så jeg ser ikke noe gale i den matplanen der Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029812-gr%C3%B8t-og-mat-til-baby-55-mnd-hjelp/#findComment-145162312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 17. mars 2013 #3 Del Skrevet 17. mars 2013 Gutten min er også 5,5 mnd, men spiser MYE oftere. Men han får kun kveldsgrøt, så er nok derfor. Ammer ellers, og det holder jo ikke like lenge, Men syntes planen din høres kjempe greit ut. Gir av og til litt frukt eller grønnsaksmos på dagen. Da ammer jeg i tillegg. Ellers gjør jeg som deg. Men når jeg gir grøt på kvekden gir jeg kun grøt og vann. Så ammer jeg 1 time etterpå når han skal sove. Men hvor mange ml MME drikker han før 1 porsjon grøt på morgenen? Vet de sier man skal amme/gi MME før grøt, så du gjør ikke feil. Men jeg tror ikke gutten min hadde klart en porsjorsjon etter mye MME Hvor stor er gutten din på 5,5 mnd? Min var 69,5 cm og 8,7 kg på 5 mnd kontrollen. Så han er stor og sulten. vurderer mer fast føde Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029812-gr%C3%B8t-og-mat-til-baby-55-mnd-hjelp/#findComment-145162452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøverpåentil Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 17. mars 2013 Gutten min er også 5,5 mnd, men spiser MYE oftere. Men han får kun kveldsgrøt, så er nok derfor. Ammer ellers, og det holder jo ikke like lenge, Men syntes planen din høres kjempe greit ut. Gir av og til litt frukt eller grønnsaksmos på dagen. Da ammer jeg i tillegg. Ellers gjør jeg som deg. Men når jeg gir grøt på kvekden gir jeg kun grøt og vann. Så ammer jeg 1 time etterpå når han skal sove. Men hvor mange ml MME drikker han før 1 porsjon grøt på morgenen? Vet de sier man skal amme/gi MME før grøt, så du gjør ikke feil. Men jeg tror ikke gutten min hadde klart en porsjorsjon etter mye MME Hvor stor er gutten din på 5,5 mnd? Min var 69,5 cm og 8,7 kg på 5 mnd kontrollen. Så han er stor og sulten. vurderer mer fast føde Hvis du spurte meg ( har jente på 5,5mnd;) )Hun er ikke stor asså. På 5 mnd kontrollen var hun 6,5 kg men 67 cm lang. Så er veldig lang i forhold til vekten Startet først på MME denne uken pga melka mi har begynt å dabbe av. Velsig trist, men føler hun får i seg mer nå pga flaske. Alltid lurt på om hun har fått nok mat når jeg har ammer.. så det er i hvertfall bra:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029812-gr%C3%B8t-og-mat-til-baby-55-mnd-hjelp/#findComment-145162634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 17. mars 2013 #5 Del Skrevet 17. mars 2013 Gutten min er også 5,5 mnd, men spiser MYE oftere. Men han får kun kveldsgrøt, så er nok derfor. Ammer ellers, og det holder jo ikke like lenge, Men syntes planen din høres kjempe greit ut. Gir av og til litt frukt eller grønnsaksmos på dagen. Da ammer jeg i tillegg. Ellers gjør jeg som deg. Men når jeg gir grøt på kvekden gir jeg kun grøt og vann. Så ammer jeg 1 time etterpå når han skal sove. Men hvor mange ml MME drikker han før 1 porsjon grøt på morgenen? Vet de sier man skal amme/gi MME før grøt, så du gjør ikke feil. Men jeg tror ikke gutten min hadde klart en porsjorsjon etter mye MME Hvor stor er gutten din på 5,5 mnd? Min var 69,5 cm og 8,7 kg på 5 mnd kontrollen. Så han er stor og sulten. vurderer mer fast føde Hvis du spurte meg ( har jente på 5,5mnd;) )Hun er ikke stor asså. På 5 mnd kontrollen var hun 6,5 kg men 67 cm lang. Så er veldig lang i forhold til vekten Startet først på MME denne uken pga melka mi har begynt å dabbe av. Velsig trist, men føler hun får i seg mer nå pga flaske. Alltid lurt på om hun har fått nok mat når jeg har ammer.. så det er i hvertfall bra:) Ja mente deg. Du har gjort en GOD jobb hvis du har ammet frem til nå da. Slik må du tenke. MME er jo kjempe fint det også Jeg ammer, men gir 1 flaske MME om dagen for å få litt fri. Har en puppegutt som spiser meg opp. Hun er jo jente, så de er jo litt mindre blir spennende å se på neste kontroll om vekta har skutt i været med MME og mer fast føde. Men HS syntes det var helt ok med så mye fast føde når hun bare er 5,5 mnd? Vil så gjerne øke til 2 måltider, men litt redd for å gjøre det for tidlig også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029812-gr%C3%B8t-og-mat-til-baby-55-mnd-hjelp/#findComment-145162769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøverpåentil Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 17. mars 2013 Gutten min er også 5,5 mnd, men spiser MYE oftere. Men han får kun kveldsgrøt, så er nok derfor. Ammer ellers, og det holder jo ikke like lenge, Men syntes planen din høres kjempe greit ut. Gir av og til litt frukt eller grønnsaksmos på dagen. Da ammer jeg i tillegg. Ellers gjør jeg som deg. Men når jeg gir grøt på kvekden gir jeg kun grøt og vann. Så ammer jeg 1 time etterpå når han skal sove. Men hvor mange ml MME drikker han før 1 porsjon grøt på morgenen? Vet de sier man skal amme/gi MME før grøt, så du gjør ikke feil. Men jeg tror ikke gutten min hadde klart en porsjorsjon etter mye MME Hvor stor er gutten din på 5,5 mnd? Min var 69,5 cm og 8,7 kg på 5 mnd kontrollen. Så han er stor og sulten. vurderer mer fast føde Hvis du spurte meg ( har jente på 5,5mnd;) )Hun er ikke stor asså. På 5 mnd kontrollen var hun 6,5 kg men 67 cm lang. Så er veldig lang i forhold til vekten Startet først på MME denne uken pga melka mi har begynt å dabbe av. Velsig trist, men føler hun får i seg mer nå pga flaske. Alltid lurt på om hun har fått nok mat når jeg har ammer.. så det er i hvertfall bra:) Ja mente deg. Du har gjort en GOD jobb hvis du har ammet frem til nå da. Slik må du tenke. MME er jo kjempe fint det også Jeg ammer, men gir 1 flaske MME om dagen for å få litt fri. Har en puppegutt som spiser meg opp. Hun er jo jente, så de er jo litt mindre blir spennende å se på neste kontroll om vekta har skutt i været med MME og mer fast føde. Men HS syntes det var helt ok med så mye fast føde når hun bare er 5,5 mnd? Vil så gjerne øke til 2 måltider, men litt redd for å gjøre det for tidlig også Ja det blir spennende!! håper det hjelpee litt.. greit med litt ekstra valker på kroppen til de små. Hihi:)Det var helsesøster sitt forslag å begynne med litt "middag" som feks gulrotpuré i tillegg til kveldsgrøt. Frukt gir jeg ikke helt fast enda og egentlig bare gitt litt her og der. Hun sa det ikke var nødvendig med morgengrøt enda (ikke at det var dumt) men vurderer nå selv å gjøre det.. hun har ikke reagert på noenting enda og føler hun har godt av litt mat. Hun er en jente som er veeeldig glad i grøt og frukt, men melk er ikke dagens høydepunkt. Hehe:) Hun får ofte bare i seg rundt 120 ml MME... tror ikke det er så veldig mye i forhold til andre:) Spiser din ofte på natta eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029812-gr%C3%B8t-og-mat-til-baby-55-mnd-hjelp/#findComment-145163475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 17. mars 2013 #7 Del Skrevet 17. mars 2013 Gutten min er også 5,5 mnd, men spiser MYE oftere. Men han får kun kveldsgrøt, så er nok derfor. Ammer ellers, og det holder jo ikke like lenge, Men syntes planen din høres kjempe greit ut. Gir av og til litt frukt eller grønnsaksmos på dagen. Da ammer jeg i tillegg. Ellers gjør jeg som deg. Men når jeg gir grøt på kvekden gir jeg kun grøt og vann. Så ammer jeg 1 time etterpå når han skal sove. Men hvor mange ml MME drikker han før 1 porsjon grøt på morgenen? Vet de sier man skal amme/gi MME før grøt, så du gjør ikke feil. Men jeg tror ikke gutten min hadde klart en porsjorsjon etter mye MME Hvor stor er gutten din på 5,5 mnd? Min var 69,5 cm og 8,7 kg på 5 mnd kontrollen. Så han er stor og sulten. vurderer mer fast føde Hvis du spurte meg ( har jente på 5,5mnd;) )Hun er ikke stor asså. På 5 mnd kontrollen var hun 6,5 kg men 67 cm lang. Så er veldig lang i forhold til vekten Startet først på MME denne uken pga melka mi har begynt å dabbe av. Velsig trist, men føler hun får i seg mer nå pga flaske. Alltid lurt på om hun har fått nok mat når jeg har ammer.. så det er i hvertfall bra:) Ja mente deg. Du har gjort en GOD jobb hvis du har ammet frem til nå da. Slik må du tenke. MME er jo kjempe fint det også Jeg ammer, men gir 1 flaske MME om dagen for å få litt fri. Har en puppegutt som spiser meg opp. Hun er jo jente, så de er jo litt mindre blir spennende å se på neste kontroll om vekta har skutt i været med MME og mer fast føde. Men HS syntes det var helt ok med så mye fast føde når hun bare er 5,5 mnd? Vil så gjerne øke til 2 måltider, men litt redd for å gjøre det for tidlig også Ja det blir spennende!! håper det hjelpee litt.. greit med litt ekstra valker på kroppen til de små. Hihi:)Det var helsesøster sitt forslag å begynne med litt "middag" som feks gulrotpuré i tillegg til kveldsgrøt. Frukt gir jeg ikke helt fast enda og egentlig bare gitt litt her og der. Hun sa det ikke var nødvendig med morgengrøt enda (ikke at det var dumt) men vurderer nå selv å gjøre det.. hun har ikke reagert på noenting enda og føler hun har godt av litt mat. Hun er en jente som er veeeldig glad i grøt og frukt, men melk er ikke dagens høydepunkt. Hehe:) Hun får ofte bare i seg rundt 120 ml MME... tror ikke det er så veldig mye i forhold til andre:) Spiser din ofte på natta eller? 120 ml MME er ikke galt når hun drikker det OG spiser fast føde i samme måltid altså. Ikke at jeg har kjempe peiling, men syntes det hørtes bra ut. Jeg gir jo selv 1 flaske per dag. Gir han det når han er sulten ca 2-3 timer etter sist amming. I dag drakk han "bare" 120 ml, det uten fast føde. I det siste har jeg ammet 2-3 ganger ila natten. Derfor usikker på om han trenger mer fast føde. Syntes det er vanskelig. Pleier bare å amme 1, kanskje 2 ganger per natt egentlig. Her for 2-3 uker siden sov han 11-12 timer i strekk 4 netter på rad. Våkner di ofte om natta? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029812-gr%C3%B8t-og-mat-til-baby-55-mnd-hjelp/#findComment-145163725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå