Gå til innhold

Slanket meg i 9 uker, lyst å skeie ut i dag og i morgen...ødelegger jeg "alt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått ned nesten 12 kg siden jul ved hjelp av Grete Roede kurs. Har ikke skeiet ut og gått veldig bra. I kveld skal jeg bort på skikkelig gourmet kveld med venner. Så utskeielser blir det, men lyst å bake kake og kose meg ekstra i morgen også før jeg starter opp igjen på mandag morgen.

Dumt, ødelegger jeg "alt"? Selvfølgelig går jeg ikke opp 12 kg i løpet av 2 dager, men likevel.....

Jeg skal ned sikkert 20-25 kg til...

Anonym poster: bbd5f41639a4e30e5639f66dcb1537cd

Fortsetter under...

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

En kg utgjør 7000 kcal, så gjør matematikken selv;) Tror det er viktig for fortsatt motivasjon å kunne skeie ut av og til, men alt med måte da ;)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Tja, du ødelegger det jo hvis det betyr at du faller tilbake i gamle vaner. I et normalt kosthold er det jo rom for utskeielser, så lenge de er nettopp det.

Skrevet

Det er bedre å gi seg selv lov til å skeie ut med måte en gang i blant enn å bli så lei av å være flink at man til slutt driter i hele slankinga. Bare husk at det går an å skeie ut med måte. Det går an å ta to skjeer saus og ikke 5, eller ta et kakestykke og spise det i små biter og sakte enn å ta tre digre. (Om du tar små biter og tygger dem sakte, så får du samme smaken i munnen som om du tar store biter.)

Du vil nok føle deg mye bedre på mandag om du greide å skeie ut "sånn passe" :)

Skrevet

Enten det eller så bare trener du det vekk. Jeg har gått noen mil på ski denne uka samt annen trening og forbrent 8000 kcal på det. Enkleste måten å gjøre det på. Skeiet ut i går kveld, fikk så dårlig samvittighet at jeg gikk på ski fra 21-23 og da var problemet løst.

Anonym poster: ebb9adc3c5ab71240ad7a368d3a3042c

Skrevet

Så flink du har vært! utrolig bra jobbet :)

Hva med å droppe vin/øl/avec til måltidet i kveld (sparer masse kcal der), kose deg med gooood middag og gå en ekstra lang søndagstur i morgen? Jeg regner med at du ikke har tenkt til å spise en hel kake alene :) kanskje du kan spise litt kake og ta med resten på kontoret på mandag, stikk inn til naboen med noen biter og putte resten i fryseboksen?

Annonse

Skrevet

Å skeie ut ødelegger ingen ting med mindre du fortsetter til mandag :P du går ikke opp i vekt pga en utskeielse. 7000 kalorier tilsvarer 1 kg som hub over her nevner.

Anonym poster: 0bcac496455774e1927691570ad32902

Skrevet

Nei, du ødelegger ikke alt nei! Jeg går ofte litt ned i vekt etter en utskeielse, akkurat som om kroppen prøver å kvitte seg med alt dritet.

Anonym poster: 836e4a297a5dfeec2daac2acc6226939

Skrevet

Nei du ødelegger ingenting.

Du har vært kjempeflink som har gått ned så mye etter jul, og av og til er det viktig med litt "utskeielser" for å holde motivasjonen ved like.

Så kos deg med gode venner og god mat. Det er sunt for både kropp og sjel :) bak kaken din, men spis den opp eller kast restene som blir igjen, for glir det utover i uken er det fort gjort at alt sklir ut i en skikkelig matorgie igjen ;)

Skrevet

Enten det eller så bare trener du det vekk. Jeg har gått noen mil på ski denne uka samt annen trening og forbrent 8000 kcal på det. Enkleste måten å gjøre det på. Skeiet ut i går kveld, fikk så dårlig samvittighet at jeg gikk på ski fra 21-23 og da var problemet løst.

Jeg går også på Grete Roede. Og en ting jeg har lært og erfart er at dette rådet ikke er spesielt godt.

Regnestykket som går ut på å trene bort ekstra kaloriere man spiser går sjelden opp.

Dersom man skikkelig skeier ut er det mye trening som skal til for å få det bort. For min del må jeg f. eks løpe nesten 1 time for å forbrenne en kvikklunsj.

Man må kunne unne seg litt ekstra av og til, men det er ikke særlig lurt å tro at man kan trene vekk alt ekstra.

Anonym poster: ad5ae36cca6fc4743b3c13c5f30be0d9

Skrevet

Ved bruk av pulsklokke som er riktig innstilt på min makspuls, forbrenner jeg ca 2000 kcal på en 2,5 times skitur. 2000 kcal i tillegg til de 1500 du kan spise hver dag er jo ganske mye mat og godteri feks? Da må du hogge utrolig sakte og bare i flatt terreng. På en times løpetur forbrenner jeg ca 7-800 kcal, da løper jeg ca 1,3 mil i kupert terreng. Det blir en stor kvikklunsj og litt til.

Skrevet

Det er viktig å legge om tankegangen rundt mat hvis man vil ha stabil vekt etter vektnedgang. Det går an å skeie ut, men det er ikke sånn at man må ha både pose og sekk når man først skeier ut. At du skeier ut en dag, bør ikke åpne for at du kan spise dritt dagen etter.

Anonym poster: ee7e59f6531395f2e96bf908076f697c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...