Gå til innhold

Huff... Litt bekymret!

Anbefalte innlegg

Jeg er 17+3 idag, og tidlig denne uken kjente jeg

godt bevegelser fra knøttet i magen. Men etter det har det vært helt stille!!

Liker ikke å gå og kjenne på denne uroen om noe kan være galt!

Hodet sier at det er fortsatt tidlig og at jeg ikke skal bekymre

meg men det er lettere sagt enn gjort!

Er tredjegangsgravid men kan ikke huske å ha bekymret meg slik før?!

Har litt kynnere men ikke smerter eller noe blødninger.

Erfaringer jenter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029699-huff-litt-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde dager uten noe særlig liv i den tiden.

Fant ut når han begynte å sparke igjen at han hadde lagt seg på en helt annen måte, og det merker jeg fortsatt (23+6), at han kan være rolig nesten en hel dag, og når han da begynner å sparke, er det helt andre plasser enn jeg pleier å kjenne det.

Feks ene dagen virket det som han hadde lagt deg med ryggen ut, og da kjente jeg ingenting før han snudde seg tvert om.

Tror ikke det er det samme med deg? :)

Ble kallt inn for tidlig i uke 15 og da så alt normalt ut, så jeg klenger meg fast ved det!

Tror jeg har lest et sted at jo eldre man blir desto mer nervøs er man som vordende mor, tror det ligger noe i det!!

jeg forstår deg så alt for godt. Når jeg begynte å kjenne liv, så vil ville jeg kjenne hele tiden. I starten kjente jeg bare en gang eller to om dagen, så kunne det gå noen dager uten noen ting..den siste uken har det vært sånn annenhverdag. En dag med jentene som har kickboksing, dagen etter rolig...men merker nå at de er mer og mer aktive. Tror det er helt normalt.

Husker å ha lest et sted at man skal kjenne liv hver dag fra uke 26 eller no,,,,før det kan det være litt fra og til.

men husk at barnet snur seg ofte. Ligger det med ryggen ut så kjenner du ikke noe,,,og så lenge de har god plass inni der, så kan de snu seg ofte.

Annonse

Jeg hadde det sånn som du har det nå, er 17+1.jeg tok kontakt med føden å hørte hva jeg skulle gjøre. Men var ingenting jeg kunne gjøre, men jeg fikk beskjed om å komme opp, så de kunne lytte på meg. Å jeg fikkhøre en klar og fin fosterlyd :) anbefaler deg å gjøre det samme :) sånn at du får roet deg ned :)

Det er ulempen med å kjenne liv tidlig. Er staks 17 uke og har khent liv i nien uker. Kjenner liv hver dag og flere ganger om dagen. Men blir litt bekymret når jeg har kjent mindre liv en dag. Men det er jo tidlig enda, og man kan ikke forvente å kjenne liv regelmessig flr om en god stund :-)

Jeg har også doppler, hadde ikke klart meg uten. 16 uker og tror ikke jeg har kjent noe liv ennå, siden jeg er 3.gangs hadde jeg trodd jeg skulle kjenne det tidligere. Men morkaken er på fremsiden, Så det er nok grunnen. Får i hvert fall frem fin hjertelyd med doppleren :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...