Miss Impatient Skrevet 16. mars 2013 #1 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg har fått innvilget planlagt ks 17 juli, som er 7 dager før termin. Nå er jeg veldig plaget av bekkenløsning, og har hørt at noen blir igangsatt et par uker før termin pga slike plager. Noen som vet om det går an å be om ks en uke tidligere enn fastsatt dato, pga bekkenløsning?? Barnet er jo fullt utviklet da, og til mer jeg kan korte ned på dager med smerte,til bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #2 Del Skrevet 16. mars 2013 Det går an å påvirke KS dato i noen tilfeller. Jeg fikk i allefall KS dato litt tidligere enn planlagt fordi jeg har veldig raske fødsler og var redd å ikke rekke frem til sykehuset, mens vaginal fødsel kunne føre til store blodtap/ fosterdød (morkaka foran åpningen). Om bekkenløsning vil være en god nok grunn vet jeg ikke, men jeg ville forhørt meg med sykehuset, det kan hende det er helt greit for dem! Anonym poster: ff13b98476203b283c4c6b96b591d06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #3 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg fikk planlagt snitt fremskyndet fra tre til ti dager før termin, litt sånn tilfeldig da jeg var til kontroll hos en overlege på Riksen og hun vurderte at jeg var i så elendig form at det ikke var nødvendig å trekke ut plagene. Hadde kraftig bekkenløsning. Men jeg tror det tilhører sjeldenhetene. Anonym poster: 3b393218f02ebffa97ad9547244e0ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Impatient Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg fikk planlagt snitt fremskyndet fra tre til ti dager før termin, litt sånn tilfeldig da jeg var til kontroll hos en overlege på Riksen og hun vurderte at jeg var i så elendig form at det ikke var nødvendig å trekke ut plagene. Hadde kraftig bekkenløsning. Men jeg tror det tilhører sjeldenhetene. Anonym poster: 3b393218f02ebffa97ad9547244e0ae9 Hvor plaget må man være for å kalle det kraftig bekkenløsning da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AO3 Skrevet 17. mars 2013 #5 Del Skrevet 17. mars 2013 Du bør tenke deg om før du ber om dette. Min gutt ble født ved planlagt ks 38+0 (jeg hadde ikke noe å si mtp dato her), og han kom nok for tidlig. Han skulle ha vært i magen noen uker til, det er jeg sikker på. Han var tynn og sugde dårlig. Ammingen gikk rett vest etter et lengre ammehelvete. Andremann ble født ved akutt ks, og det var noe helt annet mtp barnet... ikke at jeg vil anbefale akutt ks, altså, men det hadde sin pris å ta ks så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Impatient Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg kan ikke amme uansett, så akkurat det bekymrer meg ikke. Med to tidligere flaskebarn så vet jeg at det går fint. Tror ikke én uke til eller fra så nært termin har så mye å si på helsen til lillegutt ellers:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #7 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg fikk planlagt snitt fremskyndet fra tre til ti dager før termin, litt sånn tilfeldig da jeg var til kontroll hos en overlege på Riksen og hun vurderte at jeg var i så elendig form at det ikke var nødvendig å trekke ut plagene. Hadde kraftig bekkenløsning. Men jeg tror det tilhører sjeldenhetene. Anonym poster: 3b393218f02ebffa97ad9547244e0ae9 Hvor plaget må man være for å kalle det kraftig bekkenløsning da? Akkurat hvordan det defineres av legene, vet jeg ikke. Det kan sikkert variere. Min tilstand var at jeg gikk på krykker og med bekkenbelte, da hadde jeg en gangradius på toppen femti meter på en god dag (og det straffet seg med forverring om kvelden dersom jeg gjorde det). Brukte til dels rullestol. Hadde konstante, sterke smerter og sov dermed ganske lite. Spiste et par paralgin forte for dag (og det var langt fra tilstrekkelig). Hadde store vansker med å sitte, men også med å ligge flatt - så jeg halvlå på sofaen et helt svangerskap. Var fullt sykmeldt fra begynnelsen av andre trimester og frem til fødsel og gikk til manuellterapi et par ganger i uken. Jeg tror som sagt det var mest tilfeldig at jeg fikk fremskyndet snittet, siden legen jeg snakket med var en hyggelig dame som ikke bare forholdt seg til fosterhelsen, men også mors helse. Anonym poster: 3b393218f02ebffa97ad9547244e0ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AO3 Skrevet 18. mars 2013 #8 Del Skrevet 18. mars 2013 Tror ikke én uke til eller fra så nært termin har så mye å si på helsen til lillegutt ellers:-) Forskning tyder på at det kan faktisk ha det. Det er til og med betydelig forskjell på slutten av uke 38 vs 39+0 mtp innleggelse på nyfødtintensiv for pusteproblemer etter planlagt ks. Det var derfor jeg var skeptisk til å ta ks 38+0 i utgangspunktet. Det vil som regel være pluss og minus med det meste her i verden, men husk at noen ekstra dager i magen faktisk kan være viktigere enn man kanskje tror. Ta det med i vurderingen før du finner ut om du vil be om en tidlig ks-dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå