Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mini og jeg er nå på besøk hos mine foreldre, og siden jeg skal lese til eksamen passer min far lillegullet (10 mnd) mens jeg leser. Jeg mistenker at han fôrer henne med en del mat som hun ikke er vant til om dagene, selv om jeg ber ham om å bare gi henne babymat, og nå i natt våknet hun og hylskrek i timesvis og hadde tydelig fryktelig vondt i magen... Krøket seg sammen og våknet med klynk og hyl hver gang hun nesten klarte å sovne. Jeg vet at han i går gav henne risengrynsgrøt av vanlig kumelk til middag, og at han har gitt henne (litt) sjokolade ved flere anledninger. Kan det ha noe med det å gjøre? Er det ellers noe mat som kan ha gitt henne så vondt i magen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029658-mat-som-gir-baby-vondt-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt skikkelig forbanna om jeg hadde funnet ut at de gav barnet sjokolade. Det er jo HELT unødvendig og langt ifra bra for barnet. Så det hadde jeg vært veldig tydelig på! Har skjedd her også, at noen skal gi kaker. Sier helt tydelig ifra... Respektløst synes jeg det er! De er voksne og må bruke sunn fornuft.

Ja, jeg blir ganske oppgitt og frustrert. Har sagt ifra maaaange ganger, både til mine egne foreldre og til svigermor (noe vanskeligere å si ifra til henne), men de påpeker støtt at "vi har da oppdratt barn selv, ser ikke problemet." Min far forsøkte å gi henne KARAMELLPUDDING da hun var 4 mnd!! Men tror (håper!!!!) at han skjønte det nå da han så hvor dårlig hun ble.. Selv om han forsøkte å gi henne viltgryte med fløtesaus i dag.... Gleder meg litt til å reise hjem, merker jeg :P

Det er dere som foreldre som bestemmer over deres barn, vil dere ikke at barnet skal ha sjokolade og andre godsaker må dere gi beskjed på en bedre måte, si de ikke får passe jenten hvis det skal være sånn osv. Jeg hadde ikke tillatt slik oppførsel fra mine foreldre eller svigerforeldre, respektløst. Skjønner ikke hvorfor besteforeldre skal absolutt gi babyene sjokolade, kaker osv, kan de ikke gi god deilig søt frukt?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...