Gå til innhold

Foretrekker din baby pappa eller mamma?

Anbefalte innlegg

Vår baby er 7 uker, og har den siste uken helt klart gitt utrykk for at han helst vil ha mamma når han er trøtt, urolig eller gråter. Synes det er litt tidlig for et barn å bli så tydelig på det?!

Pappa er kjempeflink til å bruke masse tid sammen med han når han kommer hjem fra jobb, og i helger står de ofte opp sammen og bruker mye tid på kos og stell. Jeg passer godt på å ikke gå inn å "ta over" om han gråter når han er sammen med pappa, men det er helt tydelig at om han kommer til meg så roer han seg med en gang.

Har eller hadde deres barn en så tydelig mening om pappa eller mamma når de var så små?

Fortsetter under...

jeg var alene med mini i to mnd, da han endelig fikk møte pappaen så ble han super pappagutt. Hvis han var trøtt og ikke fikk sove var det pappa som fikk han rolig. Nå er han nesten 6 mnd og merker at nå er han blitt sikkelig mammagutt. Så her har det gått fra pappagutt til mammagutt...

Annonse

Her er bare mamma bra nok og har vært det i noen mnd nå, hun er 10,5. Dette tiltross for at pappan har vært hjemme en stund nå på grunn av dårlig rygg, og han er masse samme med henne og veldig flink med henne. Han er bra nok helt til hun ser meg, har hun sett meg får han ikke lov å gi henne mat engang -bare hyler "mamamamama" :P

Det er litt spesielt med mamma når han f eks våkner om kvelden/natta og må bysses i søvn, da er det som regel mamma som må til. men ellers må jeg si at jeg er overrasket over hvor stas det er med pappa, pappa jobber lange dager og har i perioder nesten bare sett sønnen sin i helgene. Men han lyser opp hver gang han ser pappa og når pappa steller han på badet, er det masse latter og hoiing. Det er herlig å se, og blir sikkert enda mer pappagutt når pappa går ut i perm om noen uker.

Mamma er greit å ha når hun er trøtt og sulten ;) pappa er veldig morsom å leke med. Hun fryder seg. Er hun redd må hun til mamma. Jeg har bare vært vekk fra henner 1/2 time om gangen hvis jeg skal på matbutikken. Hun er snart 5 måneder nå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...