Gå til innhold

Hva betaler man for en vaskehjelp? (1 gang i uka)

Anbefalte innlegg

Vi blir visst nødt til å få det pga sykdom og krevende jobb, så ikke slakt meg for å ikke strekke til. Hva kommer det til å koste? Det blir støvsuging og skikkelig rundvask av stue, kjøkken, bad, to soverom og to ganger, ca 100kvm. Er det noen som betaler for noe lignende, eller vet sånn ca?

Anonym poster: 3b03eee86e07cbe1078c986ade140af6

Fortsetter under...

Skulle jeg også likt å vite, må nok innse at jeg ikke strekker til når vi flytter i nyhuset...

Men det er vel forskjell om du bruker en ungdom enn om du bruker ei gift thai-dame, bare for å gi eksempler.. Og er det svart arbeid? blir vel noen kroner tilsammen...

Anonym poster: 98097b7eead5926a3316cebdc9c1e64b

Det er like vanskelig å svare på som "Hva koster en bukse?".

Det er store lokale forskjeller, og det er stor forskjell på om du vil ha en polakk til å vaske svart, ha en husmor med et lite enkeltmannsforetag til å vaske hvitt eller et stort vaskefirma til å ta det...

Min vaskehjelp vasker hvitt, men hun har et enkeltmannsforetag og jobber 3-4 timer om dagen mens barna hennes er på skolen så hun tar ikke stort betalt. Hun betaler lite skatt og jeg holder alt av vaskemidler.

Hun tar 200 kr timen. Det er billig, de vaskebyråene som står oppført på gule sider tar fort det dobbelte.

Anonym poster: edfb6456c19ce62154a226750b13b13c

Annonse

Vi betaler 650 kroner pr. gang, hver 14 dag, Da er de to stk i 3 timer. Vasker alle flater, lister når det trengs, legger på nytt sengetøy.

Anonym poster: e77078848472e5c173282a47c3038548

Tanken på å ha noen til å skifte på senga mi byr meg i mot. Faktisk vil jeg ikke ha noen inn på mitt private soverom. Der vasker jeg fint selv. 650 er ikke dyrt for to vaskere. Jeg tror vi går for byrå vi også.

Anonym poster: 3b03eee86e07cbe1078c986ade140af6

• 4 måneder senere...

Skjønner konseptet med vaskehjelp, men å bruke byrå har jeg HELT fått hetta for etter Tv2 Hjelper deg repotasjen med skjult kamera.... Der viser de null respekt for andres hjem, og brukte DOBØRSTEN til å rengjøre gulv og vask/benk!!!

Nei, sats på ei hjemmeværende i nabolaget eller ei bekjent som du kan betale noen timer i uka.... Tillitt er 110% når det gjelder ens private hjem og hygiene....

Anonymous poster hash: 5ce60...896

Hadde aldri satset på byrå! Der er det mye snusk (sett tv2 hjelper deg?) Vi har svart hver 3.uke, 700kr for 250 kvm. Støv, bad og gulv vask. Har lov å ha svart arbeidshjeøp inntil 10000kr i året:)

Anonymous poster hash: 96a82...315

Hadde aldri satset på byrå! Der er det mye snusk (sett tv2 hjelper deg?) Vi har svart hver 3.uke, 700kr for 250 kvm. Støv, bad og gulv vask. Har lov å ha svart arbeidshjeøp inntil 10000kr i året:)

Anonymous poster hash: 96a82...315

10,000 kroner? Hvem i alle dager har fått deg til å tro det?

Grensen er 4000 kr, og det er visse betingelser. Du plikter å sjekke opp at personen har oppholds- og arbeidstillatelse i landet og personen kan ikke leve av å gjøre den jobben du betaler svart for. Altså kan du lønne en nabogutt som er student opptil 4000 kr i året for å vaske, klippe plenen e.l. skattefritt helt lovlig, men en nabodame som lever av å ta vaskejobber i nabolaget ikke har lov å ta imot en krone svart.

http://www.skatteetaten.no/Person/Selvangivelse/Veiledning-til-selvangivelsen/Handle-hvitt/Smajobber--4000-kr-hvitt-og-skattefritt/

Anonymous poster hash: edfb6...13c

Annonse

Vet dere--- jeg har vurdert vaskehjelp  har sett på butikken hvor folk anonserer at du tar vaske jobber.

Om jeg svarer på en slik går jeg utifra at vedkommende selv ordner opp med skatt osv via et enkeltmannsforetak.

Ellers har jeg ei venninde som har ekstremt dårlig råd som ønsker jeg en liten bi inntekt jeg har  tilbydd henne 500 kr gangen for å vaske.. ser ikke problemet med det.

Anonymous poster hash: 03ebc...2f0

Vi betaler 650 kroner pr. gang, hver 14 dag, Da er de to stk i 3 timer. Vasker alle flater, lister når det trengs, legger på nytt sengetøy.

Anonym poster: e77078848472e5c173282a47c3038548

Hvor er dette? Evt. firma? Synes det var rimelig. og skulle gjerne hatt de hos meg!

Anonymous poster hash: 684a4...a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...