Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Del Skrevet 17. mars 2013 Håper på gode svar fra folk som er mer erfaren på dette området enn meg! Jeg har siden ung alder alltid hatt forholdsvis regelmessige sykluser som varierer fra 31-35 dager. Ca. midt i syklusen pleier jeg å få slimete utflod (antar dette er det såkalte eggløsningsslimet), og jeg pleier også å få smerter/ubehag i underlivet i noen dager. Jeg regner med at dette er tegn på at jeg har eggløsning hver måned. Jeg har dog aldri tatt eggløsningstester eller fått bekreftet på andre måter at jeg faktisk har eggløsning. I ca. ett år har jeg brukt prevensjon (hormonspiral og minipiller) pga smertefulle menstruasjoner, men jeg sluttet med dette for i underkant av en måned siden. Bare noen dager etter minipilleslutt fikk jeg smerter/ubehag i underlivet og dette slimete utflodet kom, og jeg regnet derfor med at en eggløsning var på vei, selv om det var veldig kort tid etter minipilleslutt. Men da jeg tidligere denne uka var hos en gynekolog, så hun at jeg hadde det jeg tror hun kalte en eggpose. Denne ble målt til 13 mm (eller noe sånt). Siden jeg hadde regnet med å få mensen rundt den 18-20 denne måneden basert på eggløsningssymptomene jeg hadde like etter minipilleslutt, tenkte jeg at det var veldig rart at jeg hadde et egg tidlig denne uka. Men jeg kom frem tid at jeg må ha tatt feil av eggløsningssymptomene jeg hadde, og at eggløsning først kom til å skje denne uka. Men så kom mensen i går, og det blir ca. 14 dager etter at jeg først trodde jeg hadde eggløsning. Derfor tror jeg nå at jeg også hadde eggløsning like etter minipilleslutt. Men hvorfor hadde jeg da en eggpose på 13 mm denne uka? Man kan vel ikke ha eggløsning to ganger før mensen? Hvis jeg faktisk har hatt eggløsning denne uka også, hvorfor kom da mensen i dag? Det blir jo i så fall en ekstremt kort luteralfase. Kan denne eggposen gynekologen så være noe annet? F.eks. en cyste? Anonym poster: 5b803d2c6cfcb3f0a19c5062fc9aad5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029789-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-syklus-eggl%C3%B8sning-og-lutealfase-samme-som-anonymforum/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessepåvei:) Skrevet 17. mars 2013 #2 Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg har hørt at man kan få mer enn en eggløsning i løpet av syklusen. Men om det stemmer vet jeg ikke... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029789-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-syklus-eggl%C3%B8sning-og-lutealfase-samme-som-anonymforum/#findComment-145162180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå