Gå til innhold

Trille som håndbagasje?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en enkel vogn/trille som kan gå som håndbagasje på fly? Trenger noe sånt til eldstemann på 1,5år i forbindelse m flytur t/r samme dag,bare så kiden har et sted å sove v bejov. Vanlig vogn har vi hjemme så vil ikke investere masse på sånne sjeldne anledninger..

Anbefalinger mottas m takk!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029785-trille-som-h%C3%A5ndbagasje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste flyselskaper har vel visse dimensjoner man må ha på håndbagasjen, slike små trillekofferter er jo ofte på den størrelsen. Tror ikke jeg ville tatt sjangsen på å få med en trille uten å avklare det med flyselskapet først.

Annonse

Det der er forskjellig fra flyplass til flyplass og fra flyselskap til flyselskap.

Har selv jobbet på flyplass, og det er f.eks. forskjell på rutiner på en stor flyplass som Oslo og mindre distriktsflyplasser.

På en stor flyplass hvor man har masse lånevogner vil man stort sett ikke få med seg noen trille. På mindre flyplasser vil man få en bagsjetag på trillen, og levere den fra seg utenfor flydøra før man går inn i flyet. Da leveres den på bagasjebeltet når dere er framme dersom dere ikke spør etter en "Delivery at gate"-lapp.

Om man har den på, vil stuerne se at trillen skal leveres utenfor flydøra og ikke bli brakt med all den andre bagasjen for utlevering på rullebåndet.

SAS ville ikke være m på at vi skulle ha m trille,nei. Måtte Ha en trille som blir så liten sammenklappa at den går inn i hattehylla. Hvis en slik finnes er det jo merkelig at de/noen ikke vet om en slik. Argh!! Glad jeg sjekka før mannen handla. Og jammen godt jeg ikke skal reise alene høygravid m overtrøtt 1,5-åring-bare å glede seg til ventetida på Gardemoen. Dette var dårlig,synes jeg!!

Tusen takk for svar uansett:)

Mener det var sas jeg, men vi skulle til london så måtte bytte i stavanger på vei over, og i danmark på vei tilbake. Så tror vi hadde flere flyselskap. Husket det var et av flyene som ikke var veldig begeistret. Men svigermor har jobbet i reisebyrå en mannsalder, så hun som ordnet med alt. Kanskje det var fordi vi skulle igjennom mange bytter at de gikk med på det?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...