Gå til innhold

Jenta mi vil bare sove ved brystet....

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 4,5 mnd har de siste par ukene nektet å sove noe annet sted enn ved puppen. Ikke bare det at hun sovner der, men så fort jeg legger henne fra meg våkner hun og begynner å gråte... For at jeg skal kunne legge henne fra meg uten at hun våkner må hun ha ligget hos meg en god stund (gjerne 30 min...) og ha funnet den dype søvnen og det er ikke alltid det funker da heller, så da må jeg starte helt fra scratch igjen...

Noen som har noen tips eller erfaringer å dele? Synes det er så fælt å bare la henne ligge der å skrike, så jeg tar henne alltid opp igjen og gir henne brystet, men burde jeg kanskje ikke gjøre det? Jeg blir så sliten i armer, skuldre og rygg av å holde henne mot meg så lenge... Hun er blid og fornøyd ellers, spiser godt og er rolig og snill. Bør vel nevne at hun ikke vil ha smokk, også begynte vi å introdusere fast føde (smaksprøver) da hun var fire mnd. Men når det er sagt virker det ikke som om hun har vondt noe sted...

Begynner å bli rimelig desperat.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029664-jenta-mi-vil-bare-sove-ved-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sover i vogna om vi er ute og går tur, og hun sover stort sett i bilen også. Før kunne vi legge henne i vogna inne og trille den over dørterskelen, så sovner hun, men nå hyler hun bare vi legger henne ned, og roer seg ikke...

Så til nød kan vi jo trille henne ut på tur, men er liksom litt upraktisk på nettene og sånn liksom...

Jenta mi ble veldig vanskelig å legge for et par dager siden hun også. Spesielt på dagen. Hun er 4 1/2 måned hun også. Jeg må gå rundt på gulvet med henne i armene mens hun suger pupp til hun sovner. Vi har også begynt med fast føde så jeg lurer på om hun er urolig på grunn av det. Hun har alltid vært vanskelig å legge men nå er hun værre. Det er nok bare en periode håper jeg ;)

Jenta mi ble veldig vanskelig å legge for et par dager siden hun også. Spesielt på dagen. Hun er 4 1/2 måned hun også. Jeg må gå rundt på gulvet med henne i armene mens hun suger pupp til hun sovner. Vi har også begynt med fast føde så jeg lurer på om hun er urolig på grunn av det. Hun har alltid vært vanskelig å legge men nå er hun værre. Det er nok bare en periode håper jeg ;)

Høres akkurat ut som oss... Får håpedet bare er en (kort) periode ja. Innmari slitsomt...

Babyen min på 4 måneder tar heller ikke smokken og må sovne med puppen, jeg orker ikke så mye styr som jeg kunne med de eldste med å venne av med å sovne med puppen pga krevsomme storesøsken , så her legger jeg meg i senga å ammer han i søvn, lister meg vekk fra ham uten å røre på ham og lar ham ligge i senga mi hele natten. Han våkner flere ganger på natten pga han ikke tar smokken , og da tyr jeg til den raskeste løsningen med gi han puppen med engang . Er redd han vil vekke storesøskene sine og orker ikke ta noe kamp da, og vil jo ikke la han gråte heller.. Han nekter å ta smokken , ( prøver litt hver da) og ikke finner han tommelen enda men han har ett enormt sutte behov...

Annonse

Babyen min på 4 måneder tar heller ikke smokken og må sovne med puppen, jeg orker ikke så mye styr som jeg kunne med de eldste med å venne av med å sovne med puppen pga krevsomme storesøsken , så her legger jeg meg i senga å ammer han i søvn, lister meg vekk fra ham uten å røre på ham og lar ham ligge i senga mi hele natten. Han våkner flere ganger på natten pga han ikke tar smokken , og da tyr jeg til den raskeste løsningen med gi han puppen med engang . Er redd han vil vekke storesøskene sine og orker ikke ta noe kamp da, og vil jo ikke la han gråte heller.. Han nekter å ta smokken , ( prøver litt hver da) og ikke finner han tommelen enda men han har ett enormt sutte behov...

Ja det samme her. Hun ligger i vår seng til vi legger oss. Da løfter jeg henne over i sin egen seng. Hun sover bedre når vi har lagt oss for da blir det stille i huset. I går kveld måtte jeg frem med puppen hele tiden for å holde henne i ro og hindre at hun våknet helt ;)

Hei situasjonen du beskriver er rimelig lik vår. vår gutt er 5 mnd men har sovnet av seg selv etter litt pupp og litt gråt(passer på å være inne på samme rom som han, holde i handa, synge ol bare ikke ligge inntil puppen) siden han var 13 uker. Nå har vi plagdes litt i 2 uker. Han er bynt med grøt har hørt de kan få smerter av det samt så kan tennene være om hjørnet nå så vi ble anbefalt å bare la puppen komme først nå. Kanskje hun også plages med mage/tenner om hun er mer urolig nå enn tidligere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...