Gå til innhold

Baby 7 mnd-er det mye å

Anbefalte innlegg

Skrevet

spise en hel most banan til lunsj?

av og til m most eple..

Hva gir dere til deres små?

Skrevet (endret)

Øhh.. Da min var 6 mnd fik hun 4 faste måltider..

1 porsjon grøt frokost

1 brødskive til lunsj

1 middagsglass til middag

1 porsjon grøt til kvelds

Innimellom dette fikk hun også frukt og bær..

Det er rett og slett noe du må finne ut av, noen barn er mer sultne enn andre.

Endret av Westroze og tulla♥©
Skrevet

Min på 6,5 mnd får grøt til frokost og kvelds, har droppet middagen foreløpig så får bare litt smaksprøver av grønnsaker. Har ikke noe fast lunsj, men får smake litt appelsin, ananas, osv.

Er jo egentlig anbefalt å fullamme fram til 6 mnd, vi begynte med grøt litt tidligere pga liten vektoppgang, og begynte også med middag, men tror det var for tidlig med så mye mat til denne gutten. Jeg ble vel litt overivrig fordi "alle" andre med babyer på 6 mnd hadde kommet så langt i tilvenningen, men nå gjør vi slik som passer oss :)

Skrevet

Min er 7 mnd og spiser grøt til frokost, brødskive og frukt til lunsj, spiser ikke mye skive enda, men vi øver oss. Litt middag, og grøt til kvelds. Ammer i løpet av dagen, og får også litt vann. + litt frukt og bær.

Skrevet

Junior er 7 mnd. Han spiser to måltider med grøt, litt middag, et beger fruktmos samt litt brødskive eller kavring i løpet av dagen. Bestemor pleier å mose banan til ham, og da spiser han hele. Som ei over her skriver, noen er mer sultne enn andre. Dette finner dere ut av! :)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har noen ganger tenkt guri så mye med en hel banan til lunsj, men han spiser den lett! ;)

Så da kan jeg trygt lage en sånn smoothie i den størrelsen..

Men hvordan gir dere skive til mini?

Skrevet

Synes også det er vanskelig med skive! Gir små biter med litt leverpostei på, men hun skjønner jo ikke at hun skal svelge så hun samler dem opp i munnen :(

Skrevet

Enten får han ei hel skive i hånda som han gnager og tygger på, eller så skjærer jeg opp i små terninger og smører litt pålegg på hver bit. Det er ikke alt som går ned og det blir mye rot når han spiser selv, men jeg synes det er greit å la ham venne seg til det :)

Skrevet

Her får småen enten en halv skive i hånden som han sutter, og tygger på. Elle jeg skjærer skiven opp i små biter som han spiser selv eller. Blir en del gris, men det går fint, vi vasker etterpå :-) Har på en hel smikke med armer, så klærene ikke blir skitten, men bord og gulv må vaskes etterpå :-)

Skrevet

Jeg har prøvd å gi en liten skive i handa, og hun spiser det som bare det. Men hun svelger ikke! Så hun samler opp alt hun kan i munnen, også blir det til en seig klump etter hvert som jeg må fiske ut. Er litt skummelt, redd hun skal sette den i halsen. Men må vel bare fortsette å øve.

Skrevet

Dere er virkelig tøffe!

Eller kanskje jeg som er en reddhare..

Huff ikke vet jeg-men jeg tør virkelig ikke gi mini en skive i handa enda..

Lagde kyllingsuppe til han idag og moste litt brødskive i suppa-men han fikk heelt brekkninger av dette..

Huff stakkars..

Skrevet

Dette er andre barnet mitt, og man blir litt tøffere da.. :-P Første fikk ikke skive i hånden når han var 7 mnd og jeg var livredd hver gang han spiste ting med biter og brekte seg.

Men med småen nå så er jeg ikke redd når han spiser skive i hånden, han klarer det kjempe fint, øvelse gjør mester :-) Han har spist skive ca 1 mnd, først nå de to siste dagene svelger han biter uten og brekke seg. Sitter jo alltid med han når han spiser da :-)

Skrevet

Min spiser en hel banan til lunsj, og har gjort det siden hun var 5 mnd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...