Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Er de usunne? Min 2åring har hatt en periode med matnekt. Plutselig løsnet det da hun oppdaget en slik Knekkebrød pakke. Spiser enten blå som er skikkelig grovt med naturel cream cheese eller den m type brunost. Er d så galt? Anonym poster: 722ffd188262a2a3416162e27049c8b8
To+ 1 i magen Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Er som et knekkebrød m smøreost. Mye bedre enn kjeks hvertfall. En av mine barn liker også de blå godt. Vi har dem ofte med som ekstra mat på tur.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Litt skeptisk til de kjenner jeg. Hvordan i all verden holder knekkebrødet seg sprøtt når det er smurt med kremost? Det var i alle fall det første jeg tenkte da jeg smakte på disse første gang. Jeg måtte selvsagt se litt grundigere på varedeklarasjonen og innholdsfortegnelsen. Ifølge ingredienslista, ser det ut som om kremosten er laget av tørt ostepulver blandet med vegetabilsk olje. Men hvilken olje? For å få osten såpass fast i konsistensen, mistenkte jeg straks palmeolje, noe også det høye innholdet av mettet fett ga meg en pekepinn om. Palmeolje og kokosolje inneholder en del mettet (usunt) fett. Mettet fett blir hardt når det oppbevares kaldt. Mettet fett får det dårlige kolesterolet til å stige, og har betydning for utviklingen av hjertesykdommer og andre sykdommer som kreft og diabetes. Jeg ringte derfor til Wasa for å undersøke nærmere. Rådgiveren jeg møtte kunne fortelle at de alltid brukte rapsolje i de knekkebrødene som ble bakt med fett, men dette gjelder ikke så mange knekkebrød. Husmann, Sport og mange av de vanligste typene blir nemlig bakt uten fett. Når det gjaldt kremosten i Wasa sandwich så er den laget med kokosfett og palmeolje. Rådgiveren i Wasa kunne også fortelle at grunnen til at knekkebrødet holder seg sprøtt, er at Wasa bruker en spesiell prosess som trekker ut fuktigheten i ostemassen før denne legges på knekkebrødet. Anonym poster: d7c51916843e5be9d8dee661e41a103b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Litt skeptisk til de kjenner jeg. Hvordan i all verden holder knekkebrødet seg sprøtt når det er smurt med kremost? Det var i alle fall det første jeg tenkte da jeg smakte på disse første gang. Jeg måtte selvsagt se litt grundigere på varedeklarasjonen og innholdsfortegnelsen. Ifølge ingredienslista, ser det ut som om kremosten er laget av tørt ostepulver blandet med vegetabilsk olje. Men hvilken olje? For å få osten såpass fast i konsistensen, mistenkte jeg straks palmeolje, noe også det høye innholdet av mettet fett ga meg en pekepinn om. Palmeolje og kokosolje inneholder en del mettet (usunt) fett. Mettet fett blir hardt når det oppbevares kaldt. Mettet fett får det dårlige kolesterolet til å stige, og har betydning for utviklingen av hjertesykdommer og andre sykdommer som kreft og diabetes. Jeg ringte derfor til Wasa for å undersøke nærmere. Rådgiveren jeg møtte kunne fortelle at de alltid brukte rapsolje i de knekkebrødene som ble bakt med fett, men dette gjelder ikke så mange knekkebrød. Husmann, Sport og mange av de vanligste typene blir nemlig bakt uten fett. Når det gjaldt kremosten i Wasa sandwich så er den laget med kokosfett og palmeolje. Rådgiveren i Wasa kunne også fortelle at grunnen til at knekkebrødet holder seg sprøtt, er at Wasa bruker en spesiell prosess som trekker ut fuktigheten i ostemassen før denne legges på knekkebrødet. Anonym poster: d7c51916843e5be9d8dee661e41a103b Dette har anonym over her hentet fra en blogg, http://www.vektklubb.no/artikkel/id-7660250 Syns vel det er greit i vise til det, når man klipper og limer? Anonym poster: 987eb32aac725889ab8931f4511b4dcd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Jeg tenker at det mye bedre enn mye annet ihvertfall. Jeg sender forøvrig ofte knekkebrød med i bhg, da det er det som blir spist best. Legger da pålegget ved siden av. Veien til vanlige knekkebrød bør jo være kort mener jeg, om han spise Wasas smurte. Anonym poster: 987eb32aac725889ab8931f4511b4dcd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #6 Skrevet 17. mars 2013 Litt skeptisk til de kjenner jeg. Hvordan i all verden holder knekkebrødet seg sprøtt når det er smurt med kremost? Det var i alle fall det første jeg tenkte da jeg smakte på disse første gang. Jeg måtte selvsagt se litt grundigere på varedeklarasjonen og innholdsfortegnelsen. Ifølge ingredienslista, ser det ut som om kremosten er laget av tørt ostepulver blandet med vegetabilsk olje. Men hvilken olje? For å få osten såpass fast i konsistensen, mistenkte jeg straks palmeolje, noe også det høye innholdet av mettet fett ga meg en pekepinn om. Palmeolje og kokosolje inneholder en del mettet (usunt) fett. Mettet fett blir hardt når det oppbevares kaldt. Mettet fett får det dårlige kolesterolet til å stige, og har betydning for utviklingen av hjertesykdommer og andre sykdommer som kreft og diabetes. Jeg ringte derfor til Wasa for å undersøke nærmere. Rådgiveren jeg møtte kunne fortelle at de alltid brukte rapsolje i de knekkebrødene som ble bakt med fett, men dette gjelder ikke så mange knekkebrød. Husmann, Sport og mange av de vanligste typene blir nemlig bakt uten fett. Når det gjaldt kremosten i Wasa sandwich så er den laget med kokosfett og palmeolje. Rådgiveren i Wasa kunne også fortelle at grunnen til at knekkebrødet holder seg sprøtt, er at Wasa bruker en spesiell prosess som trekker ut fuktigheten i ostemassen før denne legges på knekkebrødet. Anonym poster: d7c51916843e5be9d8dee661e41a103b Dette har anonym over her hentet fra en blogg, http://www.vektklubb.no/artikkel/id-7660250 Syns vel det er greit i vise til det, når man klipper og limer? Anonym poster: 987eb32aac725889ab8931f4511b4dcd Ja sorry, ser å at siste avsnittet ikke kom med. Skulle stå: sakset fra vektklubb.no. My bad Anonym poster: d7c51916843e5be9d8dee661e41a103b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå