Gå til innhold

Uke 18- vondt i magen, redd-prematur fødsel sist

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er kommet til uke 18. Denne helga har jeg fått vondt i nederste del av magen. Ikke slik kjempe vondt at jeg ikke kan stå oppreist, men jeg kjenner ubehag. Er usikker på om jeg har mageknip eller om dette er noe med graviliteten å gjøre. Sist gang jeg var gravid var jeg kjempe dårlig hele svangerskapet og fikk babyen i uke 27. Denne gangen har jeg vært veldig frisk, men jeg blir vel litt i overkant redd at det skal være noe galt. Siden jeg er i uke 18 er det vel ikke så mye som kan gjøres uansett... Noen som har hatt rier så tidlig? Kjennes ikke ut som rier, men det gjorde det heller ikke når jeg fikk i uke 27- da trodde jeg at jeg hadde forstoppelse og det var kjempe vondt! Har født 2 barn til termin så skulle vite hvordan vanlige rier kjennes ut altså. Kan jeg slå meg til ro med at litt vondt i magen er normalt eller bør jeg ringe noen plass, evt hvor? Legevakt eller sjukehus? Som sagt det er mer ubehaglig en vondt, men aller mest er jeg vel redd ;-)

Fortsetter under...

Jeg er veldig plaget med kynnere i mine svangerskap (er i mitt 3.nå), og det kan kjennes ut slik du beskriver det så tidlig. Tok det opp med legen forrige gang fordi jeg var bekymra (pga premature rier og begynnende fødsel første gang) og han ringte føden for meg. Der sa de at uansett hva det var så var det for tidlig til at de kunne gjøre noe... :/ det gikk bra for meg da, men sleit veldig med kynnere. Var utslitt fra uke 28 :( men jeg gikk til termin og hadde "topptrimma" livmor så fødselen var over på et øyeblikk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...